Avto
134 ogledov

Audi s Q7 upravičuje svoj slogan

Audi Q7
1/26
Saša Despot
Po desetih letih vztrajanja prve generacije na trgu, je Audi končno tudi pri nas predstavil drugo generacijo velikega športnega terenca Q7. Pri nas štirivaljnega motorja ne ponuja, na voljo bo le s šestvaljnikoma in kasneje s priključnim hibridom in to dizelskim. Cene se začnejo pri 69.900 evrih.

"Audiju so mnogi očitali, da je kar nekoliko pozabil na svoj slogan: Prednost je v tehniki," je na slovenski premieri druge generacije modela Q7 povedal šef znamke Audi pri Porscheju Slovenija Franci Bolta in dodal, da je najboljši odgovor na to prav novi športni terenec.

Audi Q7 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Dolgih deset let je na cesti vztrajala prva generacija, vzroka za to pa razkrivajo številke. Prvi je, da je popularnost Q7 v svetu iz leta v leto rasla, v desetletju so jih prodali skoraj 570.000, drugi pa recesija in gospodarska kriza. Pri nas je k manjši prodaji po besedah Bolte pripomogel še populističen in nesmiseln zakon o davku na luksuzna vozila s prostornino motorjev nad 2.500 kubičnih centimetrov. Če se bilo je v C-SUV segmentu v Sloveniji še leta 2008 registriranih 994 vozil, se je prodaja v času pojava krize leto kasneje prepolovila, leta 2013 pa so prodali le še 165 vozil.

Vseeno se je starost Q7 poznala, saj je lani BMW pri nas registriral 85 modelov X5, mercedes 85 vozil razred M, audi pa le pet modelov Q7. Že letos naj bi bilo drugače, saj naj bi Audi do konca leta dobavil 50, prihodnje leto pa že 100 modelov Q7.

Tehta manj kot dve toni

Vzroki za optimizem so zapakirani v povsem novo, do 325 kilogramov lažjo karoserijo (v izvedbi z 3.0-litrski TDI V6 motorjem tehta manj kot dve toni), pod okostjem katere se skriva veliko tehnologij, ki so jih v Ingolstadtu prvič namenili modelu s štirimi prepletenimi krogi.

Audi Q7 | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Oblika je dokaj konzervativna, največje oblikovne spremembe pa letijo na bolj aerodinamičen nos, ki je manj masiven, kot pri aktualnem modelu. LED žarometi, ki so na voljo tudi v matrični tehnologiji, so zelo podobni tistim pri audiju TT.

Tudi zadnje luči so oblikovane na novo in so zdaj bolj pravokotne oblike. Večje spremembe so v potovalni kabini, ki je bolj moderna in minimalistična. Oblikovalci so navdih iskali pri športnem modelu TT in mu namenili digitalno instrumentalno ploščo z ogromnim 12,3-palčnim TFT zaslonom. Znotraj je še velik, 7- ali 8,3-palčen samostoječ zaslon, zanimivi so zračniki, ki spominjajo na tiste v novi generaciji passata.

Ko je postavljenih vseh sedem sedežev prostornina prtljažnika meri 295 litrov, v petesedežni konfiguaraciji 890 litrov, ko sta postavljena le prednja sedeža pa kar 2.075 litrov.

Delno avtonomna vožnja

Audi Q7 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Veliko novega je na področju upravljanja, povezljivosti ter multimedijskih in asistenčnih sistemov. Opremljen je z drugo generacijo modularnega infotainment sistema, pa tudi z Audijevim virtualnim prikazovalnikom. Nov all-in-touch upravljalni element za MMI za lažje upravljanje vključuje veliko površino na dotik. Od ostalih inovacij velja omeniti razširjeni obseg storitev audi connect, tablični računalnik za potnike na zadnjih sedežih in dva avdiosistema s 3D-zvokom. Novost je integracija pametnega telefona s funkcijama google android auto in apple carplay.

Njegova posebnost je širok nabor asistenčnih sistemov, med katerimi so avtomatsko uravnavanje razdalje ACC (adaptive cruise control), z radarjem, ki spremlja promet še dalj naprej in pod širšim kotom, asistenca za zastoje, asistenca za manevriranje s prikolico, asistenca za prečni promet od zadaj ...  Vozilo je sposobno pol samodejno vožnjo, saj lahko sistem sam zavira, sam pospešuje in tudi obrača volan.

Audi Q7 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tudi dizelsko-električni priključni hibrid

Pri nas ne bo naprodaj štirivaljnega agregata, bodo pa pričakovano vse različice opremljene s štirikolesnim pogonom. V začetku bosta na izbiro po en turbobencinski in turbodizelski šestvaljnik, oba s serijskim osemstopenjskim tiptronic samodejnim menjalnikom. Pri bencinskih TFSI agregatih so porabo v povprečju zmanjšali za 28 odstotkov, pri dizelskih TDI pa za 23 odstotkov.

3,0-litrski TDI z 200 kilovatov moči (272 KM) na ceniku stane 75.900 evrov, 3.0 TFSI z 245 kilovatov moči (333 KM) pa 75.900 evrov. Najavljena je tudi e-tron različica priključnega hibrida, ki kombinira šestvaljni dizelski motor in elektromotor, s čimer je prvi dizelski priključni hibrid skupine Volkswagen.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.