Na sončno dopoldan na novega leta dan je skupina posameznikov v Celju pogumno vstopila s tradicionalnim skokom v Savinjo. V hladno reko je letos že 16. zapored zaplavalo 70 prostovoljcev, med katerimi je bilo tudi nekaj tujcev.
Tako kot zagrizeni kopalci je tudi celjska občina v novo leto vstopila v sveži podobi – v sklopu projekta izgradnje kolesarske povezave Celje-Žalec, ki so jo otvorili v začetku septembra, je mesto grofov pri Špici bogatejše še za nov jekleni most.
Nad tem zanimivim projektom projektom bdi Direkcija RS za infrastrukturo. Prepričani so, da bodo z izgradnjo mostu pešpot ob Savinji razbremenili kolesarskega prometa, saj je tam že zdaj zelo veliko sprehajalcev. Za naš medij so pojasnili, da dela v zvezi z novim mostom potekajo po načrtu. Ta so trenutno povezana z izdelavo voziščne konstrukcije, med drugim armiranobetonske plošče. Nato sledi namestitev ograje in dokončanje dostopnih klančin.
Celotna kolesarska povezava Celje-Žalec je vredna 4,46 milijona evrov, od tega je vrednost mostu čez Savinjo ocenjena na 2,36 milijona evrov, trase pa 2,11 milijona evrov.
Po njihovih napovedih bodo z gradnjo mosta čez Savinjo na Špici predvidoma zaključili do konca meseca maja tega leta. "Direkcija RS za infrastrukturo, tako kot vse ostale projekte, tudi gradnjo mostu čez Savinjo v Špici v Celju, v času izvajanja del vodi na način, da od izvajalcev zahteva strokovno, hitro in učinkovito izvedbo," zagotavljajo.
Kdaj se bodo po mostu, dolgem 80 metrov in širokem tri metre in pol, lahko zapeljali prvi kolesarji, še ni točno znano. Po montaži na betonske temelje ga bo namreč treba še dokončno zabetonirati. Radovednim posameznikom, ki si hodijo pobliže ogledovat nedokončani most, pa zapovedujejo strpnost in spoštovanje navodil izvajalca, saj "lahko v nasprotnem primeru ovirajo izvajalca pri izvajanju del ali celo ogrozijo lastno varnost".
Velik inženirski podvig si je ogledala množica ljudi
Postavljanje mostu je bila prava paša za oči za vse ljubitelje arhitekture, strojev in gradbeništva, pa tudi za vse, ki jih navdušujejo veliki inženirski podvigi. Namestitev jeklene konstrukcije na že zgrajene opornike na obeh bregovih Savinje je bila izjemno zapletena in je terjala posebno dvigalo, ki je omogočalo milimetrsko natančnost pri postavljanju.
V Sloveniji takšnega dvigala nimamo, zato ga je moralo iz Hrvaške pripeljati 50 tovornjakov. Ker nič kaj skromne dimenzije konstrukcije niso omogočale cestnega transporta, je izvajalec konstrukcijo predhodno sestavil v neposredni bližini.
dezurni@styria-media.si