"Na žalost je to politična realnost. Pred volitvami so nam obljubljali vinjete, po volitvah, ko so spoznali kompleksnost problematike, pa so od njih odstopili," pravi Željko Marušič, avtomobilski urednik pri spletni strani Autoportal, ki na Hrvaškem pogosto komentira prometno problematiko.
Leta 2006 je bil ob uvedbi vinjet oster tudi do Slovenije. Za slovenske vinjete pravi, da so še vedno nepravične do njihovih turistov, predvsem tistih, ki prihajajo iz Maribora proti Zagrebu. V 90 odstotkih pa se mu slovenske vinjete zdijo zelo dobre. Tudi zato podpira vinjete na Hrvaškem, a se zavzema za Madžarski primer in uvedbo elektronskega cestninjenja.
Poleti vožnja po hrvaških avtocestah še dražja
Če je morala Slovenija pogosto poslušati očitke s strani Hrvaške na uvedbo vinjet, češ, da bo to vplivalo na njihov turizem, 10 let kasneje Marušić priznava, da slovenske vinjete zanemarljivo vplivajo na njihov turizem. Zato pa zna vplivati hrvaška odločitev o podražitvi uporabe hrvaških avtocest v času turistične sezone.
Dvig cestnin naj bi bil posledica dogovora, ki naj bi ga hrvaško ministrstvo za promet podpisali s Svetovno banko glede reševanja financiranja prometnega sektorja. S 1. januarjem naj bi se cestnine na avtocestah, katere upravlja HAC, dvignile za pet odstotkov. Tako bi cestnina od Zagreba do Splita namesto sedanjih 174 kun (22,72 evra) stala 183 kun (23,89 evra), do Lipovaca pa bi bilo treba odšteti 194 kun (25,33 evra) namesto sedanjih 184 (24.02 evra).
To pa naj ne bi bila edina podražitev cestnin v letu 2017. V obdobju med 15. junijem in 15. septembrom, naj bi bile cestnine višje za 10 odstotkov v primerjavi s sedaj veljavnimi cenami. To bi pomenilo, da bi za vožnjo od Zagreba do Splita odšteli 201 kuno (26,24 evra), do Lipovaca pa 213 kun (27,81 evra).
Turisti bodo plačevali za korupcijo na Hrvaškem
Marušić pravi, da bo to zagotovo vplivalo na hrvaški turizem. Meni, da je odločitev zelo kratkovidna. Vzrok za to je dolgoletna korupcija na Hrvaškem. "Za izgube hrvaških avtocest je v veliki meri kriva država, ki je dovolila korupcijo, ki je na Hrvaškem zelo zakoreninjena. Zato avtoceste ne bi smele odplačevati dolgov, ampak bi jih morala odplačati država," pravi Marušić o tem, zakaj bodo turisti odplačevali hrvaški dolg.
Meni, da bi bilo treba luknjo zakrpati s povečanjem turističnega sektorja. Prepričan je, da ta način plačevanja cestnine ustreza tudi Bruslju, saj: "Na ta način Hrvaško drži na kolenih in z njo lažje manipulira in jo izkorišča."
Marušić poudarja, da vse kaže na to, da Hrvaška nikoli ne bo uvedla vinjetnega sistema plačevanja cestnine. Kar je po njegovem obžalovanja vredno. "Uvedba vinjete je neprecenljiva in več kot koristna za Hrvaško, ampak na žalost naši argumenti ne zadoščajo. Če bi se vsaj zavedali, da bi ob vseh koristih za turizem, gospodarstvo, večjo varnost na cestah in manj nesreč, povečala tudi vrednost zemljišč,“ pravi Marušić in zaključuje, da bi izgube, ki so jih ustvarile hrvaške avtoceste, lahko nadomestili tudi s povečanjem prihodkov na avtocestnih postajališčih, ki bi z vinjetami prinesli več voznikov in s tem kupcev, ob avtocestah bi se postavljale gospodarske cone itd.
NAPAKA:::: do Lipovaca pa bi bilo treba odšteti 194 kun (25,33 evra) namesto sedanjih 184 (24.02 evra).To ni res, od zg do lip cestnina stane 16,3 eur... oz 122KUN za avtomobil.... jao "novinarji".
Za take kot si ti , pohabljence , je NOVA TV kot na kožo napisana !
Od Karlovca - ST je po stari cesti 320km . Za to dolžino porabim 18 l nafte, kar znese 20 € in 5 ur . Po AC pa porabim 14l in 3 h , če imam srečo , da se… ...prikaži veča se kakšen Slovak ne spička v tunelu. Prihranek je 5 € na gorivu in 2h časa po 5 € , skupaj 20 € . Kar se časa tiče smo na dopustu in se nam nikamor ne mudi , vsaj vidimo lepote pokrajine . Se pravi če grem po stari cesti prihranim vso gorivo in še 5 €. 3 X letno grem tja dol , pa se še nikoli nisem peljal po AC .