Popotnik

Bohinj parkirišča
1/28
Saša Despot
V Bohinju kljub trudu tamkajšnje občine po umiritvi prometa na trenutke prometni kaos.

Občina Bohinj je pred začetkom glavne turistične sezone vstopila s številnimi spremembami, ki naslavljajo problematiko umiritve prometa znotraj kraja. Dnevnim gostom so z avti močno omejili dostop, saj so trajno zaprli dve glavni parkirišči, ki sta skupaj predstavljali veliko večino vseh parkirnih v bližini jezera, o čemer smo na Žurnalu24.si že poročali.

Parkirnina, plačilo na parkomatu Številne kršitve Popotnik Pozor, parkiranje na tej priljubljeni izletniški točki nič več brezplačno

Občinski svet Bohinja pod vodstvom župana Jožeta Sodje je v začetku leta sprejel nov sklep o določitvi javnih parkirnih površin in cen parkiranja z željo, da bi sledili začrtani strategiji trajnostnega upravljanja z destinacijo. Sklep je v veljavo stopil z začetkom visoke sezone 1. junija letos.

V ta namen so okrepili linije organiziranih prevozov, ki so letos sicer za obiskovalce postale plačljive in stanejo dva evra ter veljajo 24 ur od prve aktivacije na avtobusu. Vzpostavili so tudi območja brezplačnega kratkotrajnega parkiranja (modre cone) v Bohinjski Bistrici. Očitno brez uspeha, saj Bohinj na vrhuncu sezone poka po šivih. Pločevina se vije okoli jezera, vozniki neuspešno iščejo prosto parkirno mesto, ob tem pa nejevoljno zmajujejo z glavo.

Bohinj parkirišča | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Ko smo ob 10. uri na petkov dopoldan prispeli v Bohinj, je bil prvi del parkirišča na travniku nasproti hiše z naslovom Stara Fužina 5 že v celotni zaseden. Pred parkomatom je nastala dolga vrsta obiskovalcev, ki so želeli poravnati parkirnino. Ta za en dan znaša 15 evrov, popoldanska tarifa pa znaša 7 evrov. Obratovalni čas parkirišča, ki ga upravlja Krajevna skupnost Stara Fužina, je med 6. in 21. uro.

Pri parkomatu sta vidno nezadovoljne obiskovalce usmerjala mlajša redarja. Dejala sta nam, da je največja gneča v Bohinju poleti pričakovano med vikendi in ob praznikih.

V teh dneh se omenjeno parkirišče zapolni že okoli 12. ure in ga morajo zapreti. "Takrat ljudje postanejo živčni. Tudi cene jim niso pretirano všeč. Po 15. uri je že bolj znosno, saj popoldansko parkiranje stane le sedem evrov," razlaga eden izmed dvojice, zaposlene na parkirišču, ki obratuje že več kot deset let. Ker se je gneča, ki je bila včasih značilna za bližnji Bled, preselila tudi v Bohinj, so parkirišče pred dvema letoma razširili.

Bohinj parkirišča | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Le predstavljamo si torej tako lahko, kakšna gneča bi nastala šele v primeru, če bi bilo omenjeno parkirišče, kot so veleli občinski veljaki, zaprto. Kljub pravočasnemu pozivu bohinjske občine – tako trdijo občinski funkcionarji – glede zaprtja parkirišča tamkajšnja krajevna skupnost tega ni upoštevala. Rok za odstranitev vseh naprav in ureditev je bil 30. april 2024, ukinjeno parkirišče pa se je sredi julija znova pojavilo, in to še v večjem obsegu kot prej, kar naj bi domačine precej vznemirilo – o tem pripravljamo poseben prispevek.

Glede na videno niti trenutni obseg parkirišča ne zadošča potrebam, saj se je izjemno hitro polnilo. Predvsem v popoldanskih urah je tam vzdušje bolj napeto, saj okoli njega krožijo obiskovalci, ki jim v bližini jezera še ni uspelo parkirati. V času našega poizvedovanja se je zapolnilo tudi bližnje parkirišče pri restavraciji Kramar, na kar je opozarjala velikanska zapora sredi ceste proti jezeru.

turisti preverili smo Popotnik To si o Sloveniji v resnici mislijo tujci

Medtem ko smo se na lastne oči prepričali, da je prosta parkirna mesta zelo težko dobiti, na občini menijo drugače. "Glede na zasedenost vseh javnih parkirišč in možnosti javnega prevoza z bolj oddaljenih parkirišč ugotavljamo, da parkiranje na območju Labore (Stara Fužina, op. p.) ni potrebno in je tako strategija umirjanja prometa v neposredni bližini jezera žal zamaknjena za eno leto," so dejali za Žurnal24.

Bohinj parkirišča | Avtor: Saša Despot Saša Despot
O dejanski situaciji sta dobro seznanjena redarja, ki sta vsakodnevno v stiku z jeznimi turisti. "Ni nama najbolj všeč, da so ljudje občasno preveč živčni, zaradi česar še mi postanemo razdraženi. Čeprav je parkirišče zaradi prezasedenosti zaprto, ljudje še kar rinejo notri, predvsem tisti z avtodomi," razlagata. V teh primerih jih usmerita na druga parkirišča oziroma k uporabi lokalnih avtobusov, ki pa so prav tako zgodba zase.

Ravno v času pisanja prispevka smo na družbenem omrežju Meta naleteli na zanimiv opis, ki se dotika ravno uporabe javnega potniškega prometa v Sloveniji, ki ga občine in politiki tako radi oglašujejo.

O trenutni zasedenosti, cenah in lokacijah parkirišč v Bohinju se lahko pozanimate na spletni strani Občine Bohinj.

"V soboto smo testirali javni prevoz – vlak do Bohinjske Bistrice in naprej avtobus do planine Blato. Zaradi pomanjkanja prevoza z vlakom za prvo vožnjo ob 7.00, smo izbrali vožnjo za ob 9.00. Iz Ljubljane je odhod vlaka 6.48. V Bohinjsko Bistrico je vlak zamujal 30 minut, zato bi nam prevoz na planino Blato za ob 9.00 lahko pobegnil. Vendar smo imeli srečo, ker je voznik to vedel in nas je počakal. Ker smo bili pozni, smo se odločili za krajšo turo: Planina Blato - Koča na Planini pri Jezeru - Planina Dedno Polje - Planina v Lazu - Koča na Planini pri Jezeru - Planina Blato. Tam smo počakali prevoz z avtobusom do Bohinjske Bistrice. Moram pohvaliti šoferje teh busov – zelo prijazni, ustrežljivi in točni. Nazaj v Ljubljano pa spet ista štorija; vlak v Bohinjski Bistrici je imel spet 30-minutno zamudo pri odhodu. V Ljubljano smo prispeli okoli 23. ure. Tako da varianta iti zgodaj v hribe z javnim prevozom pri nas odpade. Še sreča, da sem bila na dopustu," je svojo izkušnjo na spletu delila pohodnica.

železniška postaja Ljubljana Šiška Noro Trajnostno Japonci bi storili harakiri, v Sloveniji je to nekaj vsakdanjega

Pod zapisom so se zvrstili številni komentarji, ki so se z napisanim strinjali. Eden od domačinov ji je pritrdil in tudi sam delil svoje mnenje: "Meni kot Bohinjcu je prav nerodno, ko me kdo vpraša o avtobusih in vlakih. Saj ne, da jih ni, ampak urnik je pa kot v Indiji. Avtobus pride ali pa ne, ali pa sta dva naenkrat, ker eden tako zamuja. Sicer razumljivo glede na razmere po cestah, ki so že smešne. Vlak je pa itak zgodba zase, katastrofa od nesposobnega vodstva. Japonci štejejo zamude v sekundah, pri nas je pa pol ure normala."

Slabo naj bi bili organizirani tudi kampi

Sprehodimo se po travnatem parkirišču, ki kljub visoki ceni parkirnine na določenih mestih postreže z neljubimi prizori. Med odpravljanjem na kopanje zmotimo Slovenjgradčana, ki brez dlake na jeziku predstavita njuno izkušnjo bivanja v Bohinju.

Bohinj parkirišča | Avtor: Saša Despot Saša Despot
"Včeraj sva se eno uro vozilo okoli jezera, da sva dobila prosto parkirno mesto, ki sva ga na koncu našla v kampu za avtodome. Da ne omenjam kampov, ki so resnično amatersko organizirani. Ko sva jih pred odhodom iz Koroške poklicala, da bi preverila razpoložljivost, so nam odvrnili, naj prideva sem in poskusiva srečo, če bova slučajno naletela na prosto mesto. A se hecajo? Tri ure naj se peljeva iz Koroške, da bova poskusila srečo. Na koncu sva morala spati v avtu, saj rezervacija preko spleta ni bila možna," ogorčeno pripoveduje sogovornik.

gozd TNP okolje Popotnik Tega nikar ne počnite v Triglavskem narodnem parku

Njegova partnerica pa se obregne tudi ob visoke cene parkiranja: "Čeprav se tri evre na uro morda na prvi pogled ne zdi tako visoko, dobro vemo, da za kopanje porabimo malo več kot zgolj uro. A narava je enostavno prelepa, da ne bi prišla sem." Strinjata se, da je v primerjavi s preteklimi leti letos opazno več ljudi in so stvari ušle izpod nadzora.

S tem se strinja tudi redar pri Hostlu pod Voglom, ki nadzoruje privatno parkirišče, namenjeno le gostom hotela oz. tistim, ki najamejo supe ali koristijo katerokoli drugo dejavnost. Redarja so lastniki hostla najeli le nekaj dni pred našim obiskom, saj so se ljudje navadili, da lahko brezplačno parkirajo na tamkajšnjem parkirišču, zaradi česar je prostih mest zmanjkovalo za dejanske goste. S tem razlogom parkirišče zdaj nadzoruje redar, ki spušča in dviguje vrv.

Bohinj parkirišča | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Po njegovih opažanjih je bilo še devet let nazaj poleti v Bohinju polovico manj obiskovalcev. "Takrat smo rekli: 'Če bo na Bledu tako ves čas, naj tam kar ostane. Nato se je gneča preselila tudi sem. Saj je lepo, da nas obiščejo, ampak ko pridejo vsi naenkrat, ni več tako lepo. Težiti moramo k temu, da naravo ohranimo tudi za naše zanamce," omeni. Prepričan je, da bi osrednji del Bohinja razbremenili z izgradnjo vsaj treh parkirišč na Ribčevem Lazu, od koder bi vozili minibusi.

Cene v večini enotne

In še nekaj o cenah parkiranja v Bohinju: te v večini primerov stanejo 3 evre na uro oziroma 15 evrov za dnevno parkiranje v času obratovanja parkirišč (med 6.00 in 20.00/21.00). Na parkirišču Ribičev Laz pred pošto in Pod skalco je parkiranje omejeno na dve uri, pri čemer je prvih 30 minut brezplačnih.

Bohinj parkirišča | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Dlje od turističnega bisera kot se odpeljemo, nižje so cene. Ob kampu Danica boste za parkiranje plačali pet evrov na dan, hkrati pa  imeli tudi možnost prevoza z javnim avtobusom do jezera. Prav to je tisto, kar si želijo na občini; da bi čim več obiskovalcev uporabljajo parkirišča P+R. Pa jim bo to uspelo?

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 58
  • EnaBanana 16:13 24.avgust 2024.

Preveč žabarjev, potem je pa gužva ja. Pa itak se hoče vsak pripeljat čim dalje, bog ne daj P+R uporabit.

• jack2 01:06 24.avgust 2024.

Bohinj, the home of ego nazi narci's. Občinski veljaki rabjo met zasedene kapacitete v privat apartmajih seveda. Dej m'n pvačej, poj pa zgin da te nevidm!

• jack2 01:01 24.avgust 2024.

Sedaj si pa predstavljate da se kot domačin (ki ne oddaja sob ali apartmajev) vozi vsak dan v službo ven iz Bohinja. Kultura turistov (na cesti in na splošno) je danes prej izjema kot normativ. Še 10 let nazaj sem ...prikaži več se veselil poletja pri nas, sedaj pa komaj čakam da mine (oz da se folk spoka!!!) da grem vsaj v pekarno po frušt'k ne da je kolona ljudi do glavne ceste (da ne govorim o ceni ter kvaliteti izdelkov ki je katastrofa ampak jih boli q*** itak bojo vse prodal)