Kako udobno namestiti šest ljudi in njihovo prtljago v največ štiri metre dolg avtomobil? To je bil izziv, ki so si ga zadali pri Fiatu. Nastala je multipla, ki je bila pred četrt stoletja edinstven avto s sedežno zasnovno 3+3. Vsestranski enoprostorec je ponudil številne inovativne ideje, tudi v proizvodnem smislu, saj je struktura vozila izpolnjevala dve zahtevi: visoko proizvodno prilagodljivost in nizko naložbo v tovarno.
Fiat multipla je ponudila vozne lastnosti limuzine, hkrati pa je bil zaradi kompaktnih mer in dobre vsestranske preglednosti to avtomobil, primeren za vsakodnevno uporabo tudi v mestnem prometu. Multipla je v dolžino merila natanko 3,99 metra, v širino 1,87 metra in v višino 1,67 metra.
Do šest oseb v dveh sedežnih vrstah s po tremi sedeži je vsem potnikom ponudil izdatno količino prostora. Upravljalni elementi so bili postavljeni visoko, s tem so potnikom v prvi vrsti ponudili veliko prostora. Potniki na zunanjih sedežih so imeli glave daleč od oken, zato se niso počutili utesnjeni.
Nadpovprečno prostoren avtomobil
Notranjost je bila zasnovana modularno. Imela je zložljive in posamično odstranljive sedeže v drugi vrsti, prtljažnik pa je lahko ponudil do 1900 litrov prostora. Zadnji srednji sedež je bil premičen in ga je bilo mogoče zložiti v mizico. Na primer, namesto srednjega sedeža v prvi vrsti je bilo mogoče namestiti prostoren hladilnik, ki se ga je napajalo kar iz akumulatorja vozila.
Visoko postavljena prestavna ročica je bila oblikovana kot osrednji instrument in je bil bistven element odlične ergonomske zasnove, saj je bila nameščena nekoliko desno od volanskega obroča.
Ime multipla v letu 1999 ni bila novost: Fiat je že leta 1956 na trg poslal model 600 Multipla, majhno vozilo s pogonom na prednji kolesni par, v katerem je bilo prostora za do šest oseb.
Roberto Giolito, oblikovalec fiata multiple je pojasnjuje prednosti svojega dizajna. Vozilo je konkreten primer, kako lahko domiselne rešitve izboljšajo kakovost življenja v vozilu. Koncept je bil za tisti čas tako revolucionaren, da je Muzej moderne umetnosti (MoMA) v New Yorku uvrstil fiat multiplo umestil na razstavo na temo "Avtomobil prihodnosti".
Giolito opisuje: »Koncept multiple je bil nenavaden prav zato, ker je pomenil družabnost in povezanost. Morda ga danes celo bolje razumemo kot takrat, ko je bil verjetno preveč napreden in inovativen, da bi ga sprejeli.”
Platforma in motorji modela multipla so izvirali iz kompaktnega razreda, v katerem je tiste čase kraljeval model fiat bravo. Ob prihodu na trg je bila multipla na voljo s štirimi motorji: bencinskim motorjem 1.6 16V z močjo 76 kW (103 KM), turbodizelskim motorjem 1.9 JTD z močjo 85 kW (115 KM), kasneje je imel moč 88 kW (120 KM). Poleg tega sta bila že tovarniško na voljo dva motorja, ki sta uporabljala alternativna goriva.
Fiat multipla blupower (od 2004 natural power) je delovala na zemeljski plin, multipla bipower pa na bencin ali zemeljski plin. V okviru projekta Athena so leta 2000 nekateri modeli prejeli napreden hibridni pogon, ki je združeval bencinski in električni motor.
Fiat multipla je imela serijsko vgrajene številne varnostne sisteme, vključno z elektronskim programom stabilnosti vožnje ESP in šestimi zračnimi blazinami. Stranske zračne blazine so imele nalogo zaščititi glave potnikov v primeru bočnega trka. Za enostavno namestitev otroških sedežev so skrbeli pritrdilni elementi Isofix. Poleg tega je bila leta 2004 multipla prvi Fiatov model s sistemom za prostoročno telefoniranje s tehnologijo Bluetooth.
Multipla grdoba, ki je imela samo eno dobro lastnost: 6 sedežev !
Če tega avta nebi takrat dobesedno delil vsem z 3 ali vec mulcev, se teh par ki je blo na cesti jih nebi blo......no edino v franciji je najdel svoj uspeh in jih je se vedno dosti......ga pa zdej izriva… ...prikaži več Dacia z Đogerjem...sam je blo v multipli dosti manj plasticno in ceneno kot j ezdej u dači hahah