Avto
20 ogledov

V katerem suvu raje ne sedite med nesrečo

IIHS varnostni test IIHS
Veliki suvi dajejo morda občutek varnosti, a ko se zgodi najhujše, še zdaleč ni nujno tako, razkrivajo zadnji testi trkov.

Ameriška agencija za prometno varnost IIHS je objavila najnovejši test varnosti za devet velikih suvov, ki sicer po standardih, ki veljajo onkraj Atlantika, spadajo "zgolj" v kategorijo srednje velikih. Med testiranimi vozili sta tudi Slovencem dobro znana kia sorento in jeep grand cherokee.

Kot IIHS to počne že dve leti, so devet mehkih terencev postavili tudi pred najtežji izziv, to je trk z majhnim prekrivanjem, ko avtomobil ob simulirano oviro pri 64 kilometrih na uro trešči z zgolj 25-odstotnim prekrivanjem sprednjega dela, zato se mora konstrukcija vozila še posebej dobro izkazati za pozitivno oceno.

Test se je za suve v povprečju izkazal za zelo trd oreh, saj so pozitivno oceno za odziv varnostnih sistemov avtomobila in za zvijanje karoserije "dobro" dosegli le chevy equinox, njegov "dvojček" GMC terrain in pogojno toyota highlander. Ker je imela slednja zelo dober sistem za prepoznavanje in preprečevanje trkov, se je vseeno pridružila prvima dvema pri oceni "top safety pick+", ki je najboljša ocena, ki jo je podelil IIHS.

Na meji sprejemljivega so bili jeep grand cherokee, toyota 4runner in ford explorer, medtem ko so kia sorento, mazda CX-9 in honda pilot dobile nezadostno oceno.

Saj je boljše kot nekoč, a ...

Kot ugotavljajo pri IIHS, so suvi zadnjih generacij resda pokazali precejšen napredek v zaščiti potnikov v primerjavi s časi, ko so se zlahka prevračali in zaradi svoje mase ob trku predstavljali hudo nevarnost za potnike. Vseeno pa je tudi med najnovejšimi suvi veliko razlik. Tako sta equinox in terrain ohranila potniško celico zelo dobro ohranjeno, zračne blazine pa so se uspešno zoperstavile silovitim bočnim silam, ki takrat delujejo na telo in so učinkovito prestregle testno lutko.

Na drugi strani pa je denimo pri hondi pilot potniška kabina pri vozniku dobesedno popustila, sprednje levo kolo je prišlo vse do voznikovega kolena, glava lutke se je komaj dotaknila čelne blazine, volanski drog je udaril močno nazaj. V resnični nesreči bi voznik ostal s popolnoma zdrobljenim levim kolkom in s hudimi poškodbami spodnjega dela nog. Še v petih drugih modelih so zračne blazine "zgrešile" in dopustile telesu, da je treščilo ob konstrukcijo avtomobila. 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.