Audi Q5 je zmagovalec velikega PRIMA primerjalnega testa šestih premijskih športnih terencev. V ciljni ravnini je na izenačeni tekmi prehitel volva XC60, ne daleč zadaj sta bila BMW X3 na tretjem in mercedes-benz GLC na četrtem mestu. Ocenili smo tudi lexusa NX in alfo romeo stelvio, ki sta ostala na začelju.
Osem slovenskih medijev in šest prestižnih avtov. Cilj? Enkrat za vselej končati z debatami, hvaljenjem in prepiri, kakšen logotip nosi najboljši premijski SUV. Vsaj skozi oči uporabnika v Sloveniji, ki prisega na SUV vozila. In slednja niso zgolj mainstream, so vozila, ki že danes prevladujejo pri premium znamkah, v prihodnje pa bodo še bolj.
Osem novinarskih redakcij, neskončno uporabnih podatkov
Ocenjevanje premium SUV vozil, nekatera so se izkazala za prave računalnike na kolesih, ki že danes zmorejo marsikaj opraviti namesto voznika, je bil vse prej kot lahek izziv. V premijskem segmentu veljajo drugačna pravila kot pri bolj ljudskih modelih avtomobilov, kjer je pripadnost neki znamki lahko še toliko bolj izrazita. Poleg dizajna so pomembne vozne lastnosti, tudi štirikolesni pogon, veliko veljavo pa imajo tudi asistenčni sistemi.
Na enem mestu smo pri zurnal24.si skupaj s še sedmimi avtomobilističnimi redakcijami, ki se podrobno ukvarjamo s poročanjem o avtomobilskih tematikah (Dnevnik, Volan, Siol.net, Finance, Avtomobilizem.com, Komotar minuta in Avto Fokus) na velikem primerjalnem testu zbrali naslednjih šest vozil: alfa romeo stelvio, audi Q5, BMW X3, lexus NX, mercedes-benz razred C in volvo XC60.
Dizel, štirikolesi pogon, samodejni menjalnik
Vse naštete avtomobile, zbrane za primerjalni test, so poganjali dizelski agregati, le lexus je konkuriral s primerljivo močnim hibridnim pogonom, saj dizla sploh ne nudi. Lexus med vsemi zbranimi edini ni ponujal klasičnega štirikolesnega pogona (NX ima še drugi elektromotor, ki skrbi za pogon zadnjih koles in s tem ustvarja učinek štirikolesnega pogona), ki je ob samodejnem menjalniku klasika med premium SUV vozili.
Ko smo sešteli vse točke, je skupek pokazal, da audi Q5 v Sloveniji trenutno ponuja najbolj popoln paket med vsemi šestimi športnimi terenci. Izkazal se je z najboljšo kombinacijo čustev, uporabnosti, tehnološke naprednosti, zmogljivosti, vrednosti, vključno s stroški lastništva. Je pa bil rezultat tokrat najbolj tesen do zdaj, saj so prve štiri uvrščene ločile malenkosti.
Audiju razen v kategoriji nedoločnikov, kjer smo mu zaradi oblikovne zadržanosti in manjše izvirnosti podelili najslabšo oceno, nismo mogli zameriti prav ničesar. Je bila pa razlika do petouvrščenega lexusa NX, ki kljub prenovi velja za veterana SUV razreda in alfe romeo stelvio, ki je na nekaterih področjih ocenjevanja pokazala odlične rezultate in prekašala dražje premijce, kljub temu velika. Na nekaterih področjih sta se namreč izkazala za nekonkurenčna. Eno je gotovo - velika nemška trojka ima velikega tekmeca v volvu XC60, dobra novica za vse kupce premijskih SUV vozil pa je tudi ta, da proizvajalci s pogoni, motorji in opremo zagotavljajo dovoljšnjo raznolikost v modelni paleti, da bi morali zadovoljiti okus najširšega kroga kupcev.
Kako smo točkovali?
Ocenjevali smo različne kategorije s posebnim ozirom na lastnosti, ki jih išče kupec pri srednje velikem kompaktnem športnem terencu z začetno ceno okoli 50 tisoč evrov. Le stelvio s ceno konkretno izstopa navzdol, saj tudi na račun nekaj manj opreme stane okoli 43 tisočakov.
Ocenjevali smo karakterno obliko zunanjosti in notranjosti, izkoriščenost prostora in udobje sedenja, tehnološka naprednost in varnost, štirikolesni pogon, dinamičnost na cesti ter nenazadnje cenovno konkurenčnost na dolgi rok, kamor so poleg nabavne cene vključena tako varčnost najbolj pogosto prodajanih dizlov in stroški njihovega servisiranja ter zavarovanje. Kolikor je le bilo mogoče, smo pustili čustva ob strani, a čisto povsem ni šlo, saj se vendar avto kupuje tudi z očmi.
Vsem avtomobilom je osem medijev ocene podeljevalo v petih različnih kategorijah, vsaka izmed njih je bila vredna 20 odstotkov končne cene. V treh kategorijah smo točke podelili enotno na podlagi podrobnega seciranja vsakega avta posebej, medtem ko si je vsaka redakcija pridržala pravico, da ocene glede voznih lastnosti in glede karakternosti, ki jo izraža posamezen avto, podeli čisto po svojem okusu.
Uporabnost
Kategorija uporabnosti na dolgi rok zelo vpliva na zadovoljstvo kupca z avtom. Trije novinarski kolegi so se v vsak avto usedli na isti način in nato primerjali prostor za svoje okončine, občutek sedenja spredaj in zadaj, ergonomijo stikal, prezračevanje, prijaznost glede prevoza otrok, odlagalna mesta za tipične predmete, uporabnost prtljažnika skupaj s podiranjem klopi…
Pod črto, najbolj uporaben je Q5, pri katerem hvalimo udobje na zadnji klopi vključno z dostopom do zadnje klopi, tako kot mercedes GLC in XC60 je odličen, ko moramo pospraviti mapice ali odlagati plastenke in druge drobnarije. Nemška premium trojka (Q5, GLC in X3) nas je prepričala s kakovostjo vgrajenih materialov, Q5 pa je odstopal še v udobju prednjih sedežev. Alfi romeo stelvio smo praktično pri vseh ocenjevanjih uporabnosti potovalne kabine podelili najmanj točk. Slabše se je odrezala tudi pri meritvah prtljažnika. Čeprav ima na pogled ogromno nakladalno odprtino, smo v alfin prtljažnik spravili najmanj prtljage. Nekoliko manjši prtljažnik ima tudi lexus.
Največ smo naložili v mercedesa, audija in BMW, slednji od vseh na pogled deluje največji avtomobil. BMW je ob GLC tudi najbolj prijazen do staršev, ki v vozilo vstavljajo otroške sedeže. Tisti, ki radi zlagate zadnje sedeže: najlažje boste to storili pri alfi, BMW in mercedesu.
Motor in podvozje
Vsi testni avti so bili opremljeni s po moči primerljivimi motorji med 140 in 150 kilovatov moči, a različnimi karakternimi lastnostmi. Lexusov hibrid med elektriko in bencinom je posebnost tokratnega testa in se je spet izkazal za najtišjega v prostem teku, medtem, ko sta bila pri vožnji s stalno hitrostjo 60 km/h tišja dizelska motorja v XC60 in GLC. Najglasnejši je bil dizel v alfi, zapeljiva Italijanka pa je prepričala z najmanjšo najbolj ugodno porabo goriva. Zanimivo, najmanj točk si je pri merjenju porabe goriva prislužil lexus NX, ki je v povprečju porabil za 1,3 litra več goriva kot najboljša na testu - alfa (Italijanki smo namerili porabo 6,7 litra plinskega olja na 100 kilometrov).
Najvišjo oceno v sklopu ocenjevanja motorja in podvozja si je prislužil mercedes GLC, ki je z doplačljivim zračnim vzmetenjem odstopal na AMZS poligonu varne vožnje na Vranskem. Na poligonu smo preizkušali vodljivost avtomobila in odzivnost motorja, pospeševanje, zaviranje in delovanje štirikolesnega pogona. Samodejni menjalnik se nam je najbolj prikupil v BMW X3, najmanj nas je prepričala CVT tehnologija v hibridu, alfa pa je izstopala pri hitrem spreminjanju smeri (beri vožnji slaloma). Pri slalomiranju presenetljivo ni blestel X3, ki se je zdel številko večji avtomobil od ostalih in tudi težje vodljiv od preostalih Nemcev. Ko smo se osredotočili na volansko komunikativnost, občutek pri zaviranju in blaženje udarcev ob luknje, je bil zmagovalec GLC.
Skupni zmagovalce Q5 je bil pri vseh ocenjevanjih zelo dober, povsem pri vrhu pa le z učinkovitostjo štirikolesnega pogona Quattro, kjer mu je zmogel parirati le Mercedesov 4Matic. Pričakovano je pri vaji štirikolesnega pogona točke izgubil lexus NX, ki nima klasičnega štirikolesnega pogona, ampak zadnjo os poganja dodaten elektromotor, ki se ni izkazal za dovolj učinkovitega. Pri premagovanju ovire sta se zelo mučila tudi alfa in volvo.
Asistenčni sistemi
Meritve in ocenjevanje asistenčnih sistemov so bili razdeljeni v dva sklopa - pri čemer smo prečesali kaj zmore multimedijska naprava vključno z avtoradijem in navigacijo ter testa v živo, kaj posamezen avto (tudi na cenikih) nudi na področju aktivne varnosti in udobja infotainmenta in tudi kaj zmorejo asistenčni sistemi v praksi. Vozili smo se po ljubljanski obvoznici in zapeljali tudi v mesto, kjer smo preizkušali sistem za samodejno zaustavitev in ponovno speljevanje v mesta, ki je priročen predvsem pri počasnem premikanju v gneči, kako uspešno zmore radarski tempomat vzdrževati varnostno razdaljo do vozila spredaj, ali vozila prepoznavajo prometne znake in vozila v mrtvem kotu. Preizkušali smo tudi, kako zna vozilo samo slediti talnim oznakam in samo vrteti volan v ovinku - torej polsamodejno vožnjo. Na poligonu varne vožnje smo pri vseh kandidatih s pomočjo napihljive blazine z odsevniki, ki je simulirala stoječ avtomobil, preizkusili sistem samodejnega zaviranja v sili.
Za najbolj popolnega se je izkazal audi Q5, ki nas je prepričal tako s samodejnim zaviranjem, na tem mestu moramo pohvaliti tudi mercedesa in volva, najmanj pa alfo in BMW (slednji je bil na področju multimedije in asistenčnih sistemov ocenjen kot drugi najbolj popoln za Q5). Odlično, predvsem pa prijazno pri audiju delujejo tudi drugi asistenčni sistemi. Tako kot oba preostala Nemca in Šved prepriča tudi s pametno LED osvetlitvijo.
Na splošno sta v seštevku vseh naprednih pripomočkov v tej kategoriji na vrhu audi in BMW. Če pa bi se osredotočili le na varnostne sisteme, potem sta brez dvoma najboljša volvo in mercedes. Pri Lexusu nas je navdušil asistent za držanje smeri, medtem, ko je alfa z izjemo delovanja radarskega tempomata v večini segmentov nekonkurenčna. Še nekaj bombončkov: slovensko "govorijo" zgolj audi, BMW in volvo, poleg pešcev, jih razločujejo vsi in po potrebi samodejno zavirajo, kolesarje prepoznata pe lexus in audi, večje živali pa volvo. Alfa je edina brez opcije polnih LED žarometov, ima še ksenonke, alfa pa za razliko od preostalih ne pozna nekakšne možnosti nadzora avtomobila na daljavo in dostop do spletnih vsebin.
Nedoločniki
To so pomembne stvari, ki pogosto odločajo o nakupu vozila. V prvi vrsti je to videz, stas, nato tudi počutje za volanom, ali pa sistemi in dodatki, ki so edinstveni v tem razredu vozil. Veliko kemije torej. Med nedoločnike pa smo uvrstili tudi to, kako nas je prepričal celoten paket, ki ga ponuja vozilo, vključno z drobnimi detajli, ki so izražali, kako (ne)kakovostno je avto dejansko sestavljen.
Pri nedoločnikih je prevagal šarm alfe, ki izstopa parkirana na mestu, ima izgled in faktor X, ki pritegne pogled več, a nas je najmanj prepričal celotni paket. Tudi na račun kakovosti vgrajenih materialov. Audi se nam je zdel najmanj originalen med vsemi kandidati, zato je pri nedoločnikih izgubil večino prednosti, ki jo je pridobil na drugih področjih pred konkurenti.
Tudi Lexus s svojo originalnostjo v morda največ smereh pelje svojo pot in smo ga zato tudi nagradili. Tu zagotovo velja omeniti še mercedesa GLC, ki ima skoraj popoln paket, z eno samo pomanjkljivostjo, je eden redkih mercedesov, ki ima še staro obliko armaturne plošče, večina je že povsem digitaliziranih – GLC pa bo to postal prihodnje leto. To ga je morda na koncu stalo celo zmage, ki jo je pred njim odnesel razred C, ko smo primerjali premium limuzine.
Cene
Za cenovno primerjavo smo pridobili cene od uradnih zastopnikov znamk ter konkretne, medsebojno čim bolj primerljive prodajne ponudbe v salonih. Ponujene cene so bile oblikovane za fizične kupce. Pri znesku dodatne opreme smo upoštevali tisto, za kar so kupci pri tovrstnih vozilih največkrat pripravljeni dodatno seči v žep. Zavarovalne premije za vse modele smo primerjali na podlagi iste zavarovalnice za AO, AO+, polni kasko in vse kombinacije za premijski razred 1 (55 % bonus) z upoštevanimi popusti (na primer starost voznika), nismo pa upoštevali komercialnih popustov.
Najcenejša letna premija zavarovanja je za lexus NX (1310 evrov), večina pa spada v razred med 1.500 in 1.800 evrov. Če k zavarovanju dodamo še stroške rednega vzdrževanja (5 let ali 100 tisoč prevoženih kilometrov) in stroške registracije je lastniku daleč najbolj prijazen BMW. Ko smo izenačili opremljenost vozil se je za cenovno najbolj ugoden nakup izkazala alfa, sledita lexus in volvo.
Alfa je zmagovalka kar se tice bistvo vozila motor menjalnik, teża, varnost, vozna dinamika, poraba in izpust. Pa tudi jtd motor je top tudi ce je malo glasnejši samo cdi mu je kos . Rad bi videl kaj se bo… ...prikaži večo dogajalo po 200000 km audi bmw verige dize kvaliteta .Jaz v te teste ne verjamem niti malo. Pa lp
Ja...in potem svizec zavije čokolado...
Spoštovani. Rezultati so plod merljivih rezultatov in tudi preizkusa, osebne ocene, kjer je Alfa dobila na določenih področjih zelo dobre ocene, ponekod celo najboljše. Vsi rezultati so tudi natančno pojasnjeni, oziroma bodo še bolj, ko bomo objavili bolj podrobne članke… ...prikaži več in pojasnili ocenjevanje po posameznih segmentih, tako kot smo obljubili. To je najbolj verodostojen test z oprijemljivimi podakti, ki jih javno objavimo. Lep pozdrav. Uredništvo.