V pravih zimskih razmerah smo na preizkus dobili enega najcenejših in najbolj zabavnih 4x4 vozil.
Prav vesel sem, da sem ignisa, ki sicer v latinščini pomeni ogenj, preizkusil v najbolj neusmiljenem času za avtomobile in voznike, v času najhujšega sneženja, ko sem bil vesel, da imam avto s štirikolesnim pogonom – pa čeprav enega najcenejših – ob fiat pandi 4x4.
3,7 metra veliko vozilce preseneti na več področjih – najprej pa z videzom. "Tak je kot bi ga nekdo narisal,“ mi je na daleč zaklical sosed, ko je videl, da sem se tokrat pred blok pripeljal sicer z malim, a na daleč opaznim živo oranžnim suzukijem. Parkiran pred blokom je bil prava atrakcija. Tudi drugi na cesti so ga opazili – morda prav zaradi kričeče oranžne barve – a lahko brez težav oblikovalcem palec obrnemo navzgor. Tudi na račun zanimivo oblikovanih led žarometov.
Kljub temu, da gre za vozilo, katerega cilj je, da zaradi okretnosti v dolžino ne sme presegati 3,7 metra, je znotraj prostornejši od marsikaterega daljšega vozila. Predvsem na zadnji klopi je presenetljivo veliko prostora, tako za noge kot glavo dveh odraslih oseb.
Za nameček se zadnja bočna vrata odpirajo pod kotom 90 stopinj, kar olajša vstopanje in vstavljanje otrok v otroške sedeže. Če je klop fiksna, pa se vanj lahko legalno zgnete tudi pet potnikov! Sedeža spredaj sta dobro profilirana in ogrevana, lahko pa bi bila za odtenek večja, kar se je poznalo predvsem na udobju na nekoliko daljši vožnji. Prtljažnik ne ponuja presežka, vanj lahko spravite dva letalska kovčka, za na smučanje pa ravno ni, če sta prednja sedeža in zadnja klop zasedena s potniki. 267 litrov je sicer več kot pri VW up in dovolj za vsakodnevne potrebe po prevozu otrok v šolo, na trening, v vrtec in skok do trgovine. Če pa potrebujete več prostora, jih enostavno podrete in dobite do 1.100 litrov prostora ter obiščete tudi švedsko pohištveno trgovino.
Če je majhen, še ne pomeni, da ni varen - Pet zvezdic Euro NCAP rating (če je opremljen z varnostnim paketom). 87 odstotkov celotne ocene je prejel za varnost odraslih oseb, 79 odstotkov za varnost otrok, 77 odstotkov za varnost pešcev, 60 odstotkov za varnostno pomoč.
Ta ocena velja le, če je opremljen z varnostnim paketom, ki ga premore najbogatejši paket opreme ignisa elegance, ki smo ga preizkušali, vključno z moderno večpredstavnostno enoto, ki jo poznamo iz swifta.
V notranjosti je veliko plastike, tudi trde, ki pa so jo razbili z dizajnerskimi detajli, tudi v barvi karoserije. Hvalevredno, saj smo bili v preteklosti pri Suzukiju vajeni na veliko črnine.
Osrednji del armaturne plošče predstavlja zaslon na dotik z navigacijo in kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, ki ponuja dobro grafiko in jasno sliko ob vzvratni vožnji. Zaslon bi bil lahko bolj odziven ob pritiskanju s prsti. Smo videli že boljše izdelke. Zato pa hvalim, da tudi osnova izvedenka ponuja DAB radio, Bluetooth, skupaj s priključkom USB in klimatsko napravo, v primeru testnega avtomobila samodejno.
Ergonomsko ni najbolj posrečen avtomobil, čeprav je večina stikal zbrana na osrednjem delu. Tudi volanski obroč je nastavljiv le po višini. Veliko tipk je raztresenih, nekaj na večfunkcijskem volanu, nekaj pa tudi pred klasičnimi analognimi merilniki, kot je upravljanje z nekaterimi funkciji potovalnega računalnika, kar je že zelo zastarelo.
Ignis je na voljo le z 1,2-litrskim trivaljnim bencinskim motorjem s 66 kilovatov moči (90 KM) in petstopenjskim ročnim menjalnikom ter pogonom na dve ali vsa štirikolesa, testno vozilo je bilo opremljeno z vsekolesnim pogonom.
Motor je znan iz swifta in je več kot odlična izbira za tako malo in lahko vozilo. Tudi dejstvo, da menjalnik ni šeststopenjski, zaradi kombinacije moči in mase (850 kilogramov) ne sme skrbeti pri vožnji po avtocesti. Do 130 km/h je vožnja povsem znosna, pri večjih hitrostih je precej hrupen, obučutek na volanu, kaj se dogaja pod ozkimi kolesi, pa je slabši. Krmilni mehanizem bi bil lahko bolje dodelan, kar se najbolj pozna pri večjih hitrostih, v mestu pa je prijetno lahkoten.
Avto ima obračalni krog 9,5 metra! V mestu je prava igračka, robniki mu zaradi višjega težišča ne delajo preglavic, avto je tudi povsem udoben, tudi preko ležečih ovir gre z malo poskakovanja, dokler ne zapeljemo na z luknjami poškodovano cesto.
Štirikolesni pogon ga podraži za 1600 evrov, a je kot tak smiselna izbira za vsakega, ki živi malo dvignjen iz kotlin ali dolin. In takih naselij je v Sloveniji ogromno. Ali pa tistega, ki bi si želel tudi v snegu do zidanice. Brez težav. Ignis se je izkazal za zmogljivo vozilo tudi v najhujšem sneženju, pravi mali off-roader, ki je kos tudi ozkim, zasneženim in slabo utrjenim potem.
Podatki o vozilu: (suzuki ignis 1.2 VVT 4WD Elegance)
Motor: bencinski, štirivaljni, 1242 ccm
Najvišja moč: 66 kW (90 KM) pri 6.000 vrtljajih
Navor: 120 Nm pri 4.400 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 3.700 x 1.690 x 1.595, medosna razdalja 2.435
Največja hitrost: 170 km/h
Pospešek: 11,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 260 – 1100
Poraba na testu: 6,0 litra, 114 g CO2/km
Cena (v evrih): 9.850 (osnovni) / 14.100 (testni)
Plusi: Okretnost, štirikolesni pogon, poseben videz, uporabnost zadnje klopi
Minusi: Hrup na avtocesti, ergonomija
Poceni za tiste,ki imajo dosti pod palcem in drag za tiste ki komaj prezivimo iz meseca v mesec.
Kaki grdi jajc .. Ni vreden nakupa
Kaksen naslov....kje pa zivis,med cigani?Poceni je relativen pojem.