"Zakaj sem kupil rangerja? Ker je maksimalno uporaben, je impozantne pojave in stane toliko kot škoda yeti s prednjim pogonom. Če bi želel suva s primerljivimi zmogljivostmi, bi moral poseči v rang 50.000 evrov in še več. Menim, da za takšen denar nikjer ne dobiš spodobnega paketa zmogljivosti, izgleda, velikosti, imidža in predvsem drugačnosti," pravi lastnik ford rangerja o razlogih, zakaj po lastnih besedah ni bil še nikoli tako zadovoljen s kakšnim avtomobilom.
"Podvozje lahko na slabi cesti pri neobteženem avtu malo strese in poskakuje, to pa je tudi edini minus avta, ki pa ga zlahka odpustim ... spada k imidžu."
Ker dedca osebno poznam, mi je znano, da je v svoji karieri zamenjal že kar lepo število vozil najrazličnejših znamk in števila koles, z različnim številom valjev, dolžinskimi merami in jakostnimi lestvicami. Konkretno se danes naokoli prevaža v petvaljni različici rangerja 3,2 wildtrak s tovarniško povečano močjo na 184 kW (250 KM).
Posebneži, ki pa jih hitro vzljubiš
Pickupi so kar malce po krivici prezrta veja avtomobilizma, še posebej če jih primerjamo z ne tako oddaljenimi sorodniki suvi. Resda so slednji v zadnjih letih postali pravi “mehkužci,” pri katerih jih od klasičnih avtov marsikdaj loči le še višja oddaljenost od tal in malce pompoznejši videz, pri čemer marsikdo ob nakupu spregleda dejstvo, da je primerljivo velik pickup po nabavni ceni in vzdrževanju lahko bistveno cenejši, pa še zmogljivi 4x4 pogon je standarden. Nekoč je bila prostornost in uporabnost suvov med vzroki, zakaj so se sploh razvili, sčasoma in s prehodom v vse nižje velikostne razrede pa so tudi te lastnosti stopile v ozadje, medtem ko pickup ostaja pickup.
Znajde se na vseh terenih
In sedaj ranger. Vse zgoraj opisane lastnosti veljajo tudi zanj, vseeno pa se v marsičem bistveno razlikuje od dosedanjih pickupov, predvsem glede izvrstne mešanice uporabnosti in udobja. Fordov pickup je v novi generaciji v zadnjih dveh letih zagrel že kar nekaj Slovencev, tudi najnovejši podatek o prvih registracijah pravi, da je bilo v 2014 registriranih 148 rangerjev, vseh ostalih pickupov skupaj pa 96. 60-odstotni monopol, skratka, tudi VW amarok, najmlajši in najprimerljivejši med tekmeci, je daleč zadaj.
Po zaslugi reduktorja zmora navzgor in navzdol skoraj brez preprek, morda je tu amarok v prednosti le po uglajenosti delovanja, ko je vklopljen 4x4 pogon (manevriranje prednjih koles), hilux pa zaradi klasičnega mehanskega priklapljanja 4x4 z reduktorjem in brezkompromisnega delovanja vseh zapor diferencialov. Ampak kaj takšnega pride prav le v ekstremnih pogojih, na Triglav pa tako ali tako še niso speljali ceste. Na priložnostnem poligonu pa sem se vseeno lahko dodobra prepričal o tem, da je rangerja zelo težko ustaviti. Zapeljite ga še na avtocesto in presenečeni boste, kako enostavno in udobno se pelje še prek dovoljenih omejitev.
Motor: 2.198 ccm, 110 kW/150 KM, 375 Nm pri 1.500 vrt./min
Poraba na testu: 9,2 l/100 km,
Zmogljivosti: 175 km/h, 12,3 sek 0-100 km/h
Cena: od 29.440 € z DDV, testnik 30.060 €
AvtoTest
Videz, vsestranske zmogljivosti, udobje.
Poraba, tresljaji na grbinah.
Znotraj v drugi najbogatejši opremi ranger preseneti po ponujenem udobju, standardni sta vsaj dve 12 V vtičnice in veliko odlagališč, seveda ne manjkajo isofix pritrdišča. Pohvalim lahko tudi enostavno upravljanje več kot 5,3 metra dolgega vozila, zaradi dobre (a doplačljive) vzvratne kamere je parkiranje zelo poenostavljeno. Tudi merilniki so pregledni, kakšnemu nenavadno postavljenemu stikalu ne gre preveč zameriti.
Preizkušeni motor z 2,2 litra prostornine v ospredje postavlja predvsem ugodno postavljen navor, ki je v celoti na voljo od 1.500 vrtljajev dalje. Po eksplozivnosti se težko kosa s 50 konji močnejšim petvaljnikom, ki sem ga testiral pred dobrim letom, vseeno pa je dober kompromis, saj niti pri konkretno naloženem avtu nisem čutil, da se poti. V ceni je razlike med motorjema le 1.100 tisočakov, še manjša pa se zdi razlika v porabi, saj je znašala komaj pol litra. Petvaljnik bi bil gotovo prva izbira, če ne bi bilo davkov ...
Najbližje sta mu VW amarok in toyota hilux, medtem ko sta mitsubishi L200 ali nissan navara še iz neke minule dobe. Ranger se pred oba nesposredna tekmeca uvršča po vstopni ceni, še posebej amarok se ceni precej višje, medtem ko sta si hilux in ranger bližje, a je slednji veliko udobnejši za vožnjo. Z opremo limited še vedno ostane pod 30 tisočaki, kar je med primerjanimi modeli zelo konkurenčna cena. Nezanemarljiv je tudi podatek, da je ranger edini pickup s petimi zvezdicami po EuroNCAP.
Limited oprema pozna dvopodročno klimo, 4,2-palčni zaslon, električne sedeže, usnjeno oblazinjenje, hlajen predal in tudi roll-bar. Skratka z udobjem konkretno napolnjen delovni stroj za ceno 29.440 evrov (dvojna kabina), kar je denimo ceneje od osnovno opremljene 4x4 dizelske kie sorento. Kdor si zaradi posla lahko pri nakupu odbije še DDV, pristane z rangerjem pri ceni slabih 23 tisoč evrov. Isti znesek bi ravno zadostoval za 4x4 golfa z 1,6 TDI motorjem. Da, primerjave so včasih prav hecne.
Avtor tega članka je navedel začetno ceno za Rangerja z opremo Limited.Ponavadi novinarji objavijo začetno ceno osnovne opreme, ki je pri Rangerju oprema XL. Tako da je začetna cena Rangerja že pri 20900€ z4x4pogonom in 2,2TDCI motorjem. Tako da… ...prikaži več se prej prepričajte preden komentirate. Sploh pa Jetija pod nobenim pogojem ne moreš primejati z Rangerjem.
Škoda Jeti s sprednjim pogonom stane med 17000 in 27000€ - odvisno od motorja - tale pa se začne pri 29500€. Jetija 4x4 dobiš že za 21000€. Tako da ta argument ni ravno na mestu. Se pa strinjam, da je… ...prikaži več podaljševalec uda ;)