O opel astri je bilo že veliko napisanega, predvsem na račun kombilimuzinske različice. To je avtomobil, ki je v zadnjem letu dni odnesel največ prestižnih nagrad. To je po mojem prepričanju tudi avtomobil, ki je naredil največji preskok med generacijami v nižjem srednjem razredu. Največji korak naprej je bil narejen na dinamiki, ki je tudi posledica lahke gradnje. Avtomobil je na cesti odlično uravnotežen in je končno ujel korak z vrhom razreda. Kje bi se dalo narediti še več? Pojdimo kar od začetka.
Manjka samo pika na i
Astra ima tudi v ST različici (sports tourer) vse elemente sodobnosti. Ostre matrične led žaromete podprte z inovativno led matrično tehnologijo, edinstvene v tem razredu vozil. Ponoči svetijo odlično, vozniku pa ni treba skrbeti za preklaplajnje med dolgimi in kratkimi lučmi. Sistem to dela sam, in to odlično, žarometi ne zaslepijo nikogar, hkrati pa vseskozi delujejo s polno močjo. Vožnja je zato manj utrujajoča. Ostri in ozki žarometi jo za nameček naredijo bolj dinamično.
Tudi bočna linija je dinamična, kar je pri karavanih danes nuja. Z kromanim elementom so poudarili dinamičnost in zagotovili vtis lebdeče strehe. Zadek z led žarometi ni tako čustven, kot bi si želel. Poglejte k renault meganu, tam so uporabili veliko več domišljije - in uporabili so jo odlično. Prav zaradi tega sem pogrešal piko na i. Pri nakupu avtomobila odločajo čustva, in vsaj megan jih kaže veliko več. Pri Oplu so se odločili, da pri dizajnu kopirajo filozofijo VW golfa, ki stavi na evolucijo in odlično tehnologijo. In prav tako je pri astri.
Prtljažnik ni med največjimi, a mene je prepričal
Druga stvar, ki jo je prinesla dinamika, je v primerjavi z nekaterimi konkurenti nekoliko manjša prostornina prtljažnika. A številke so eno, praksa pa drugo. Z dvema otrokoma (enim dojenčkom) sem s karavansko astro prav lepo shajal. Košaro za otroka, ogrodje vozička in še vse druge stvari, ki jih moramo vsak dan voziti s seboj in zavzemajo toliko prostora, kot, če bi šli na dopust, je karavan brez težav "pogoltnil." Astra sports tourer je obdržala skupno dolžino 470 centimetrov, medosje je za dva centimetra krajše (266 cm), zato pa jo je konkretno več v širino, skoraj šest centimetrov (skupno 187 centimetrov) zaradi česa imamo v potovalni kabini, na prednjih sedežih in v drugi vrsti, občutek, da sedimo v večjem vozilu kot prej. Še to, na zadnjih sedežih so sidrišča isofix za otroške sedeže veliko bolj prijazna do uporabnikov otroških sedežev.
Prtljažnik se odpira s pomočjo električnega sistema, bodisi s stiskom za ročico prtljažnika, s pritiskom na ključ ali z migljajem nove pod zadnjim odbijačem. Na zadnji način lahko tudi zapiramo prtljažnik. To boste počeli bolj poredkoma, lahko pa narediti vtis na soseda. Sistem je na voljo le v kombinaciji s keyless opcijo. S potegom za stikalo enostavno in v trenutku podremo sedeže v drugi vrsti. Takrat dobimo enega največjih prtljažniko v C razredu karavanov. Praktičnost so povečali z možnostjo pregrajevanja oziroma moduliranje prostora v prtljažniku. Nima pa več astra dvojnega dna, kot tudi ni možno več dokupiti nosilcev za kolesa, vgrajenih v zadnji odbijač. Škoda.
Imel bi le boljšo kamero
V potniškem delu ni sprememb v primerjavi s kombilimuzino. Poudarek je na udobju. Voznik nima težav pri nastavitvah najbolj udobenga ali športnega položaja za volanom. Klimatski sistem v hladnejših jutrih deluje odlično in hitro odmegli pogled na cesto. Kot že večkrat hvalim sedeže, ki so zelo ergonomski, kako ne bi bili, če nosijo podpis AGR (potrjeni s strani strokovnjakov za ortopedijo). Sedeži hitro ogrejejo zadnjico in hrbet, tudi na zadnji klopi grejejo, ogrevan volan pa ogreje roke (paket ogrevanja stane 450 evrov). Zato pa astra ne ponuja "welnessa", kot ga poznamo pri meganu in postaja del opreme tudi v nižjem srednjem razredu vozil. Za pomoč je tudi kamera za vzvratno vožnjo, ki je nameščena na zadku. V primerjavi s konkurenco ne ponuja presežkov kar zadeva ločljivost, prav tako kot pri večini ni imuna na umazanijo, dež, kasneje v letu pa tudi led in sneg. Pred vožnjo jo je dobro obrisati.
Končno ujela priključek z golfom in focusom
Nova karavanska astra med vožnjo ponuja nadpovprečno vodljivost in dinamiko, je pa to še vedno nadpovprečno trd avtomobil. Čeprav volan daje občutek, da je zelo lahek, pa je hkrati zelo natančen in ponuja vse informacije izpod koles. Podvozje je čvrsto, nagibanja karoserije je minimalno. V ovinkih se pozna napredek pri okretnosti. Astra se suvereno obnaša pri zaviranju v sili. Ko smo odločno pohodili zavoro, se je vozilo tudi pri višjih hitrostih hitro ustavilo.
Štirivaljni turbo dizel z 110 kilovatov moči je uglajen, odlično vleče že takoj za tem, ko pohodimo pedalko za plin. Navora seveda ni toliko kot pri dizlih, a povprečni voznik tega v večini primerov ne bo opazil. Bolj všeč mi je, da je navora ne zmanjka v srednjem območju delovanja motorja. To pomeni suverena vmesna pospreševanja, ko je treba prehitevati vozila. Ročni šeststopenjski menjalnik je zanesljiv in natančen, je pa ročica prevelika in ne ponuja občutka dinamičnosti, tako kot volan in motor. Poraba na normnem krogu po cestnih omejitvah je bila 5,6 litra, v testnem terminu smo v povprečju porabili 6,4 litra na 100 kilometrov. Zelo dobro!
Kaj pa cena? 20.350 evrov stane v kombinaciji z opremo innovation , ki prinaša veliko serijske varnostne opreme (prikaz razdalje sledenja, opozorilo na nevarnost naleta spredaj, prepoznavanje prometnih znakov, sistem samodejnega zaviranja za preprečevanje naleta pri manjši hitrosti, opozarjanje na spremembo voznega pasu, onstar sistem ... . To je 2.400 evrov manj od 1,6-litrske dizelske različice z 100 kilovatov moči (136 KM), ki v praksi porabi dober liter manj goriva. Moj glas gre turbobencinarju.
Podatki o vozilu: Opel astra sport tourer 1.4 turbo Ecotec start&stop (Innovation)
Prostornina motorja: 1399 ccm
Moč motorja: 110 kW (150 KM) med 5.000 in 5.600 vrt./min
Navor: 230 Nm med 2.000 in 4.000 vrt./min
Zmogljivosti: 215 km/h, 9,4 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,4 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.702 x 1.809 x 1.510 medosna razdalja 2.662
Prostornina prtljažnika (v litrih): 540-1630
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 117 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 15.740 (osnovni)/ 20.350 (testni) / 24.198 (testni z dodatki)
Plus: Poraba goriva, motor, vozna dinamika, oprema;
Minus: Premalo drzna oblika, ročica z gumbom za parfum - raje bi imel dodaten predal;