Direktor podjetja Jožko Tomšič je poudaril, da so pri zamisli za »Generator, Emil Frey razvoj poslovnih idej« izhajali iz spoznanja, da jim vse bolj primanjkuje ustreznih kadrov. Njihovo podjetje namreč potrebuje zelo širok spekter zaposlenih, ki jih s klasičnimi pristopi ne pritegnejo več. Generator so ustanovili tudi zato, da bi se povezali z mladimi, ki še iščejo svojo poslovno pot, in jih morebiti pritegnili v svoje podjetje.
Tudi pri nas že uspešno deluje več zagonskih podjetij, ki so svoje prve korake naredila v podobnih generatorjih zamisli. Direktorica enega takšnih podjetij Eva Jesih je povedala, da je takšno okolje zelo pomembno za nekoga, ki gradi svoj brend.
Sama je opravila vso pot, med katero je kot psihologinja naletela na vrsto izzivov, ki niso bili povezani z njenim znanjem. Pravi, da se takšnih izzivov lahko lotevaš sam ali pa v okolju generatorja deliš izkušnje in nasvete z drugimi podjetniki., ki delajo v njem. Pomagajo pa tudi nasveti izkušenih strokovnjakov. Ko so namreč v njenem podjetju razvijali prodajo, so jim zelo prav denimo prišli nasveti strokovnjakov s področja marketinga.
Dvosmerno sodelovanje
Barbara Rovan, direktorica upravljanja s človeškimi viri pri podjetju Emil Frey, je povedala, da so eno največjih slovenskih podjetij z razvejano mrežo strokovnjakov iz različnih področij. Kljub temu pa se soočajo z izzivi, kako pridobiti perspektivne kadre. Njihovi največji ambasadorji pri tem so sicer zaposleni, drugi kanal za pridobivanje perspektivnih ljudi pa bo gotovo novi Generator, preko katerega se bodo povezali tudi z ambicioznimi posamezniki s podjetniškimi talenti.
In kaj lahko uporabniki Generatorja pričakujejo? Rovanova pravi, da glede na to, koliko znanja je na različnih področjih, nadebudnim podjetnikom ne želijo ponuditi le prostora, ampak tudi njihovo znanje in izkušnje, s katerimi jim bodo pomagali.
V povsem fizičnem smislu bo sicer Generator obsegal dvanajst delovnih mest z zagotovljenimi parkirišči ter skupne prostore, kakršni so sejna soba, kuhinja in podobno. Okolje torej, ki je potrebno, da posameznik pride vanj in začne brez težav delati in komunicirati s sotrudniki. Tomšič je omenil tudi, da je investicija v Generator (skupaj z novim klicnim centrom) znašala okrog pol milijona evrov.
Poleg tega bi radi v okviru Generatorja uporabnikom ponudili tudi znanja s področij v podjetju, s katerim si bodo lahko pomagali. Poleg tega pa želijo tudi sodelovanje v obeh smereh, saj bodo v dejavnost svojega podjetja z veseljem integrirali produkte, ki bodo nastali v Generatorju. Uporabnike bodo namreč vključevali v mesečne izzive, ki jih bodo tudi nagradili. Rovanova pravi, da v podjetju včasih pridejo do izzivov, ki jih ne znajo rešiti in v tem primeru bi jim lahko pomagal nekdo, ki prihaja od zunaj in ni obremenjen s samim ozračjem v podjetju.
Šolanje za avtomehanične poklice
Na predstavitvi Generatorja se je postavilo tudi vprašanje osnovnih poklicev v avtomobilski dejavnosti, pri katerih je mogoče čutiti precejšnje pomanjkanje kadra. Tomšič pravi, da je potrebno predvsem mladim predstaviti poklice in jim povedati, da niso več takšni kot nekoč. Včasih je veljalo, da je mehanik »do komolcev v šmiru«, danes pa je mehanična delavnica bolj podobna lekarni.
Zato je zelo pomembno, da mladim v osnovnih šolah in celo vrtcih predstavijo, kakšne izzive prinaša delo v avtomobilski panogi. Veliko je namreč aluminija in drugih alternativnih materialov, vse pomembnejša pa postaja tudi elektronika. Pri tem lahko s svojimi učnimi centri pomagajo tehničnim šolam, ki so pri tem pogosto precej podhranjene.