Indijsko ministrstvo za promet je v četrtek priznalo svoj neuspeh pri ukrepih za izboljšanje prometne varnosti v državi. Zadnji podatki kažejo, da v Indiji vsako uro v prometnih nesrečah umre 17 ljudi, zato napovedujejo strožjo prometno zakonodajo, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
NE SPREGLEJTE: Avtomobili, ki jih ne bi smeli prodajati nikjer na svetu
Indija ima 1,2 milijarde prebivalcev. Samo v lanskem letu so zabeležili 501.423 prometnih nesreč, v katerih je umrlo 146.000 ljudi. To je pet odstotkov več kot leta 2014, je po navedbah nemške tiskovne agencije dpa razkrilo poročilo indijskega ministrstva za transport in avtoceste.
Petnajstletniki ubijajo za volanom
V kar 77,1 odstotka primerov so prometno nesrečo povzročili vozniki, prehitra vožnja pa je bila razlog za kar 62 odstotkov vseh nesreč. Med žrtvami je bil več kot polovica starih med 15 in 34 let, navaja AFP.
Strokovnjaki za prometno varnost visoko število prometnih nesreč v drugi najbolj naseljeni državi sveta pripisujejo predvsem slabemu stanju indijskih cest, slabo vzdrževanim vozilom in neodgovorni vožnji. Izpostavljajo pa tudi neustrezno prometno zakonodajo.
"V prometnih nesrečah v Indiji umre več ljudi, kot zaradi terorizma ali naravnih nesreč, pa vseeno nikoli ne govorimo o tem," je ob predstavitvi poročila o stanju prometne varnosti v Indiji dejal minister za promet Nitin Gadkari.
Dodal je, da prometne nesreče oklestijo indijski bruto domači proizvod za tri odstotke letno.
Po ministrovi oceni so bili ukrepi za zmanjšanje števila prometnih nesreč v zadnjih dveh letih neuspešni. Napovedal je širitev avtocestnega omrežja s 96.000 kilometrov na 200.000, piše AFP.
Poleg tega načrtujejo izboljšanje slabo zasnovanih cest, popisati nameravajo vse črne točke na cestah, načrtujejo tudi uvedbo elektronskega nadzora prometa, s čemer bi odvračali prometne prekrškarje, je napovedal minister.
Ministrstvo za promet je že pripravilo tudi nov zakon o varnosti v cestnem prometu, o katerem se trenutno posvetujejo z vladami indijskih zveznih držav. S predlogom želijo močno zmanjšati število prometnih prekrškov, predvsem z uvajanjem visokih kazni za prekrškarje. Med drugim predlagajo sedemletno zaporno kazen za povzročitev prometne nesreče s smrtnim izidom.
Kot navaja AFP, ima kar 30 odstotkov indijskih voznikov ponarejena vozniška dovoljenja.