Na PRIMA testu smo skupaj z nekaterimi najbolj pomembnimi avtomobilističnimi redakcijami v Sloveniji (Volan, Siol.net, Finance, Avtomobilizem.com in Avto Fokus) primerjali šest poslovno-družinskih karavanov in izbrali najbolj popolnega. Na testu smo soočili šest avtomobilov: ford mondeo, opel insignia, peugeot 508 SW, renault talisman, škoda superb in volkswagen passat.
V D segment karavanov sicer spadajo tudi hyundai i40, kia optima in mazda6, vendar pa so uvozniki za omenjene avte tokrat prijazno odklonili sodelovanje. Za prva dva je neudeležba sicer še logična, saj gre za razmeroma že ostarela modela, medtem ko bi bila mazda6 zaradi stalnih podobitev, tudi na področju asistenčnih sistemov, lahko več kot dostojen tekmec najboljšim.
Temeljna ugotovitev tokratnega preizkusa na področju asistenčnih sistemov in multimedije je velik razkorak med testiranimi predstavniki D razreda, pa čeprav vsakega od njih pri znamkah promovirajo kot resnega tekmeca klasičnim premijskim znamkam.
En vidik razlik je različna starost vozil glede na letnico nastanka z ozirom na nekatere bistvene spremembe, ki so se v zadnjih parih letih v avtomobilski industriji zgodile tako pri ocenjevanju aktivne varnosti kot glede dojemanja pomena povezljivosti in raznovrstnosti multimedijskih sistemov.
Primer: ko je leta 2014 ford mondeo po dveh letih prodaje na ameriškem (kot model fusion) končno zapeljal tudi na evropski trg, takrat na preizkusih varnosti Europ NCAP še niso testirali prepoznavanje pešcev ali kolesarjev. Danes pa je prepoznava vsaj prvih praktično pogoj, da avto doseže najboljše ocene za varnost. In če je bilo v letu 2014 ali 2015 nekako logično, da ima nov avto še ksenonske žaromete, polni LED pa je bil še premijski luksuz, danes tudi v nižjih razredih že srečujemo celo matrične LED žaromete.
A tudi starost ni vse: Ford in Renault imata v novejših modelih (focus, clio) razmeroma napredne
asistenčne sisteme, a nista bila niti mondeo (2014) niti talisman (2015) za časa življenjske dobe deležna nobenih bistvenih tehničnih popravkov v to smer. Po drugi strani pa so pri Volkswagnu ubrali drugo taktiko in so passatu (2015) ter v veliki meri tudi superbu (2015) ob zadnji prenovi (2019) dodali praktično najbolj aktualno tehnologijo, kar jo koncern premore na polju asistenčnih sistemov. In kar so vgradili, praviloma deluje zelo dobro.
Pri DAB so vsi zaspali
Na izražanje sodobnosti in prijaznosti vpliva veliko malenkosti, ki še zdaleč niso odločilne pri nakupu, vseeno pa izkazujejo, kakšne kupce in kako daleč naprej so pri določeni znamki gledali, ko so se lotili razvoja. Tako imajo nekateri avti že novi standard USB-C priklopa pametnih naprav, drugi pa še ne.
QI brezžično polnjenje mobilnih telefonov sploh še ni samouven del seznamov z doplačljivo opremo, imajo pa vsi testirani avti že opcijo vmesnikov za Apple Car Play in Android Auto. Brezžični Car Play je pri novem passatu že na voljo, pri zelo sorodnem in istočasno posodobljenem superbu pa zanimivo še ne.
Veliki karavani so nemalokrat mišljeni kot družinska delovna vozila, zato mora biti tudi različna elektronika temu prilagojena. Pohvalno imajo vsi na razpolago tovarniško vlečno kljuko z asistentom za uravnavanje stabilnosti prikolice.
Za največje razočaranje pa se je izkazal radio DAB. Gre za funkcijo digitalnega radia, ki bo že prihodnje leto po uredbi EU obvezen del opreme pri vseh novih avtih ne glede na velikost in ceno. Po Zahodni
Evropi je DAB že leta logični del serijskih oprem, vse bolj koristna pa se z razširitvijo programskih blokov ta tehnologija kaže tudi po slovenskih cestah (in predorih). Pri naših karavanih pa je vedno na voljo le kot doplačilo, pri čemer se cene začnejo pri nekaj čez 100 evrov, lahko pa so samo del dražjih različic infozabavnih sistemov in s tem po ceni lahko segajo v višavo.
Slovensko ne znata podajati informacij na zaslonih še niti ford mondeo in niti peugeot 508.
Mondeo kot edini nima zadnjih zategovalnikov in omejevalnikov sile varnostnih pasov.
Noben od AEB sistemov samodejnega zaviranja ne prepozna živali, kar je pri premijskih znamkah že praktično standard.
Vsi testirani avti so se relativno hitro povezali z drugimi napravami prek bluetootha.
1. mesto: volkswagen passat
Glavni poudarki:
- Med primerjanimi avtomobili passat nudi najbolj celovit pristop tako pri asistenčnih sistemih kot na infozabavnem področju, zato je prav gotovo merilo za vse ostale.
- Kot edini ima serijske LED žaromete ne glede na opremo, v dodatni opremi so odlični matrični žarometi.
- Ob nedavni prenovi je dobil zelo zmogljivega asistenta za vožnjo, ki v teoriji lahko olajša vožnjo po (nemški) avtocesti s samodejnimi popravki volana in prilagajanja varnostne razdalje vse do hitrosti 210 km/h.
- Delovanje radarskega tempomata velja med primerjanimi za enega najbolj nežnih glede prijaznosti. Hkrati se prilagaja lahko hitrostnim omejitvam, ovinkom ...
- SIstem za ohranjanje smeri deluje dobro, deluje pa na čase preveč agresivno in "puli" volan iz rok.
- Posebnost je asistent za vzvratno vožnjo prikolice, ki je lahko zelo dober pomočnik pri zahtevnih manevririh.
- Kot edini med testiranimi ima passat pokrito vzvratno kamero, zato je ta tudi pozimi vedno čista.
- Infozabavni sistem že pri vstopnih različicah nudi sodobno grafiko in enostavno upravljanje z raznimi funkcijami. Jemlje pa upravljanje lahko preveč distrakcije med vožnjo.
- Raznovrstne so funkcije povezljivosti avta s svetom, saj med drugim nudi spremljanje avta na daljavo (Carnet).
- Skupaj je passat v kategoriji asistenčnih sistemov in infotainmenta dosegel 45 od 54 možnih točk.
2. mesto: škoda superb
Glavni poudarki:
- Ima (lahko) zelo podobno vgrajeno tehnologijo kot passat, a asistenčni sistemi vseeno niso tako zmogljivi.
- Za polne LED žaromete je treba doplačati, prav tako superb še ne prepozna kolesarjev.
- Ima lahko "virtualni" digitalizirani kokpit in zmogljiv infozabavni sistem.
- Med spletnimi vsebinami najdemo vreme, zemljevide, novice ... Ima tudi nadzor na daljavo.
- Med dodatno opremo je tudi 230 V vtičnica.
- Skupaj je superb dosegel 42 od 54 možnih točk
3. mesto: peugeot 508
Glavni poudarki:
- Najnovejši po letniku izdelave in dober vtis na področju asistence in infotainmenta.
- Prepoznava tudi kolesarje, (doplačljiva) IR kamera za lažje spremljanje ranljivih udeležencev pa je posebnost v razredu.
- Nima opozorila na prečni promet.
- Asistenca za držanje smeri deluje tudi v ovinek, dobro v počasnem prometu deluje tudi stop&go.
- Digitalni merilniki so serijski.
- Kvaliteta slike kamere bi morala biti boljša.
- Hitro delujoč in prijazen grafični vmesnik za infozabavni sistem.
- Med doplačili si je omogoče omisliti DVD paket z zadnjimi zasloni.
- Skupaj je 508 dosegel 36 od 54 možnih točk.
4. mesto: opel insignia
Glavni poudarki:
- Več kot solidna uvrstitev za nemško znamko v lasti PSA.
- Seznam asistenčnih sistemov je v primerjavi z najboljšima na testu manj izpopolnjen, manjkata recimo asistenca za zastoje ali pa opozorilo na voznikovo pozornost, po drugi strani pa vozniku avto prikazuje varnostno razdaljo.
- Sistem za ohranjanje voznega pasu zmore zelo dobro peljati tudi v blažje ovinke.
- Stop&go je na testu mestne vožnje pokazal določene slabosti.
- Ima lahko zelo dobre matrične žaromete in 360-stopinjski pogled kamere.
- Zelo pozitiven vtis insignia pusti na področju infotainment sistema zaradi sodobne grafike in preglednosti.
- Mogoče je personalizirati profile, avto lastnika na daljavo opozori, če ga ukradejo, hitra wi-fi točka v potniški kabini ...
- Skupaj je insignia dosegla 34 od 54 možnih točk.
5. mesto: ford mondeo
Glavni poudarki:
- Razmeroma star letnik prve izdelave originala v ZDA (fusion) in kasnejšega prihoda v Evropo se odraža pri stopnji modernosti.
- Zmogljiv AEB, prepoznava tudi kolesarje.
- Nima opcije HUD zaslona in asistence za zastoje.
- Asistent za držanje smeri pokazal slabosti v ovinku, kjer je prečil sredinsko črto.
- Prilagodljivi LED žarometi, ki pa niso povsem matrični.
- Poleg passata edini, ki ima inteligentni omejevalnik hitrosti, ki deluje glede na aktualno omejitev hitrosti.
- Grafika in hitrost sredinskega zaslona najslabši med testiranimi avti.
- Ima opcijo 230 V vtičnice.
- Posebnost mondea je funkcija MyKey, s katero je mogoče omejiti določene funkcije vozila za drugega voznika.
- Skupaj je mondeo dosegel 26 od 54 možnih točk.
6. mesto: renault talisman
Glavni poudarki:
- Varnostno in asistenčno najmanj prepričljiv med konkurenti, AEB ne prepoznava še niti pešcev.
- Ima opozorilnik na zapuščanja voznega pasu, ne pa tudi ohranjevalnika.
- Vztraja s posebno od volana dislocirano tipko za vklop tempomata.
- Ima opozorilnik na varnostno razdaljo, nima opozorila na utrujenost.
- Manjkajo opozorilo na prečni promet, asistenca za zastoje, matrični žarometi ...
- Spodoben zaslon infozabavnega sistema z dobro grafiko in upravljanjem.
- Navigacijska naprava lahko v realnem času spremlja dogodke na cesti, je pa vnos cilja zamudnejše od povprečja.
- Skupaj je talisman dosegel 24 od 54 možnih točk.
več stvari ma avto ,manj pazljivi postajajo šoferji ,klasičen avto je še najboljši ne pa da imaš komand kot da si v avionu .kakor ti hočejo olajšat vožnjo ti še bolj pozornost jemlje in potem je pa uporaba telefona kriva,a… ...prikaži več,a isti šmoren je že avtoradio ki ma en gumb več funkcij ,potem potovalni računalnik ravno tako
Joj bog se vas usmili z tem patetičnem reklamiranjem VW znamke, v nedogled leto za letom isto. Imam passata pa sem zmetal v ta nagnusna nemška jajca že toliko da mi je slabo. Ampak Žurnal se ne da, za tistih… ...prikaži več nekaj evrov ki jih dobite uradno ali pa "neuradno" od VW. Reklama za VW in pa sex zmenke, jooojjj
V tem testu manjka še faktor cena. Če je ena avto npr 5k eur cenejši, ga lahko pomakne za kakako mesto višje.