Avto
860 ogledov

Fiat tipo in tipo karavan bolj po okusu slovenskih voznikov kot limuzina

Fiat tipo
1/21
Saša Despot
Fiat je lani v Slovenijo pripeljal tipa. Avto slavnega imena, ki je konec osemdesetih in v začetku devetdesetih let tudi v Sloveniji cedil sline številnim mladim voznikom in voznikom mladih po duši. A pripeljali so limuzino. Časi limuzin so pri nas že zdavnaj minili, prodajajo se južneje in vzhodneje od nas. Prav zato je za njegovo ponovno uveljavitev pomemben prihod petvratne kombilimuzine in karavana. Cene se začnejo po 11 tisoč evri.

Tipo v kombilimuzinski in karavanski - station wagon - različici želi doseg svojih trgov krepko razširiti še v zahodno Evropo in s tem Slovenijo. Naslednik kombilimuzinskega brava nosi ime enega od predhodnikov, fiata tipo, ki so ga izdelovali koncem 80. let.

Limuzinsko različico novega tipa poznamo že od lanskega poletja, a njen vpliv ne bi segel izven meja vzhodnoevropskih trgov, zato so Italijani logično ponudili še kombilimuzinsko in 20 centimetrov daljšo karavansko izvedenko.

Uporabnejša od limuzine

Bistvo pri obeh je uporabnost in prtljažnik, ki ima pri kombilimuzini spodobnih 420 litrov prostora, pri karavanu pa 550. To ni največ v razredu, je pa zato medosje še za malenkost daljše kot pri limuzini, kar pomeni eno najbolj udobnih potovalnih kabin za tiste z daljšimi nogami. Zadnji del kabine je oblikovan tako, da je nekaj več prostora tudi za glavo. Prag prtljažnika je nizek in raven, kar olajša nalaganje predmetov, dno v prtljažniku pa je nastavljivo po višini. Možno je povečati prostornino ali pa blokirati pod kotom 40 stopinj. Preklopno zadnjo klop je možno zložiti v razmerju 40/60, takrat lahko v tipu prevažamo predmete do 1,8 metra dolžine.

Vse ostalo je v glavnem že znano. Poleg 5-palčnega zaslona na dotik, ki je del multimedije Ucconect, je na izbiro tudi 7-palčni zaslon v barvi z visoko ločljivostjo, ki se uporablja kot tablični računalnik. Tipo je lahko opremljen s kamero za vzvratno vožnjo, 3D navigacijskim sistemom pod katerega se podpisuje TomTom in nekaterimi naprednimi asistenčnimi sistemi.

Varnostni sistemi za doplačilo

Tipo ne izstopa po kakšnih posebnih tehnologijah, a tudi zaostaja ne bistveno. Jih je pa treba doplačati ne glede na paket opreme. 390 evrov v paketu varnost stane radarski tempomat, ki deluje med hitrostmi 30 do 150 km/h, sistem samodejnega zaviranja v sili je aktiven od 7 km/h do 200 km/h, dela paketa je tudi omejevalnik hitrosti.

Motorizacijo sestavljata dva bencinska in dva dizelska motorja, zmogljivejši dizel je na voljo tudi z avtomatiko šeststopenjsko avtomatiko, ki nakup podraži za 1.500 evrov.

Vstop na bencinski strani s ceno 10.990 evrov (karavanski station wagon je tisočaka dražji) predstavlja 1,4-litrski atmosferski bencinski motor s 70 kilovatov moči (95 KM). Zmogljivejša in odzivnejša izbira je 1,4-litrski turbo bencinski štirivaljnik T-Jet z 88 kilovatov moči (120 KM), kar pomeni ceno vsaj 14.890 evrov. Tudi dizelska modela sta dva. Vstopni je 1,3-litrski multijet motor s 70 kilovatov moči (95 KM) s 14.990 evrov, tisočaka dražji je 1,6-litrski multijet z 88 kilovatov moči (120 KM) in ročnim menjalnikom.

Standardna oprema sicer vsebuje ročno klimatsko napravo in električno gnana prednja stekla, pa bluetooth povezavo in daljinsko zaklepanje.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.