Sodelavci policije so razvili spletno aplikacijo Predlagaj prometno kontrolo, prek katere lahko s preprostim obrazcem vsakdo policiji sporoči, kje so po njegovem mnenju tiste točke na slovenskih cestah, na katerih bi morali biti policisti pozornejši na kršitelje cestnoprometnih pravil.
"Poslanstvo slovenske policije ni inkasanstvo, temveč skrb za varovanje udeležencev v prometu, še posebej tistih najšibkejših," je ob predstavitvi aplikacije zatrdil minister za notranje zadeve Gregor Virant. In: "Merilo uspešnosti policijskega dela sta zmanjšanje statistike nesreč, predvsem tistih s hudimi posledicami, hkrati pa tudi povečan občutek varnosti državljanov."
Boštjan Smolej iz Sektorja prometne policije v Upravi uniformirane policije na Generalni policijski upravi pa je pojasnil, da so se za aplikacijo odločili po uspešnem zgledu iz tujine, zlasti Nemčije in Finske, kjer je podobno sodelovanje občanov in policije obrodilo dobre sadove.
Na Finskem naj bi tako na leto prejeli okoli pet tisoč predlogov nevarnejših točk, od katerih je okoli četrtina takšnih, na katere policija dotlej še ni bila pozorna. Podobne rezultate si obetajo tudi od slovenske aplikacije, ki pa za zdaj ostaja le na spletu, medtem ko o mobilni aplikaciji za pametne telefone še razmišljajo.
Vsaka prijava bo obravnavana
Po prijavi je predlog posredovan policijski postaji, ki je najbližja predlaganemu mestu za povečan nadzor, tamkajšnji policisti pa nato izvedejo monitoring. V približno 15 dneh po prijavi lahko prijavitelj (če je pustil kontaktne podatke) že prejme odgovor policije o tem, ali je predlagano mesto takšne vrste, da bodo na njem policisti v prihodnje pozornejši na kršitve voznikov. Da bo prav vsaka prijava resnično obravnavana, bo skrbel centraliziran sistem obdelave podatkov.
Lahko bi ponudila še več ...
Čeprav je aplikacija dobrodošla novost pri sodelovanju policije in občanov, pa ima za zdaj precej omejeno uporabnost. Med vožnjo denimo vozniki velikokrat naletijo na odseke, kjer se zdi postavljena prometna signalizacija v nasprotju z načeli pretočnosti prometa, označitev takšnega mesta prek zemljevida pa bi bila zelo preprosta in precejšnja dodana vrednost k aplikaciji.
Smolej je sicer zatrdil, da bodo tudi morebitne takšne prijave obravnavali in jih poskušali posredovati pristojnim ustanovam (denimo občinam kot upraviteljicam občinskih cest), ki so zadolžene za prometno signalizacijo na določenem odseku.
Da se morda tudi v miselnosti dela mož v modrem nekaj konkretno premika, pa priča tudi ugotovitev ministra Viranta: "Radarska kontrola na koncu nekega naselja tik pred tablo, ko voznik ne ogroža nikogar več, nima nobenega smisla."
Policija je bila že od nekdaj mojster, kam se postavit da imaš največji ulov tistih ki 5kmh preveč vozijo, postavijo se tudi v bližino lokalov-gostiln ampk samo tja kamor ne zahajajo na malico in v prostem času, pač da se… ...prikaži več izogneš da ti kdo plune v pir ali šnicel :)Če s telim mislijo resno je fajn, recimo zakaj jim nebi označili brezvezna mesta in naj tam stojijo :)
Ja, pravzaprav imaš prav! Javne uprave ne bomo več rabili, saj se bomo ljudje o stvareh odločali nesposredno...Samo še čas rabimo, da pridemo do tega...
DURS bi rad, da jim državljani pošiljamo kopije računov, Policija bi rada, da jim predlagamo kam naj se postavijo in kaj naj preverijo, spet ZRSZ skupaj z DURSom bi rad, da prijavljamo delo na črno, med tem, ko so oni… ...prikaži več sami največji naročniki fušarjev... - Pa dobro, kaj bo kdo od javne uprave sploh kaj delal za boga svetega ali boste pasli lene nesposobne riti in čakali, da vse državljani naredimo namesto vas? Med tem, ko policaji parkirani v senci ob neprometni cesti, čakajo na konec šihta, naj za sprememo naredijo pet krogov skozi naselja. Sploh pa je pri policistih NAJvečji problem to, ker so policaji pomešani od drugod in se jim kratkomalo jebe za kraj kjer delajo, ne poznajo ljudi, ne poznajo okolice in ničesar. Dokler so bili strogo samo domači policisti v domačem kraju, so dosti boljše obvladali celotno situacijo.