Na cene pnevmatik poleg dejavnikov, kot so blagovna znamka, namembnost, uporabljene tehnologije in materiali, indeks nosilnosti ter hitrostni razred, v precejšnji meri vpliva tudi ciklično gibanje surovin.
Za izdelavo pnevmatik se lahko uporablja več kot 200 različnih materialov, pojasnjujejo pri Goodyear Dunlop Sava Tires. Največji delež predstavljajo surovine na osnovi surove nafte (sintetični kavčuk in tkanine, kemikalije, saj, silika …).
- NE SPREGLEJTE: Pnevmatike vas bodo vedno bolj udarile po žepu
115 odstotna podražitev kavčuka
Cena kilograma naravnega kavčuka je bila januarja leta 2016 100 ameriških dolarjev, leto kasneje pa 215 dolarjev, kar predstavlja 115 odstotno rast. V Goodyearju so za zurnal24.si pojasnili, da so v lanskem letu cene pnevmatik znižali, v začetku letošnjega leta pa so jih zaradi dviga cen povišali.
Andraž Antonič iz Alta Invest pravi, da je cena gume (borza surovin v Tokiu – gre za standardizirane pogodbe – 5 ton gume), trenutno pri 210 jenih na kilogram. Vrh je cena gume dosegla februarja leta 2011 pri 526 jenih, najnižje pa se je cena v zadnjih letih gibala pri 146 jenih. Polanič pravi, da glede na močno nihanje cene v zadnjih letih ni mogoče podati natančnih napovedi ali se bodo avtomobilske pnevmatike dražile in za koliko. Poudarja pa, da je psihološka meja na borzi pri 200 jenih za kilogram, kjer je cena v preteklosti že obrnila smer gibanja.
Težko je določiti, koliko so se podražile pnevmatike
Kako je statistični urad (SURS), ki je v svoji brošuri objavil, da vse več denarja namenjamo avtomobilskim plaščem, ki so se po njihovih podatkih od leta 2008 pa do 2015 močno podražili – na primer plašč dimenzij 205/55 R16 kar za 55 odstotkov na okoli 80 evrov, ni povsem jasno. Samo pri Podjetju Godyear Dunlop Sava Tires imajo namreč kar 50 različnih pnevmatik takih dimenzij.
"Samo znotraj naših petih blagovnih znamk s pnevmatikami dimenzij 205/55 R16 pokrivamo tako premium kot budget segment. Med seboj se razlikujejo glede na blagovno znamko, namembnost (letna, zimska ali celoletna), uporabljene materiale, dodaten tehnologije (na primer ROF tehnologija – run on flat), indeks nosilnosti in hitrostni razred – in vsaka od teh različic ima drugačno ceno,“ so nam sporočili iz Kranja. Na celotnem Evropskem trgu sicer v dimenziji 195/65 R15 obstaja več kot 250 različnih blagovnih znamk.
Za zurnal24.si so v povezavi s cenami pojasnili še, da jih aktivno sooblikujejo tudi podjetja na drobno – v primeru pnevmatik so to v večini primerov servisna podjetja, kjer poskrbijo tudi za montažo na vozilo. Storitve, ki jih servisi nudijo svojim strankam, so lahko različnih nivojev, kar se ponovno odraža v ceni pnevmatik.
Krka in Pošta Slovenije dvig cen nista zaznali
Pri dveh velikih slovenskih podjetjih, ki imata velike vozne parke, Krki in Pošti Slovenije, smo preverili, kako cenam pnevmatik prilagajajo strategijo nakupa avtomobilskih plaščev.
Tako v službi za odnose z javnostmi Krke, tovarne zdravil d. d., Novo mesto, kot pri Pošti Slovenije so nam pojasnili, da pri najpogosteje uporabljenih pnevmatikah ne opažajo dražitve. Pri Pošti Slovenije imajo v voznem parku, ki šteje preko 1.000 vozil le redki avtomobili pnevmatike 205/55 R16, ki jo navaja SURS. Ugotavljajo celo, da so se v zadnjih letih pnevmatike nekoliko pocenile, "pavšalno gledano“ pa je v zadnjih desetih letih strošek za pnevmatike voznega parka nekoliko višji, a ne tako velik, da bi zaradi tega spreminjali strategijo nakupa.
Tako v Krki, kot Pošti Slovenije na službenih vozilih ne uporabljajo celoletnih pnevmatik, ampak zimske in letne, v določenih primerih na vozilih, ki opravljajo dostavo na Makadamskih potek pa pri Pošti Slovenije skozi celo leto uporabljajo zimske pnevmatike (M+S), na Primorskem (obalnem) območju pa na določenih vozilih le letne pnevmatike.
Novi trendi pri pnevmatikah
Na globalnem trgu pri Goodyear Dunlop Sava Tires opažajo vedno večje povpraševanje po pnevmatikah višjega cenovnega razreda, z visoko dodano vrednostjo. Celotno povpraševanje po pnevmatikah od 17-palcev naprej, ki v osnovi izhaja iz sprememb voznega parka, se je v letih med 2010 in 2015 podvojilo, enak porast pa pričakujejo tudi do leta 2020.
Skladno z razvojem avtomobilske industrije se spreminjajo in prilagajajo tudi struktura njihove proizvodnje in prodaje.
gume ali pnevmatike so glede na količino narejeno iz nafte in ne morejo biti narejene iz kavčuka, sicer, bi na tem svetu že 10 ali 100 krat iztrebili ta drevesa, ja nafta pa nylon, vprašanje koliko je še gume kot… ...prikaži več gume, ampak tudi nafte ni neskončno in potrošnja izčrpava ta planet preko vseh meja ... ne vem do kdaj bo to šlo
Fake News! Gume so iz nafte
V bistvu zarad tega ne bo zaropotalo, vsaj ne pri nas, najboljša rešitev za to je, da enostavno kupiš drugje kjer je ceneje ali pridelaš spečeš sam, in ko bo dosti folka to začelo delat, e takrat bo zaropotalo, ker… ...prikaži več država nea bo mogla več funkcionirat ker ne bo dost keša za JU in prisklednike, pač manj davka vplačanega, manj keša za njih :)