Številni lastniki vozil precenijo svoje finančne zmožnosti pri nakupu novega ali rabljenega vozila, opozarjajo na spletni strani za prodajo rabljenih vozil Doberavto.si. Strošek ni le nakup avtomobila, ampak tudi njegovo redno servisiranje in vzdrževanje ter registracija in zavarovanje, kar na koncu, ko potegnemo črto pod izračun, lahko predstavlja precej visok znesek. Upoštevati je treba tudi nepredvidene stroške morebitnega popravila, če je avto izven garancije, menjavo pnevmatik in nakup letne vinjete. Zato bodite še bolj pozorni, če kupujete rabljen avto. Ne izbirajte le na podlagi dizajna in znamke, ampak tudi glede na to, kakšen bo strošek vzdrževanja.
Zelo pomembno je stanje pnevmatik rabljenega vozila. Številna rabljena vozila imajo "zlizane pnevmatike," kar na eni strani predstavlja tveganje za varnost med vožnjo, po drugi strani pa tudi dodaten strošek za kupca, ki nikakor ni zanemarljiv. V AMZS ob pregledih rabljenih vozil odkrivajo napake, ki se poznajo pri stroških lastništva po nakupu rabljenega avtomobila. Na prvem mestu pa so prav izrabljene pnevmatike. Če je globina profila nižja od zakonsko dovoljene, ste v prekršku. Neenakomerne obrabljene pnevmatike vplivajo tudi na višje porabe goriva.
Nepravilni tlak pa vpliva na obrabo pnevmatik, porabo goriva, na vozne lastnosti in varnost. Višji kot je tlak v pnevmatikah, bolj se zaradi deformacije obrablja sredinski del profila - ob tem, da je vožnja tudi manj udobna. Pri prenizkem tlaku je ravno obratno, saj je obraba večja po robovih. Prenizek tlak v pnevmatikah prinaša višjo porabo goriva in več nevarnosti za poškodbe pnevmatike. Zato je zelo pomembno, da redno nadzorujemo tlak v pnevmatikah. Ob velikih temperaturnih spremembah je to priporočljivo opraviti pogosteje, z višjimi temperaturami se tlak zviša, v hladnem vremenu pa tlak v pnevmatikah pade. Kolikšen je pravi tlak za vaš avto proizvajalec avtomobilov napiše na posebej za to določenih mestih. Najpogosteje je to pri voznikovih vratih ali pri pokrovu za točenje goriva, vedno pa je to zapisano tudi v navodilih za uporabo. Tlak vedno preverjajte, ko so pnevmatike hladne. Platišča in gume se med vožnjo precej segrejejo, hkrati z njimi pa tudi zrak v njih. Če polnite segrete pnevmatike, predpisanemu tlaku dodajte 0,2 do 0,3 bara.
Ogledalo prodajalca
Kaj zlizane gume na rabljenem povedo o avtomobilu? Na Doberavto.si, ki deluje v okviru AMZS, kjer rabljena vozila, ki dobijo oznako preverjeno pred prodajo pregledajo strokovnjaki, pravijo, da zlizane gume največ povedo o lastniku in o tem kako je avto uporabljal. "Na spletnem portalu DoberAvto.si si seveda želimo čim več oglasov dobrih rabljenih avtomobilov, ki ničesar ne skrivajo in so v najboljši možni kondiciji. Pnevmatike so izredno pomembne. Ne samo zaradi vpliva na to ali je avto dober, ampak tudi zaradi varnosti. Enakomerno obrabljene pnevmatike, tudi če imajo malo profila, so boljši znak od neenakomerno obrabljenih pnevmatik z nekaj več profila," odgovarjajo na portalu za prodajo rabljenih vozil, kjer dodatno pojasnjujejo, da je stanje pnevmatik na rabljenem vozilu povezano z nastavitvijo geometrije podvozja in s tlakom v pnevmatikah. V kolikor karkoli od naštetega ni ustrezno, je to lahko znak, da bo potrebno opraviti servis podvozja, oziroma ga bo potrebno nastaviti. Dolgotrajna vožnja z avtomobilom, ki nima ustrezno nastavljene optike podvozja pripelje ne samo do prehitre obrabe pnevmatik ampak tudi do okvare vitalnih delov podvozja.
Stanje pnevmatik razkriva ogledalo prejšnjega lastnika, torej prodajalca avtomobila, pravi Jurij Kočar, vodja asistenčnega centra v AMZS, ki nadalje pojasnjuje: »Če se že po pnevmatikah vidi, da niso zamenjane, ko je za to primeren trenutek, se lahko samo še vprašamo kakšen odnos je imel lastnik do rednega servisiranja. Je lastnik avto samo vozil in vanj nič vlagal? Prav neustrezno vzdrževanje namreč privede do prehitre odpovedi delovanja vitalnih delov avtomobila, kar prinese visoke stroške izrednih popravil. Tu gre za verižni proces. Nepravilno nastavljeno podvozje bo privedlo do nepravilne in hitre obrabe pnevmatik ter večje obremenitve na ležaje, vpetje koles in ostale dele podvozja. V procesu iskanja oglasov so zato pnevmatike temelj, prvi del, ki ga moramo pogledati, ko kupujemo rabljen avto. Veliko se lahko vidi že na sliki, pregled v živo pa seveda razkrije čisto vse.«
Težave na tehničnem pregledu
Pri Doberavto pred podelitvijo oznake Preverjeno avto temeljito pogledajo, tudi pnevmatike. "Avto, ki ima izrabljen pnevmatike in nima dovolj profila ne more opraviti tehničnega pregleda, ki je sicer pomemben del uro in pol trajajočega, natančnega pregleda z oznako AMZS Preverjeno – pregled pred nakupom. Prav tako preverimo ali so skladnih dimenzij, kako je z ustreznostjo glede na dovoljene obremenitve in hitrostni razred ter nenazadnje koliko so stare pnevmatike, ki jih najdemo na avtomobilu, ki ga AMZS strokovnjak pregleduje. Vse to se tudi zapiše v poročilu. Zato avto, ki ne izpolnjuje teh kriterijev oznake AMZS Preverjeno na spletni strani DoberAvto.si ne more dobiti."
"V naših AMZS centrih kjer opravljamo tehnične preglede ugotavljamo, da se slovenski vozniki zavedajo pomena uporabe ustreznih pnevmatik na avtomobilu. Ustreznost pnevmatik je zato dokaj dobra. K temu zagotovo pripomore tudi zakon, ki določa uporabo letnih in zimskih pnevmatik. Ob menjavi pnevmatik vulkanizer pregleda pnevmatike, preveri ventil in platišče ter seveda opozori na morebitno neenakomerno obrabo ali izrabljenost. Zato ni vseeno kdo skrbi za obutev vašega avtomobila. Poleg dobre odločitve katere pnevmatike izbrati - kjer je voznikom v pomoč vsakoletni AMZS test pnevmatik je nujno, da vam premontažo opravijo strokovnjaki. Tu lahko izpostavimo tudi člansko ugodnost AMZS – dodaten popust pri vulkanizerskih storitvah na AMZS servisih," o ugotovitvah pri pregledu pnevmatik pojasnjujejo vodja asistenčnega centra AMZS Jurij Kočar.
Če se večina lastnikov vozil zaveda pomena dobrih pnevmatik na vozilu, pa pred nakupom rabljenega vozila čustva pogosto zameglijo razum. "Pri nakupu rabljenega avtomobila težko pričakujemo, da bo avto obut v nove pnevmatike. Žal marsikateri kupec ne posveča dovolj pozornosti temu vprašanju. Avto, ki ima recimo izrabljene pnevmatike in je globina profila nižja od zakonsko določenega, ne more opraviti tehničnega pregleda. Zato je med pregledom potrebno preveriti vsaj globino profila, da je še v mejah, ki jih za letne in zimske pnevmatike določa zakonodaja," še pojasnjuje Kočar. Na Doberavto.si so objavili tudi nasvete, kako se uspešno in s čim manj stresa lotiti nakupa rabljenega avtomobila.
Strošek hitro nekaj sto evrov
Običajno je menjava pnevmatik eden od prvih stroškov, ki doletijo novega lastnika. Zato se je pred odločitvijo za konkreten avto dobro pozanimati koliko stanejo nove pnevmatike. Ko govorimo o avtomobilih srednjega razreda, ki imajo nameščena 16-palčna platišča so cene za nove pnevmatike nižjega, ekonomičnega razreda od 45 do 75 evrov, če pa smo malo bolj zahtevni pa cena hitro naraste prek 100 evrov za eno pnevmatiko. Ampak pozor, danes ima veliko avtomobilov večje premere pnevmatik! Cena za recimo 18-palčno pnevmatiko, kar je pogosta dimenzija je lahko enkrat dražja. Nižji cenovni rang se začne pri 90 evrih, medtem, ko je za srednji razred cena za eno pnevmatiko kaj hitro okoli 150 evrov. »Te številke pomnožite s štiri, plus, dodajte strošek premontaže pa bo hitro jasno, da se še kako splača pozorno pregledati v kakšnem stanju so pnevmatike, ko kupujete rabljen avto,« zaključujejo na Doberavto.
Zakaj bi pa bile pnevmatike ogledalo lastnika? Ko sem prodajal avto, sem še vedno vrgel go stare felge s slabimi pnevmatikami. Zakaj? Ker felge na avtu niso vredne nič. Če jih prodaš ločeno, pa dobiš za njih veliko.
Ko kupujem rabljen avto,si ga ogledam in me nič ne zanima kdaj je prodajalec kaj servisiral,velja samo uraden servis vpisan v knjižico z žigom in to je to,viseči listki z servisi so lari fari .Tako da ko se odločiim ,dam… ...prikaži več narediti veliki servis in obvezno pregled zavor in menjam tudi to.Potem pa vozi miško do nezavesti.