Avto
129 ogledov

Z Mercedesovim kompaktnim križancem čez drn in strn

Mercedes-Benz GLA
1/32
Mercedes-Benz AG
Mercedes je kot zadnjega svojega „kompaktneža“ prenovil križanca GLA. Ob oblikovalsko subtilni prenovi, so ga še tehnični izboljšali, mu dodali nov motor in ga dodatno poosebili. Odpeljali smo se v Budimpešto, natančneje na dirkališče Hungaroring, kjer smo ga preizkusili na terenskem poligonu, vozili pa smo tudi pobesnelo različico GLA 45 AMG z najzmogljivejšim serijskim štirivaljnikom. Prvi vtisi.

Pri Mercedesu so že pred dvema desetletjema začutili, da je vstop v kompaktni razred vozil nujno potreben, če želijo odrezati „kos pogače“ pri kupcih, ki drugače nikoli ne bi pokukali v prodajne salone prestižnih znamk. Imeli so razred A enoprostorskih proporcev in ceno, ki je še vedno odstopala od množičnih znamk.

Odločilni trenutek se je zgodil leta 2012, ko je sledila druga generacija razreda A. Se še spomnite, novinarji iz vsega sveta so prileteli v Slovenijo na svetovno premiero tega kompaktnega modela, ki je, kot se je izkazalo kasneje, premešal karte v premijskem razredu vozil?

Pet kompaktnih modelov, sledijo novi

Mladostnemu in kompaktnemu A-ju je „po istem receptu“ sledil družinski razred B, nato pa še derivati CLA in CLA shooting brake. Zadnji se je paleti kompaktnih modelov leta 2013 pridružil križanec GLA. To pa še ni konec, že kmalu bodo paleto modelov razširili še na limuzino razreda A, kasneje pa še za dva modela.

Mercedes je s pomočjo aktualnih petih modelov za vse okuse in potrebe pomladil svojo klientelo, ki je danes v povprečju kar 13 let mlajša kot je še bila pred petimi leti. Do zdaj so prodali več kot dva milijona kompaktnih vozil in podvojili svojo letno prodajo. Pri Mecedesu še pravijo, da si danes avto s trikrako zvezdo privošči več ljudi kot kdajkoli prej.

Mercedes-Benz GLA | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Še pred drugo generacijo kompaktnih modelov prenova

Medtem so v Stuttgartu začeli prenavljati in tehnološko, z naprednimi asistenčnimi sistemi, kot je sistem za samodejno zaviranje v sili, pomlajevati paleto kompaktnih avtomobilov. Kot zadnji je na vrsto prišel križanec GLA, ki smo ga na prvi vožnji zapeljali v okolici Budimpešte, z njim pa smo se podali tudi na pravi terenski poligon, da bi se prepričali kaj zmore, čeprav na prvi pogled ne deluje kot terensko vozilo, ampak bi prej rekli, da morda lažje „preskoči“ kakšen robnik v mestu.

GLA je bil prvič predstavljen leta 2013 in je od začetka predstavljal uspeh v rastočem segmentu vozil. Želi biti športen, oblikovalsko izrazit, poudarek je na individualizaciji, hkrati pa tudi varnostno in tehnično podprt z vsemi sistemi. To so štirje glavni stebri, na katerih gradijo svojo celostno podobo v Stuttgartu in pri čemer so uspešni, saj so lani prodali več vozil kot katerikoli drug predstavnik v premium razredu vozil.

Mercedes-Benz GLA | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Mali se oblikovno ločijo od velikih, a ostajajo Mercedesi

Prav prvi steber, dizajn, je najpomembnejši, zanj pa je zadolžen naš Robert Lešnik, ki mi je v nedavnem intervjuju na 24. avtomobilskem salonu Slovenije dejal, da so svoje kompaktne modele namenoma oblikovali bolj progresivno, športno, dinamično. To pomeni, da morajo že na prvi pogled oddajati mladostniški videz in odstopati od brezčasnih tradicionalnih limuzin, kot je razred E, ki šteje že deset generacij.

Na zunaj so spremembe medgeneracijske prenove vidne na drugačnih odbijačih, osveženih svetilih (namesto biksenonkih lahko sedaj svetijo polni žarometi led), novih barvah in novih različicah platišč. Med zanimivejšimi novostmi, po katerih lahko poseže kupec, je za tri centimetre dvignjeno podvozje, ki prinese bolj suvovski videz, višje sedenje in boljše terenske lastnosti. Z nekaj subtilnimi dodatki in spremembami je inženirjem uspelo znižati koeficient zračnega upora z 0,29 na 0,28. 

Mercedes-Benz GLA | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Nova motorna različica

V notranjosti so novosti pri oblazinjenju, dodali so krom, rahlo dodelali merilnike, aktivna asistenca za zaviranje je serijska. Za doplačilo si je odslej mogoče omisliti 360-stopinjski pogled kamer, kar je edinstven pripomoček v tem premijskem segmentu in prostoročni dostop do prtljažnika.
Na voljo je 4MATIC štirikolesni pogon, ena novost se je znašla na seznamu motorjev. Nova je štirikolesno gnana različica GLA 220 4Matic s štirivaljnim prisilno polnjenim bencinskim motorjem s 135 kilovatov moči (184 KM) in 300 Nm navora s katerim so zapolnili vrzel v ponudbi med 115 kilovatov moči (156 KM) in 155 kilovatov moči (211 KM).

GLA, ki pokonci postavi vse dlake

Na vrhu ponudbe namreč ostaja GLA45 AMG z štirivaljnim 2,0-litrskim motorjem (rekordnih 280 kW/381 KM), ki ob izboljšanem menjalniku zmore doseči 100 km/h že po 4,3 sekunde.  
Slednjega smo tudi preizkusili na cestah po Budimpešti in njeni okolici. AMG že na prvi pogled odstopa zaradi izrazito športne oblike, ki vsekakor pripomore k športni vozni izkušnji. Večje in izrazitejše so odprtine za zrak s kromanimi vstavki, zaradi česar je serija 45 prepoznavna že na daleč, standardni so tudi polni žarometi led.

Všeč mi je, da ne samo na zunaj s spojlerji, pragovi, posebnimi oznakami in platišči, tudi večjimi odprtinami za izpuh, svoje športne note v pravi meri izraža tudi v potovalni kabini. Tako kot pri vseh najnovejših mercedesih je tudi pri GLA-ju notranjost nekaj posebnega, prija pogled voznika na športni volan in merilnike, telo se čuti udobno utesnjeno v sedežih z integriranim naslonom, raven obdelave je na ravni, ki jo pričakujem od premium avtomobila. Sploh v AMG različici. Rdeči varnostni pasovi, športen volan in pedalke, kot tudi športni merilniki z AMG oznakami so dovolj, da je avto razburljiv, še preden zaženemo motor.

Mercedes-Benz GLA | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Pod motornim pokrovom je najzmogljivejši serijski štirivaljnik na svetu, ki ga najdemo tudi v vseh ostalih kompaktnih AMG različicah. Dvolitrski štirivaljnik razvije 280 kilovatov moči (381 KM), oziroma 140 kilovatov moči (191 KM) na liter prostornine, kar je primerljivo s super športnimi avtomobili. Dodatno ima ob številnih gumbih, ki bodo ob naslednji generaciji prav gotovo izginili iz vozila, tudi poseben gumb za odpiranje in zapiranje izpušnega sistema, kjer vozilo dobi še posebno rezek zvok. Tudi, ko imamo izbran režim vožnje udobno ali normalno, ne le v načinu sport + ali dirkališče. Zvok je sploh pika na i. Avtomobil od 0 do 100 km/h pospeši v 4,3 sekunde, impresivno, predvsem pa je z natančnim volanom in kompaktnimi merami zelo dobro vodljiv in stabilen avtomobil.

Mercedes-Benz GLA | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Kaj 4Matic zmore na terenu?

S prenovljenim GLA z dizelskim motorjem (220 d), štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom smo se zapeljali tudi na terenski poligon. Avtomobil ponuja terenski režim vožnje, kar pomeni, da lahko na osrednjem zaslonu vseskozi spremljamo vstopne in izstopne kote glede na nagibanje karoserije. Tudi oddaljenost od tal. S pomočjo novosti, kamere s 360-stopinjskim pogledom lahko iz različnih kotov spremljamo sukanje koles in okolico vozila, torej vsak kamen, vejo, če peljemo čez ozek most ali navkreber, ko skozi vetrobransko steklo vidimo samo še modro nebo. Sistem za pomoč pri vožnji po klančini navzgor ali vzvratno nazaj omogoča samodejno premikanje vozila. Vse, kar mora voznik storiti, je, da z obvolansko ročico izbere hitrost delovanja, saj sistem deluje med 4 in 18 km/h, nato pa le nadzoruje vrtenje volana.

Mercedes-Benz GLA | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Čeprav verjetno velika večina s takim avtomobilom ne bo nikoli videla terenske vožnje, pa mi je inštruktor Mercedesa povedal, da je prav, da pokažejo, kaj zmore tudi tak avtomobil. In na poligonu zmore več, kot bo kdorkoli, ki si bo kupil tako vozilo, potreboval.

Od 28.400 evrov do 57.150 evrov 

28.400 evrov je začetna cena po ceniku za vstopni bencinski model GLA 180, bencinski GLA 220 s pogonom 4Matic stane 37.700 evrov, AMG različico dobite za 57.150 evrov. Na dizelski strani GLA 180 d stane 30.790 evrov, najbolj ugodna štirikolesno gnana različica GLA 200 d 4Matic stane  36.900 evrov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.