Avto
289 ogledov

Tudi najcenejši med najbolj zanesljivimi

Bralci so ocenjevali finaliste izbora za Žurnalov avto leta 2013. Anže Petkovšek
Potrošniška organizacija Which? iz Velike Britanije vsako leto med potrošniki naredi raziskavo o najbolj zanesljivih avtomobilskih znamkah. Boštjana Okorna iz Zveze potrošnikov Slovenije smo povprašali, kako verodostojne so tovrstne raziskave.

V zadnji raziskavi je 49.023 potrošnikov ocenilo več kot 58 tisoč avtomobilov. Ocenili so 283 različnih modelov, tako novih, kot rabljenih, ki so jih razdelili v velikostne avtomobilske razrede - nižji razred, nižji srednji razred, srednji razred, enoprostorci, športni terenci, karavani, prestižni in športni. Analiza rezultatov je bila sestavljena iz števila okvar in preostalih težav v zadnjih 12 mesecih, o katerih so v posebnih obrazcih na spletu poročali lastniki vozil. Večja napaka je bila, slabše je bil avtomobil ocenjen.

V Nemčiji nemške znamke, v Franciji francoske

Angleži so med prvih pet najbolj zanesljivih znamk že po tradiciji uvrstili štiri japonske - Hondo, Lexus, Toyoto in Mazdo, letos pa tudi romunsko nizkocenovno znamko Dacio, ki je del koncerna Renault-Nissan. Glede na to, da so v nemških raziskavah na vrhu po zanesljivosti najpogosteje avtomobili nemških znamk, v francoskih raziskavah pa francoski avtomobili, smo Boštjana Okorna iz Zveze potrošnikov Slovenije povprašali, kako verodostojna je raziskava britanske potrošniške organizacije Which? "Raziskava je verodostojna toliko, kolikor je nek povprečni britanski lastnik avtomobila verodostojen za nas. Dejstvo je, da je manj Angležev fasciniranih nad nemškimi znamkami. Kupujejo bolj raznovrstne avtomobile, kupujejo tudi bolj racionalno. Kupujejo tisto kar potrebujejo, zato so tam korejske in japonske znamke zelo uspešne."

V raziskavi avtomobili z dokumentiranimi okvarami

Okorn poudarja, da vsako leto spremlja raziskavo, verodostojnost pa je po njegovih besedah zagotovljena, saj je odgovorov ogromno, prav vsak, ki je vključen v raziskavo, pa mora izpolniti obrazec. "Edino, kar je pomanjkljivo je to, da so Angleži zelo poseben narod," pravi Okorn in pojasnjuje: "Angleži znajo avtomobilske znamke dojemati nekoliko drugače. Vidi se njihov nacionalni ponos. Jezni so na Opel, ker so jim speljali Vauxall, ne marajo Francozov ... Menim pa, da pri ocenjevanju zanesljivosti ni težav, saj so v raziskavo zajeti avtomobili, ki imajo dokumentacijo, da je bil avto res pokvarjen."

Kateri raziskavi torej verjeti, nemški, francoski, angleški ...? "Sam zagovarjam Which?, še vedno bi zaupal ADAC-u z zavedanjem, da ni težava v njihovi raziskavi, ker so tam v večini zajeti nemški avtomobili. Nemški trg ni tako raznolik, kot angleški, saj so Nemci zelo zvesti svoji avtomobilski industriji. V Angliji recimo, v raziskavi ni zajet twingo, ker tam ni popularen. Pa čeprav vemo, da ga izdelujejo v našem Revozu, ki velja za najbolj kakovostno tovarno naveze Renault-Nissan."

Na klišeje se ne gre zanašati

Kaj pa odpoklici vozil? Teh je ogromno, pri vseh znamkah. Kaj o tem meni Okorn? "To je velika težava. Moje mnenje je, da bi se morala vzpostaviti neka javna baza, kjer bi se vpoklici vpisovali in bi človek točno videl, pri katerih avtomobilih so odkrili napake, če ga zastopnik o tem ne bi obvestil. Večino sicer zastopnik pokliče, veliko popravkov pa se naredi tudi na rednih servisih, tudi, če avtomobil servisiramo pri nepooblaščenem serviserju."

Okorn še poudarja, da ne bi dal poudarka na klišeje, kot je, da so italijanske in francoske znamke slabo zanesljive. "Sam imam avto, ki je na dnu raziskav o zanesljivosti, pa z njim nimam nikakršnih težav. Bolj pomembno je to, da človek dobi tisto, kar želi za vloženi denar."

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.