Na Darsu so za Žurnal24 potrdili, da so se po uvedbi izvajalca v delo in pripravljalnem obdobju v zadnjih dneh že začela zemeljska dela, ki pomenijo uvod v leto dni in pol dolgo gradnjo priključka Dragomer.
Ta bo močno razbremenil okoli tri kilometre oddaljen izvoz Brezovica pri Ljubljani, kjer že desetletja skoraj dnevno nastajajo zastoji za vse, ki zapuščajo avtocesto na tem delu in se usmerjajo dalje v okoliška naselja.
"Predviden rok dokončanja del je 18 mesecev od uvedbe izvajalca v delo, kar bo pogojeno tudi z vremenskimi in terenskimi razmerami," so nam pojasnili na Darsu. Gradnja se bo sicer začela hkrati na več lokacijah. Stroji bodo brneli na južnem delu bodoče obvoznice ter na območju navezovalne ceste proti severu, to je proti avtocesti ter na istem sklopu od avtoceste proti jugu. "Prav tako je že v začetni fazi predviden začetek izgradnje priključnih krakov na južni strani avtoceste (smer Vrhnika–Ljubljana) ter ureditev križišča z vsemi navezovalnimi cestami na obstoječi regionalni cesti R2 Brezovica–Vrhnika," pravijo pri upravljavcu avtocestnega omrežja.
Zaradi del bo prišlo tudi do delnih omejitev prometa. "Med gradnjo priključka bodo glede na posamezne faze izvajanja del vzpostavljeni različni tipi zapor. Večinoma pa bodo zapore omogočale ureditev prometa po dveh začasnih (zoženih) prometnih pasovih v eno smer vožnje," obljublja Dars.
Ker je del pogodbe hkrati tudi izgradnja križišča na regionalni cesti Brezovica - Vrhnika, bo do različnih tipov zapor prihajalo tudi na regionalni cesti.
Pogodba za izvedbo del, vredna skoraj 35 milijonov evrov, je bila podpisana konec junija. Dela bo izvajal konzorcij podjetij Trgograd in GP Krk.
Projekt izgradnje izvoza Dragomer ima dolgo brado, o njem pa govorijo že desetletja. Trenutno je namreč odsek avtoceste med izvozoma Brezovica in Vrhnika eden najdaljših v Sloveniji po številu kilometrov brez vmesnega izvoza, čeprav gre za prometno enega najbolj obremenjenih odsekov ter leži tik ob ljubljanskem prometnem vozlišču.
Zaradi velike gneče in zastojev na vzporedni regionalni cesti trpi kakovost bivanja na tem območju, težave imajo tudi številna lokalna podjetja. Problem predstavljajo tudi dolgi zastoji pred Brezovico, ki na avtocesti pogosto segajo vse do Kozarij.
Sam priključek bo tipa diamant z dvema notranjima krožiščema za preprečevanje vožnje v napačno smer in bo že prilagojen tudi na bodočo širitev tega dela avtoceste v šestpasovnico.
Olajšanje na pomembni vpadnici v Ljubljano
Dars je sicer v zadnjih dneh izpolnil obljubo in namenu pred začetkom tradicionalne jesenske gneče že predal močno posodobljeni izvoz Ljubljana Vič. Ta je zdaj bistveno varnejši in preglednejši ter omogoča hitrejše prometne tokove pri vključevanju na Tržaško cesto in izključevanju z nje.
Trenutno pa še potekajo dela na severni ljubljanski obvoznici tako pri izvozu za Bežigrad kot med Tomačevim in Zadobrovo. Prvi bo zaključen šele novembra, medtem ko se olajšanje pri BTC obeta že sredi septembra. Do takrat ostaja zaprt novi priključek z Leskoškove.
Ne razumem zakaj pri nas ne rešijo zadeve v špicah prometa kot v Nemčiji. Uporabljajo odstavni pas, namestili so semaforje, razširili uvoze in izvoze. Naj se že enkrat nekdo od Darsa malo sprehodi po Evropi, da vidi kako se zadeve rešujejo.
Kaj ne bi bilo čudno, če na naših cestah ne bi bilo zastojev zaradi dela? Vsi se pritožujemo, ko obtičimo v zamašku ampak dela se zato, da bo promet bolj pretočen. Bi se pa dalo verjetno tudi pohitriti vse skupaj… ...prikaži več Smo pa doma strašno netolerantni do dela na cestah, a v tujini ni v resnici nič drugače.
Nič ne bo pomagalo, še zmeraj bo štala na izvozu brezovica, kjer pride iz 4 pasov v 2. Mogoče bi delno pomagalo da izvoz brezovica ukinejo.