V odgovoru na poslansko vprašanje Danijela Krivca iz SDS glede slabe pretočnosti slovenskih cest v zadnjem času je premier Robert Golob nanizal več možnosti, s katerimi bi lahko poskusili ublažiti stanje.
Med drugim je Golob komentiral pobudo SDS, da bi bile cene tedenskih vinjet za osebna vozila nižje, če bi se uporabnik vozil ponoči. "Tudi sam sem dal to pobudo na Dars. Dars je pripravil predlog, kako spremeniti cenovno politiko," je povedal Golob in dodal, da na odgovor Darsa še čaka.
"Žal zaenkrat podatki niso spodbudni in je proces bistveno bolj kompleksen, ker ga je treba še prijaviti v Bruselj in ga ne moremo samostojno sprejemati. Kljub temu pričakujem odgovor na to vprašanje, kakšni bi bili učinki spremembe cenovne politike vinjet, če bi šli v nočno tarifo oziroma različne urne tarife," je dejal in napovedal, da ga bo vlada, ko ga prejme, posredovala v DZ.
Za kaj takšnega bi morali povsem spremeniti sistem e-vinjet
Kako naj bi takšna spremenljiva tarifa delovala, za zdaj ni znano. Cena vinjet za lahka motorna vozila je fiksna in jo uporabnik plača vnaprej. Prek kamer na portalih in mobilne opreme Dars nadzira registrske tablice vozil in jih primerja s svojo bazo plačanih vinjet, ki so vezana na tablice. Če zaznane tablice ni v bazi plačanih, lastniku vozila izda globo.
Da bi bilo zaznavanje vozil vezano še na časovno okno, bi poenostavljeno pomenilo, da bi moral kupec ob nakupu in plačilu vinjete načrtovati in napovedati, ob kateri uri namerava prečiti Slovenijo in ob tem upoštevati možnost zastojev zaradi nesreč, gneče ...
Drugače je pri elektronskem cestninjenju za tovorna vozila, saj tovornjak prek naprave cestnino brezstično plača šele takrat, ko vozilo zapelje mimo namenskih cestninskih portalov, na katerih je ustrezna oprema. Portali si sledijo po vsakem uvozu na avtocesto.
"Tega nihče ni pričakoval."
Premier Golob
Sistem vinjet za osebne avtomobile, kot ga pozna Slovenija in še nekatere države, je že tako trn v peti Bruslju. Znana so prizadevanja, ki jih je sprožila takratna komisarka Violeta Bulc, da bi po celotni Uniji poenotili cestnine in prešli na sistem plačevanja glede na prevoženo razdaljo. To pa bi gotovo pomenilo precej večjo finančno obremenitev za redne uporabnike naših avtocest. Zaradi nasprotovanja nekaterih držav, tudi Slovenije, Evropska unija za zdaj dovoljuje uporabe vinjet.
Samo v eni smeri 15-odstotno povečanje v letu dni
Golob je opozoril, da bodo zastoji predvsem v času turistične sezone še nekaj časa dejstvo. Med razlogi je izpostavil tudi vstop Hrvaške v schengensko območje, zaradi česat se je promet iz hrvaške smeri proti Avstriji skozi karavanški predor v enem letu povečal za več kot 15 odstotkov. "Tega nihče ni pričakoval, ampak to pomembno vpliva na to, da je žal zastojev tudi več," je dejal.
Ker je pritisk tovornega prometa na Slovenijo vsako leto večji, bo morala vlada po Golobovih besedah na cestni infrastrukturi ukrepati drugače, kot je mogoče nekdo razmišljal še pred leti.
"Načrtuje se tako razširitev ljubljanskega obroča kot tudi križišča na Kozarjah. To je edini način, da bomo določena ozka grla, ki se pojavljajo tudi zaradi osebnega in tovornega prometa, lahko razrešili vzporedno s tem, ko bomo povečevali premik tovornega prometa na železnice," je dejal.
"Govorim o vpadnicah, o štajerski vpadnici in o primorski vpadnici, ne o širitvi celotnega obroča, ker o tem nikoli ni bilo govora. Govorim o tem, da je treba pospešiti pretočnost ob približevanju Ljubljani, tako iz štajerske smeri kot tudi s Primorske, govorim o razširitvi križišč, vpadnih križišč, govorim o tem, da tudi Dars načrtuje nove priključke v okolici Ljubljane, nove priključke, s katerimi bo skušal razbremeniti situacijo v bližini glavnega mesta," je med drugim še povedal predsednik vlade.
Poudaril je, da vlada pospešeno vlaga v železniško infrastrukturo. "V letošnjem letu bomo za železniško infrastrukturo namenili 380 milijonov in prihodnje leto 420 milijonov evrov," je dejal, ob tem pa izpostavil, da bodo pravi učinki vidni šele čez nekaj let. "Vemo, da so vlaganja v infrastrukturo nekaj, kar zahteva leta in leta del," je dejal.
"ker ga je treba še prijaviti v Bruselj in ga ne moremo samostojno sprejemati." Samostojnost pa to..haha
Gospod Golob ne se norca delat. Železnice od Franca Jožefa le obnavljajo in pleskajo. Potrebujemo milijarde za nove hitre proge, drugače nam ni pomoči. Hitrost vlakov so nižje kot pred stoletjem! Nemumnost ne pozna meja, pojdite v tujino pa boste… ...prikaži več videli. Le čez mejo v Avstrijo ali še bolje Nizozemsko ali Anglijo.
Kaj pa če bi si pomagali z umetno inteligenco če že svoje ne premoremo.