Avtomobili brez voznika porabijo oziroma bodo porabili znatno več energije kot vozila z voznikom, ugotavlja čisto sveža študija Univerze Michigan. Z njihovim množičnim prihodom na trg bi na področju učinkovitosti avtomobili stopili velik korak nazaj, s čimer bi se prekinil trend zadnjih let.
Razlog, zakaj avtomobili brez voznika porabili več energije, je enostaven - opravili bi več voženj kot običajni avtomobili.
Lastniki takšnih avtomobilov bi bili zaradi udobja precej manj pozorni na možnost souporabe vozila, tako bi denimo dva otroka v družini do vrtca ali šole avto zapeljal vsakega posebej, še prej pa bi do službe dostavil starša, napoveduje znanstveniki. To pomeni tri vožnje namesto ene.
Avtonomna vozila bi pričelo uporabljati tudi veliko ljudi, ki zdaj uporabljajo javni prevoz, trdijo napovedi, s čimer bi se gostota prometa še okrepila. Vse to pa seveda ne govori v prid varovanju okolja, čeprav je jasno, da bodo alternativni pogoni v prihodnosti neločljivo povezani s tovrstnim prevozom.
Dobra posledica množičnega prihoda avtonomnih vozil bi sicer bila, da bi se znižalo povprečno število avtomobilov na gospodinjstvo, ki trenutno v ZDA znaša 2,1 vozila na gospodinjstvo. Številka bi lahko padla za 50 odstotkov, vendar pa bi se hkrati njihova uporaba zvišala za 75 odstotkov, s tem pa bi poskočilo tudi število letno prevoženih kilometrov, kažejo po poročanju Autonewsa kalkulacije znanstvenikov.
Bi pa bili robotski avtomobili na vsak način bolj ekonomični na posameznih poteh v primerjavi z človekom za volanom. Avtomatiziran avto namreč zna voziti bolj učinkovito, saj je manj ostrega pospeševanja in naglih zaviranj, robotski avtomobili bi tudi prej našli cilj in se ne bi vozili "v krogih".