Avto
167 ogledov

Bratož v Renaultovi tovarni z mošnjičkom končal stavko

Stavka Renault Oyak EPA
Renaultu oziroma ekipi Aleša Bratoža je uspelo z dodatnim kupčkom denarja pomiriti jezne delavce, ki so tako v tovarni Oyak Renault včeraj po kar 12 dneh končno znova zagnali stroje. A v turški avtomobilski industriji še vedno nemirno.

O koncu stavke, ki se je začela spontano 15. maja, je vodstvo tovarne Oyak Renault, ki jo kot direktor vodi nekdanji Revozovec Aleš Bratož, javnost obvestila v skopem obvestilu.

Delavci v proizvodnji so na koncu sprejeli ponudbo vodstva, da bo vsakemu, ki se vrne na delo, izplačalo bonus k plači 1.000 turških lir oziroma 346 evrov, do konca leta pa bodo sledili še novi bonusi v višini dobrih 200 evrov v odvisnosti od uspešnosti posameznika, je poročal Wall Street Journal.

Vodstvo družbe, v kateri ima Renault 51-odstotni delež, se je tudi zavezalo, da bo v mesecu dni predstavilo načrt za kolektivni dogovor o izboljšanju plač s sindikati. Prav tako noben od delavcev, ki je sodeloval pri stavki, ne bo odpuščen ali kako drugače šikaniran. 

Čeprav vodilni niso želeli izdati, koliko ljudi se je v sredo vrnilo na delo, pa lokalni mediji poročajo, da je za stroje sedlo okoli 1.300 zaposlenih oziroma vsi razen 16 delavcev, ki z dogovorom še vedno niso zadovoljni. 

Resne grožnje iz Pariza

Stavka je minulih dneh začela dodobra načenjati živce vpletenim, saj je tako dolga prekinitev dela v največji turški avtomobilski tovarni, iz katere prihajajo številni Renaultovi modeli in motorji, že resno ogrožala celotno dobaviteljsko verigo. Renault je tako vmes celo grozil, da bo znova premislil o svoji investiciji v državi, a delavci so na drugi strani ostajali neomajni in so želeli višje plače, ki bi bile v povprečju z ostalimi v industriji.

Stavka Renault Oyak | Avtor: EPA EPA
Stavka je pričela ogrožati celo vladajočo stranko AK, ki je priljubljena predvsem pri delavstvu in je pod vodstvom predsednika Tayyipa Erdogana pripeljala v državo številne tuje investicije, ki so v zadnjih letih poganjale gospodarsko rast.

Iskro stavk, ki so se iz tovarne Oyak Renault razširili še na nekatere druge tovarne, tudi v drugo največjo Tofas (Fiat), je zanetil po mnenju delavcev slab krovni sporazum sindikata težke industrije glede plač, potem ko je prišlo na dan, da so v turški tovarni nemškega Boscha člani istega sindikata vseeno dobili kar 60-odstotno povišico. Razmere so se do danes normalizirale povsod razen v Fordovi tovarni, kjer delavci še nočejo nazaj na delo.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.