Fabia je "stara" in pogosta znanka slovenskih cest, pa s tem ne mislimo ničesar slabega. Preprosto je na trgu že toliko časa. Vendar pa je tudi po štirih letih tržne poti in prenovah še vedno dovolj sveža in mikavna. Sploh v kombinaciji z všečnim trivaljnim bencinarjem in LED žarometi. Več kot to, poleg serijske opreme, ki jo ponuja paket ambition, ne potrebuješ. Vsaj v tem segmentu ne.
Pojdimo lepo po vrsti. Čehinja se od predstavitve sredi 2014 ni pretirano spreminjala, kar pomeni nadpovprečno oglato obliko oziroma podobo svetil, celostno gledano pa se zunanja podoba zelo dobro „stara“. Pri Volkswagnu so besedo brezčasno tako ali tako praktično iznašli. Je pa res, da fabia predstavlja eno najbolj konfekcijskih kombilimuzin B-segmenta, kar zna kdo šteti tudi kot minus oziroma slabost tega modela.
Se pa s slabimi štirimi metri povsem enakovredno kosa tudi z večjimi konkurenti, npr. dobrih 4,06 metra dolgim cliom, za kar gre zasluga oglati obliki tako zunanje podobe kot notranjosti vozila. Smo pa na seznamu doplačil testnega avtomobila opazili nekaj dodatkov v obliki odličnih polnih LED luči, tempomata, dodatno zatemnjenih zadnjih stekel in zadnjih parkirnih pomagal. To je njeno ceno vzdignilo za zmernih 1.350 evrov, kar se nam je zdela prava kupčija.
Z nekaj dodatki namreč dobite opremo, ki pritiče modelom oziroma fabio potisne iz razrednega povprečja, z večjimi platišči od serijskih litih 15-palčnih, pa bi bila videti še veliko bolj nastopaško.
Glede prostornosti kabine nimamo pomislekov, enako glede kakovosti materialov in izdelave. Razumljivo na armaturni plošči prevladuje trda plastika, ki pa ob dotiku preseneti z mehkobo, lep vizualni dodatek pa predstavlja aplikacija pred sopotnikom. Dovolj všečno torej. Drži sicer tudi, da bi merilniki lahko bili modernejši ali barvitejši, osrednji zaslon pa večjega premera, ampak uporaba je nezahtevna in intuitivna, tako da se hitro navadiš kaj je kje. Pred časom smo testirali in komentirali konkurente (clia, pola in arono) in pri vseh izpostavili dejstvo, da sredinski naslon za roke ni nastavljiv po višini. No, pri fabiji je, kar še posebej bega glede na večja in dražja hišna konkurenta. Pohvaliti moramo tudi osvetlitev kabine, ki tudi v drugi vrsti premore dve lučki, nekaj kar v tem segmentu konkurenca prevečkrat pozabi. Tako smo Čehinji zlahka odpustili zgolj ročno pomični zadnji šipi in nekoliko slabše zapiranje vrat. Presenetila pa nas je glede preglednosti nazaj in vstran, tako da parkirne kamere nismo niti pogrešali.
Prtljažnik ob tem ponuja razredno konkretni in nadpovprečni 330 litrski prtljažnik, je pa res, da oblika prostora v večji meri (kot pri konkurenci) diktira, kako velike kose prtljage boste spravili vanj. S tem mislimo na otroški voziček, ki smo ga v 300-litrski cliov prtljažnik spravili enostavno in brez umikanja koles, v fabio pa ni šel brez „kosti“ kot rečemo v žargonu. Sicer smo uporabili manjši trik in odmaknili en del po tretjinah deljive klopi, ki jo po umestitvi preprosto postaviš nazaj, tako, da jo „zmatrajo“ predvsem koti oziroma robovi prtljažnika.
Kljub valju in trem „deci“ manj, za osmino večji navor
Z zadnjo prenovo je 1,2-litrski TSI zamenjal manjši in naprednejši litrski trivaljnik, ki kljub valju in dvema „decilitroma“ manj, ponuja enako moč 81 kilovatov, po drugi strani pa celo za 12,5 odstotka večji navor (200 namesto 175 Nm), za kar si zasluži(jo) vse pohvale. Tako gnana se izredno dobro pelje, saj več kot 81 kW in 200 Nm široko uporabnega navora ne potrebuješ. Celo tako poskočna je, da zna komu biti to celo preveč, oziroma se mora voznik malce privaditi na odzivnost trivaljnika, ki se izredno rad (za)vrti v višje vrtljaje. Pospešek je sicer izgubil dve desetinki, vendar je 9,6 sekunde, kolikor potrebuje do stotice še vedno pohvale vrednih.
Pospeševanje sicer spremlja značilno brundanje trivaljnika, ki pa so danes stalnica tudi v večjih in držajih modelih, tako, da v tem pogledu, Čehinji in vam za volanom, ni treba čisto nič zardevati. Če vas bo kdo podcenjeval, pa mu z (za trivaljne turbobencinarje) značilnimi hitrimi medpospeški hitro pokažete pete.
Dobra plat motorja je tudi zgledna varčnost, saj porabo ob zmerno težki nogi enostavno zadržuješ pod sedmimi litri, s predvidevanjem prometa in pospeševanja pa spustiš tudi proti šestim. Mi smo na testu izmerili porabo 6,2 litra, kar je zavidanja vreden dosežek, glede na to, da smo večino časa prebili v mestu ali na avtocesti.
Potnike pa razvaja tudi s konkretno količino udobja, saj vzmetenje in podvozje delujeta, kot da bi na kolesa prenesla še občutno več moči, obenem pa potnikom ponujata konkretno mero udobja in kompromis med tem in športnostjo. Čehinja se namreč v ovinkih počuti zelo dobro, čeprav na pogled zdi, da ima nekoliko velik odmik od tal in s tem višje težišče. Ne gre pozabiti namreč od kod prihaja model in znamka, saj naj bi se dobro peljala tudi na cestah srednje in vzhodne Evrope, kjer pa ceste velikokrat niso (tako) dobre.
Je pa res, da fabia nikakor več ni avto namenjen zgolj razvijajočim trgom, ampak je v marsikaterem pogledu celo boljša od nemških hišnih konkurentov. Tu pa tam se sicer poznajo malenkost slabši materiali (tako na pogled), ampak neka razlika pa mora biti.
Nas je pa fabia v ponovnem druženju hitro osvojila in prepričala, zato tudi takšen naslov, za katerim stojimo. Fabia je tako kot pred leti yeti (ki je ob slovesu pometel z B suv konkurenco) enako dober model, ki se ji leta ne poznajo, zato tudi ob koncu tržne poti predstavlja dober nakup, tudi s cenovnega vidika.
Podatki o vozilu. (Škoda fabia ambition 1.0 TSI 81 kW)
Motor: 999 cm3, trivaljni turbobencinski
Moč: 81 kW (110 KM) pri 5.000 vrt/min.
Navor: 200 Nm med 2.000 in 3.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 3.992 × 1.732 × 1.457, medosna razdalja 2.470
Prtljažnik (v litrih): 330 – 1.150
Poraba na testu: 6,2 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 107 g/km
Zmogljivosti: 195 km/h, 9,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 14.390 (osnovna)/ 15.755 evrov (testni)
Konkurenti: VW polo, seat arona, ford fiesta, opel corsa.
Plusi: izgled in delovanje LED luči, zmogljivost in ekonomičnost motorja, vozne lastnosti, solidna oprema (s par dodatki), razmerje med ceno in dobljenim.
Minusi: kolesne odprtine omejujejo prtljažnik, tempomat na ročici ne na volanu, zgolj ročno pomična zadnja stekla.
Dokler obstaja Rio v tem segmentu s 7 leti splošne garancije in več opreme v osnovi kot ostali ....
ODLOČNO predraga. To je vse, kar bom rekel.