Avtomobilski proizvajalci kupce njihovih avtomobilov z vpoklicem pogosto pozovejo, naj se oglasijo v servisnih delavnicah, kjer jim bodo odpravili določeno pomanjkljivost. Pri voznikih izraz vpoklic še vedno vzbuja nelagodje, ki pa ni utemeljeno. Vpoklici namreč niso nekaj slabega, ampak služijo izboljševanju motornih vozil zaradi pomanjkljivosti, ki se odpravijo šele med njihovo uporabo.
Zakaj je tovarniški vpoklic dobra novica in kaj o tem pove digitalna servisna knjiga? Temu vprašanju in odgovoru so se posvetili pri spletnem prodajalcu rabljenih preverjenih vozil Doberavto.
V dobi digitalizacije, ko lahko praktično vse urejamo preko spleta, avtomobilska industrija prav nič ne zaostaja za temi trendi. Veliko proizvajalcev avtomobilov ima danes namesto stare klasične papirnate servisne knjige to digitalizirano in ta sploh ne obstaja več v fizični obliki. Na DoberAvto.si, spletnem oglasniku za prodajo rabljenih in novih avtomobilov pravijo, da to sploh ni težava, ampak celo nekaj dobrega.
''Ko kupujemo rabljen avto, je zelo pomembno, da se dobro prepričamo o njegovi zgodovini servisiranja. Seveda še vedno lahko preverimo kdaj in kje je avto obiskal pooblaščen servis v klasični papirnati servisni knjigi, a večina novejših rabljenih avtomobilov že ima vse zapisano samo v digitalni servisni knjigi. Prav ta zapis lahko kupcem pomaga razumeti, ali je bil avto, za katerega se zanimajo servisiran po protokolu, ki ga predpisuje proizvajalec. Redno in ustrezno servisiranje je seveda osnova za dobro delovanje in dolgo življenjsko dobo vseh ključnih sklopov vsakega vozila'' še dodajajo pri DoberAvto.si.
Vpoklic reši le pooblaščen serviser
Pomemben del vzdrževanja avtomobila so tudi vpoklici preko katerih proizvajalci poskrbijo, da odpravijo morebitne tovarniške napake ali pomanjkljivosti, ki bi sicer lahko privedle, do odpovedi določenih sistemov. Ob rednem letnem obisku pooblaščenega servisa se pogosto sproti odpravijo tudi napake, ki so del vpoklica saj so vse informacije kaj je potrebno storiti z določenim avtomobilom povezane v računalniškem sistemu prek pooblaščenega servisa in tovarne. Če pa ste ravnokar kupili rabljen avto lahko o dejanskem stanju glede morebitnega vpoklica za ta konkretne avto pridete na dva načina. Prvi je, da pošljete na pooblaščen servis preko e-pošte povpraševanje, ali pa še bolje, da se osebno z avtomobilom zglasite na pooblaščenem servisu. Tam vam brezplačno podajo informacijo glede vpoklicev in morebitne napake tudi odpravijo.
Pri BMW Slovenija, kjer se ponašajo s konfiguratorjem za servise so vse skupaj digitalizirali do te mere, da lahko s preprostim vpisom VIN številke dobite tudi informacijo o tem, koliko določen servis stane.
Poleg tega je BMW naredil tudi aplikacijo MyBMW, katere naloga je, da služi kot osebni asistent mobilnosti. Aplikacija zagotavlja optimalno komunikacijo z avtomobilom, pomaga načrtovati servisne termine, sporoči informacije o varnostnih vpoklicih in ima pod nadzorom vozilo (npr. nivo olja in tlaka v pnevmatikah). V primeru nepredvidljivih dogodkov pa bo aplikacija posredovala podatke o vozilu in vaši lokaciji tako, da bo BMW pomoč na cesti prišla do vas čim hitreje.
Kaj je številka šasije (VIN)?
Vsako vozilo ima svojo posebno 17-mestno identifikacijsko številko vozila.
Kje lahko najdem 17-mestno številko šasije (VIN)?
1. Na vozilu:
armaturna plošča
okvir vrat
motorni prostor
rezervno kolo
2. Tipska tablica
3. Potrdilo o registraciji 1. del
4. Potrdilo o registraciji 2. del
5. Zavarovalna polica
6. Servisna dokumentacija