Ubiti motor z notranjim zgorevanjem nikoli ne bo lahko. Kot piše spletni politico.eu bodo prav o tem glasovali poslanci Evropskega parlamenta. Večina bo odločila, ali naj bi od leta 2035 dokončno ustavili prodajo novih bencinskih in dizelskih avtomobilov in kombijev.
Čeprav avtomobili in dostavna vozila predstavljajo petino emisij toplogrednih plinov pa industrija in evropski poslanci iz nekaterih držav največjih proizvajalcev avtomobilov nasprotujejo ukinitvi motorjev z notranjim zgorevanjem, pri čemer trdijo, da so potrebni za ohranitev priklopnih hibridnih modelov.
Vendar pa lahko Evropska komisija po glasovanju zahteva, da morajo vsi novi avtomobili in kombiji, ki se bodo prodajali po letu 2035, ustvariti nič emisij. To pomeni, da bi bili na prodaj le še 100-odstotno električni modeli, ne pa tudi priključni hibridi, ki kombinirajo električni motor in motor z notranjim zgorevanjem. Lahko pa poslanci podprejo nasprotni predlog desnosredinske Evropske ljudske stranke, da se emisije zmanjšajo za 90 odstotkov, brez določenega datuma postopnega opuščanja motorjev na notranje zgorevanje.
Alex Keynes, vodja za čista vozila pri nevladni organizaciji Transport & Environment ob tem pravi: "Postopna ukinitev avtomobilov in kombijev z motorjem z notranjim zgorevanjem je zgodovinska priložnost, da končamo odvisnost od nafte in bomo varnejši pred podnebnimi spremembami."
Tisti na drugi strani razprave pravijo, da bo popolna postopna ukinitev motorjev na notranje zgorevanje zaustavila največjo evropsko industrijo in bomo primorani voziti le električne avtomobile.
Vsa jajca v enem košu?
"Ne dajmo vseh svojih jajc v en koš, ko postavljamo nova pravila za čiste avtomobile," je dejal Jens Gieseke, nemški konservativni poslanec, ki vodi prizadevanja za zmanjšanje emisij do leta 2035 na 90 odstotkov. "Moramo doseči zmanjšanje emisij, hkrati pa zagotoviti, da lahko gospodarstvo obvladuje socialni prehod."
Prepričan je tudi, da ni smiselno siliti proizvajalcev avtomobilov, da povečajo prodajo električnih vozil, če električna energija, ki jo bodo vozniki porabili za polnjenje avtomobilskih baterij, ni čista.
Podpirati postopno ukinitev skupnih emisij do leta 2035 brez uvedbe novega kreditnega sistema za sintetična goriva ali spreminjanja načina izračunavanja emisij proizvajalcev avtomobilov, da bi omogočili več kot le EV, bi pomenilo "omejevanje izbire potrošnikov, zadušitev inovacij in izgubo naše konkurenčne prednosti," je dejala Sigrid de Vries, glavna lobistka pri Evropskem združenju avtomobilskih dobaviteljev. Lobistka trdi, da za dosego podnebne nevtralnosti za cestni promet obstaja več kot univerzalen pristop.
Glasovali bodo tudi o usodi pol milijona delavcev
Na tnalu glasovanja bodo tudi številna delovna mesta. Francoski poslanci se bojijo izgube delovnih mest v avtomobilski industriji, prav tako poslanci iz Češke in Romunije. Konec prodaje avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem naj bi po nekaterih ocenah v Evropi ogrozilo okoli 500.000 delovnih mest.
ko bo naletel z el. avtom na zastoj ,ki se čaka tudi ure in ure ,vzunaj vročina in klima ti bo požrla vso baterijo in potovanja je konec,potem bodo reševali enega za drugim,snežni zamet pa sploh bolje ne omeniti,nazadnje boš… ...prikaži več še zmrznil ker bo gretje crknilo.El. avto je dober samo za po mestu in za bližnje nakupovanje
Jaz res ne vidim problema z električnim avtomobilom. Čimprej kupit v kompletu z električnim agregatom na bencin pa se pelješ kamer češ
To na električni pogon in to v glavnem damo EU je norost. Ves ostali svet, ki predsavlja več kot 2/3 prebivalstva se bo pa ogreval na premog, nafto, vozil na fosilna goriva. Treba je reči ne, ko bo ves svet… ...prikaži več šel na elekzriko, ali npr. Na vodik, bo šla tudi EU. V EU plačujemo velike vsote za onesnaževanje, s tem smo nekonkurenčni, ker največji onesnaževalci ne plačujejo nič, npr. Indija, Kitajska, Afriške države, Azijske države in Južna Amerika. Dokler ne bodo vsi, tudi mi ne bomo. Amen.