Vodstvo nemškega avtomobilskega velikana Volkswagen in predstavniki sindikata IG Metall so v petem krogu maratonskih pogajanj vendarle dosegli dogovor o svežnju ukrepov za poslovno prestrukturiranje v koncernu, ki se je znašel v težavah. Zaprtja tovarn v Nemčiji naj sicer ne bi bilo, bo pa podjetje število zaposlenih do 2030 zmanjšalo za 35.000.
Volkswagen se je zaradi trenutnih zahtevnih razmer v evropski avtomobilski panogi, pritiska kitajske konkurence na področju električnih avtomobilov in prepočasnega prilagajanja na spremembe na avtomobilskem trgu znašel v poslovnih težavah. Vodstvo je tako za povrnitev konkurenčnosti napovedalo poslovno prestrukturiranje in spremembe v desetletja starem poslovnem modelu, ki zaposlenim ponuja številne ugodnosti in stabilnost zaposlitve.
Maratonska pogajanja prinesla rezultat
To je sprožilo nezadovoljstvo zaposlenih in tudi stavke, vodstvo in predstavniki sindikata IG Metall pa so zagnali večtedenska maratonska pogajanja, ki so se sklenila pozno v petek zvečer. Izplen pogajanj je, da Volkswagnovih tovarn v Nemčiji sicer ne bi zapirali, bodo pa v koncernu na nemških tleh število zaposlenih do 2030 zmanjšali za 35.000. Trenutno sicer Volkswagen zaposluje okoli 130.000 oseb.
Vodstvo zagotavlja, da bodo število zaposlenih krčili na socialno vzdržen način. Na sedežu koncerna v Wolfsburgu naj bi tako po poročanju nemške tiskovne agencije dpa za 4000 oseb oklestili število zaposlenih v tehničnem razvoju. Istočasno bodo letno število mest v okviru tradicionalnega nemškega sistema vajeništva zmanjšali s 1400 na 600.
Golf se bo selil v Mehiko
Do leta 2027 bodo v Wolfsburgu tudi prenehali izdelovati modela Golf in Golf Variant z motorjem z notranjim zgorevanjem, proizvodnjo pa bodo preselili v tovarno v mehiški Puebli. V osrednji tovarni koncerna v Nemčiji bodo v prihodnje tako izdelovali električna avtomobila Volkswagen ID.3 in Cupra Born, v proizvodno paleto pa naj bi dodali še električnega golfa in dodaten model s povsem električnim pogonom. Vse skupaj naj bi sicer število proizvodnih linij zmanjšali s štirih na dve.
Krčenje števila zaposlenih bo prizadelo tudi drugih 10 Volkswagnovih proizvodnih obratov v Nemčiji. V tovarni v Osnabrücku, kjer je 2300 zaposlenih, naj bi proizvodnja potekala do sredine 2027, potem pa naj bi obrat prodali oz. našli zanj drugo namembnost.
V Volskwagnovi najmanjši tovarni v Dresdnu na Saškem, kjer je zaposlenih 300 oseb, naj bi proizvodnja potekala le še do konca 2025, vmes pa naj bi v Volkswagnu za tovarno našli novo vsebino. V vsakem primeru naj bi ohranila neko namembnost za koncern.
V mestu Zwieckau, prav tako na Saškem, kjer izdelujejo električne avtomobile, pa naj bi na eni sami proizvodni liniji izdelovali modele serije ID in pa električne avtomobile znamke Audi.
S temi in drugimi ukrepi za optimizacijo stroškov naj bi Volkswagen privarčeval 1,5 milijarde evrov letno.
Odpovedati so se morali ugodnostim
Poleg poslovnega prestrukturiranja in zmanjšanja števila zaposlenih pa so se morali zaposleni v Volkswagnu odpovedati tudi nekaterim ugodnostim. V 2025 in 2026 tako ne bo načrtovanega petodstotnega zvišanja plač. Sredstva, ki bi se porabila za ta namen, se bodo zbirala v posebnem skladu, iz katerega naj bi financirali druge ukrepe za prilagajanje poslovanja, npr. skrajšani delovnik za del zaposlenih.
Delavci so se odpovedali tudi načrtovanemu regresu, naj bi pa z letom 2027 uvedli poseben dodatek za zaposlene, ki so člani IG Metall. Vodstvo in sindikat sta se dogovorila tudi za pogajanja o reformi desetletja starega plačnega sistema oz. tarifnih razredov.
Zadolževanje preko postavljenih meja, politika pridobitve ''delavcev'', neomajna podpora UA, dosledna blokada Rusije, ali je potrebno še kakšen faktor? In rezultat? Zmanjšanje kupne moči, zmanjšano povpraševanje po dobrinah, manjša prodaja doma..... in enako pri partnerskih državah.... In počasi do leta… ...prikaži več 1932.... do novega Dolfeta.......................................
kar ena četrtina. bravo nemčija. pa belgija. me še čudi da tale VW ne zapira škode in seata, ker ponavadi so švabi mal gledal na svoje. ampak če pri svojih tako udrihajo, kaj bo šele pri ostalem. sicer pa kakorkoli… ...prikaži veči obračajo, namesto da bi EU spoznala da so propadli in popušili in bi mirno sprejeli kitajsko robo, pa se lotili česa, kar kitajci ne delajo, ampak ne. trmoglavijo kot osli in rinejo z glavo skoz zid. drugo leto pa- kajn nemška turist, oder file nemska berač am urlaub