Inovacija je v prvi vrsti namenjena preprečevanju poškodb pri otrocih in starostnikih, ki sta najbolj ranljivi skupini potnikov na zadnjih sedežih avtomobilov.
V primeru trka in aktivacije s strani centralne računalniške enote se blazina vzdolž pasu sproži v 40 milisekundah in glede na primerjalne podatke zelo olajša sile, ki delujejo na posameznikov prsni koš, hkrati pa podpira tudi vrat in glavo, nam je pojasnil Frank Heitplatz, odgovoren za razvoj varnostnih sistemov v Fordovem razvojnem centru v Aachnu. Kot zatrjuje, so v fazi razvoja testirali delovanje sistema tudi v povezavi z otroškimi sedeži, ki so v veliki večini primerov povsem kompatibilni z njim.
Inovativno polnjenje blazine
Pri razvoju so morali inženirji preseči kar nekaj ovir, glavna pa je bila sistem polnjenja blazine s plinom. Varnostna vreča je všita v votli predel varnostnega pasu in sega od potnikove medenice do ramen. Na otip je na tem predelu varnostni pas nekoliko debelejši, a smo se med preizkusom počutili povsem udobno, saj je hkrati mehkejši. Druga razlika v primerjavi z običajnim pasom je zatič za pripenjanje, ki je v tem primeru votel, saj hkrati služi kot cev, prek katere v notranjost pasu vdre stisnjen plin, shranjen v majhnem, potnikom nevidnem cilindru ob sedežu. V primerjavi z običajno blazino, ko se plin sprosti kot posledica nadzorovane eksplozije, je plin pri pasu le stisnjen in tako hladen, s tem pa so preprečili pogoste opekline udeležencev v nesreči.
Korak pred drugimi
Varnostni pas z vgrajeno blazino je sicer že znan iz nove generacije Fordovega modela explorer, ki je na voljo le ameriškim kupcem, ti pa se zanj odločajo zelo pogosto, saj je 40 odstotkov explorerjev prodanih s to dodatno varnostno opremo. V mondeu bo prvič na voljo globalno in za srednji segment vozil, cena za opcijo pa še ni znana, saj niti še niso določene cene mondea. V ZDA cena napihljivih varnostnih pasov v explorerju preračunano znaša okoli 160 evrov. Po mondeu bodo sledili še drugi modeli z opcijo napihljivih pasov.