Avto
879 ogledov

Šok za avtoindustrijo: motorji bodo morali biti večji

Mehanik Profimedias
Avtoindustrijo čaka šokantni in drag preobrat: po letih zniževanja delovnih prostornin v motorjih in promocije, kako dobro da je to, bodo očitno morali proizvajalci v bodoče izdelovati motorje z večjimi prostorninami, medtem ko marsikateremu trivaljniku grozi kar izumrtje.

Reuters piše o 180-stopinjskem preobratu, pred katerim se je zaradi posledic zaostrenih politik do emisij in porabe pri avtih znašla celotna avtoindustrija. Proizvajalci so zadnje desetletje intenzivno zmanjševali prostornino motorjev, s čimer so lovili cilje glede skupnih emisij CO2, ki jih proizvajajo njihove flote. V zameno za manjšo prostornino so motorjem dodajali turbinske polnilnike, da so nadomestili izgubo moči, hkrati pa so odvzeli valj, tako da so danes zelo razširjeni trivaljni bencinski motorji, Fiat ima v svojih modelih celo dvovaljnik.

Ker so bili testi za emisije in porabo doslej izvajani zgolj v laboratorijih v veliki meri nerealnih okoliščinah, so takšni motorji lahko dosegali standarde. 

Vse to pa se bo spremenilo. Kot posledica afere z Volkswagnom se namreč že prihodnje leto pričnejo vzporedno izvajati realistični testi glede emisij NOx delcev, ki jim bodo morali vse avtomobili zadostiti najkasneje do 2019. Dve leti kasneje pa bo v sklopu novega svetovnega standarda WEDC sledil še test v realnih okoliščinah na porabo goriva in CO2 emisij.

Dejstvo je, da trenutni "mini-motorji" teh standardov ne bodo mogli izpolnjevati. Problem malih turbomotorjev je namreč, da pri višjih obremenitvah, ki jih trenutni testi ne predvidevajo, vročina zaradi delovanja turbopuhal povzroča precej višje izpuste zdravju škodljivih NOx delcev, celo za 15-krat nad dovoljeno mejo. Nekateri motorji pregrevanje preprečujejo s povišanim vbrizgom goriva, kar na drugi strani pomeni precej slabšo porabo, povečane stopnje ogljikovega monoksida in trdnih delcev. 

"Tehnike, ki smo jih uporabljali doslej, da smo zmanjševali prostornino motorjev, ne bodo več dovolj za izpolnjevanje standardov. Dosegli smo mejo downsizinga," je javno dejal Alain Raposo, šef za razvoj motorjev pri zvezi Renault-Nissan.

Neimenovani predstavniki avtoindustrije pa so Reutersu priznali še veliko več - pri Renaultu, Volkswagnu in General Motorsu se že intenzivno pripravljajo, da bodo obstoječim bencinskim in dizelskim motorjem, med katerimi so tudi nekateri 'bestselerji', povečali prostornino ali pa jih kar v celoti opustili! Temu zgledu bodo bržkone sledili tudi drugi proizvajalci.

Motor trivaljnik | Avtor: Ford Ford
General Motors (Opel) po pisanju Reutersa tako z letom 2019 ukinja 1,2-litrski turbodizel, spodnja meja prostornine bo za vsaj 30 odstotkov višja, torej 1,6 litra. Volkswagen bo ukinil 1,4-litrski trivaljni dizel, spodnja meja bo postal 1,6 litra. Renault pa predvideva povišanje prostornine pri zdajšnjem 1,6-litrskem dizlu za najmanj 10 odstotkov. Prav ta motor je bil tisti, ki je leta 2011 z downsizingom tako uspešno nadomestil prejšnji 1,9-litrski motor.

Na tnalu pa se utegne denimo znajti Renaultov 0,9-litrski trivaljni bencinar, saj v realni vožnji močno presega bodoče standarde. Vgrajevanje dodatnih tehnologij za prečiščevanje pa bi bilo preveč drago.

"Zato mi nismo skočili na vlak trivaljnikov" 

Edini recept, ki ostaja proizvajalcem, bo po besedah dobro poučenih virov vnovično povišanje prostornin motorjem - na ta način bodo imeli dovolj navora, a se hkrati ne bodo pregrevali. 

Thomas Weber, šef razvoja motorjev pri Mercedes-Benzu je za Reuters komentiral: "Postalo je očitno, da majhni motorji niso prednost. Zato tudi mi nismo skočili na ta trendovski vlak trivaljnikov." Tudi pri Mazdi se verjetno ob zadnjih vesteh zadovoljno muzajo, saj so eden redkih proizvajalcev, ki so do danes zagovarjali večje prostornine motorjev in bencinskim niso dodajali turbopolnilnikov.

A besedica downsizing se bo očitno pojavljala v besednjaku še kar nekaj časa. "Ne bo mogoče zmanjševati prostornine prek neke točke, zato se bodo odslej osredotočali na kombinacijo različnih rešitev," pravi Sudeep Kaippalli, analitik pri skupini Frost&Sullican. Po njegovem bodo zato proizvajalci v prihodnjih letih množično razijali priključne hibride. "V prihodnosti bo downsizing pomenil majhen motor, povezan z elektromotorjem."

Komentarjev 8
  • k0libri 08:10 07.februar 2017.

    Še en novinarski šok. Da padeš dol, biti novinar je zagotovo en velik šok.

  • Avatar praufo
    praufo 18:24 17.oktober 2016.

    je pa res to in si je za zamislit, da visoka tehnologija, bolj je napredna in šparovna po drugi strani prinese ogromno odpadkov oz. ogromno materiala se porabi, s tem pa tudi energije, namreč vse te specialne materiale za elektroniko ...prikaži več je treba od nekod izkopat, ker na površju zemlje jih ni, to pa vse stane ... še večji problem je pa reciklaža, ki je skoraj nemogoča, oz. mogoča pod 20%, ... kaj pa ostalo, hmm ... na vse je treba pomislt

  • Avatar praufo
    praufo 18:12 17.oktober 2016.

    naročnina na avto ? folk se vedno brani naročnin, ker prinašajo stres, kle si mem udaru, pa tud vsa ta sledljivost, hmm ..., ne vem za koga, razen za raziskavo kriminala, no pa to že zdej obstaja, kar se pa ...prikaži več tiče napajanja, če je problem vir, mamo lepo gorivne celice (FC), baterija se napolni v trenutku, pogon je pa elektromotor, ... kaj je tukaj za dodat ali modrovat, razen to, da je energent skoraj zastonj