Nemčija si je namreč želela v času svojega predsedovanja svetu EU nastaviti sistem avtocestne cestnine, ki bi veljal v vseh članicah, skupaj z njo pa sta v trojki odločujočih držav še Portugalska in Slovenija, ki bo svoj polletni ciklus nastopila med julijem in decembrom 2021. Dokument, ki ga je agencija Reuters pridobila letos poleti je predvideval, da bi morale v skladu s predlogom vse članice svoje obstoječe sisteme prilagoditi v osmih letih po nastopu veljavnosti direktive.
Predlog je po Evropi dvignil veliko prahu, saj številne članice še ne poznajo cestnin za določene kategorije vozil. V Nemčiji je vožnja po avtocesti zastonj za osebna vozila, na Nizozemskem trenutno še vedno za tovornjake. Težave je Scheuer imel že v "domači hiši", saj so njegove ideje na ostro opozicijo naletele že v koalicijski vladi CDU-SPD, saj ga je nemško ministrstvo za okolje, ki je v rokah socialdemokratov, takoj označilo za "napačno smer". Izrazili so skrb glede obdavčevanja glede na ogljični odtis vozila, časovno omejeno cestnino (zdajšnji vinjetni sistem) pa označili kot nagrado za pogoste voznike.
Scheuer je zdaj moral priznati poraz. Automotive News Europe piše, da je nemški minister za promet zavrnil načrte za enotno cestnino v Evropi. "Razprave o iskanju kompromisa za razširitev obstoječih cestninskih sistemov na vsa vozila v času nemškega predsedstva ne bodo obravnavane," so na poslansko vprašanje opozicije odgovorili z nemškega ministrstva za promet.
To odpira pot širši razpravi o direktivi EU, katere namen je večji poudarek nameniti zaščiti podnebja in cestnino tovornjakov prvič utemeljiti na emisijah CO2.