Poletni čas je tudi obdobje, ko je na cesti pogosto mogoče videti kombajne. Čeprav je pšenica v glavnem že v silosih, bo kmalu na vrsti koruza, tako da bo tudi na slovenskih cestah videti še veliko teh mastodonskih vozil, ko bodo od zore do poznih nočnih ur hiteli s polja na polje opravljati svoje poslanstvo. Velikokrat se znajdejo v križiščih, ker so počasni in zelo široki, jih je potrebno jemati kot zelo nevarno oviro.
Pri Dekri so opravili zanimiv preizkus trčenja motorista in avtomobila v kombajn. Že pri hitrosti 65 km/h v kombajn, ki ima spredaj nameščene vilice za žetev, motorist ne bi imel nobenih možnosti za preživetje, kaže preizkus. "V nesreči s takšnim scenarijem je bila lutka motorista dobesedno prebodena skoz in skoz," je pojasnil predstavnik Dekre Jörg Ahlgrimm.
Tudi bočni trki so izjemno nevarni, pri hitrosti 60 km/h bi ob trku z velikanskim kolesom stroja motorist utrpel vsaj zelo hude poškodbe.
Še tako varen avto ne pomaga
Kombajni so izredno nevarni tudi za avtomobile. Pri čelnem trku se avto glede na simulacijo spodrine pod vilice, te pa prodrejo v potniško kabino v višini prsi prednjih potnikov. Nadaljevanje si lahko sami predstavljate. Pri tem varnostni mehovi in druga varnostna oprema ne pripomore prav ničesar, Dekrine ugotovitve povzema Motor Talk.
Vsaj malce varneje je, ko kombajn vilice vleče s seboj na posebni prikolici, kar je sicer obvezno pri vseh večjih (širokih) kombajnih, ko zapeljejo na cesto. Trk v kombajn brez nameščenih vilic namreč nudi vsaj malce več možnosti za blažje posledice.
Ne gre pozabiti, da so zelo nevarni za kolesarje, motoriste in avtomobiliste tudi priključki za žetev koruze, ki so v tem času pogosto nameščeni na traktorje. Zato gre vsem voznikom opozorilo, naj bodo še posebej previdni, ko takšen stroj zapelje na cesto.