Pet zaporednih konstruktorskih naslovov v Formuli 1 je Hondo leta 1990 prepričalo, da naredi
superšportni avtomobil, ki se je sposoben zoperstaviti evropski konkurenci, kot sta Ferrari in
Porsche. Takoj po predstavitvi modela NSX, so novega superšportnika poimenovali kar japonski
Ferrari. Imej je vse odlike poskočnega konjička iz Maranella - sredinsko umeščen motor, pogon na
zadnji kolesi in nizko ter aerodinamično karoserijo, ne smemo pa seveda pozabiti niti na močan
pogonski agregat. No, po nečem pa honda NSX le ni spominjal na Ferrari. Ni imela karizme. Po drugi
strani se je NSX-ova pomanjkljivost pretvarjala v dobitek - cena avtomobila je bila za vrtoglavih
50.000 ameriških dolarjev nižja od ferrarijeve, kar je potencialne kupce željne hitrega in
atraktivnega avtomobila privlačilo kot magnet.
Druga generacija honde NSX je od prve odstopala le v posameznih detajlih. Stare zložljive
žaromete so zamenjali novi, enodelni. Spremenili so prvi in spojler na zadku, novi so bili pragovi,
povečali pa so zračne reže. Spremembe niso obšle niti izpušni sistem, že tako dobro lego na cesti
pa so še izboljšali s 17-palčnimi platišči in pnevmatikami dimenzij 215/40 na prednji ter 255/40 na
zadnji osi. Notranjost honde NSX je taka, kot se pri športnih avtomobili tudi spodobi - ukleščena
in obogatena le z najnujnejšimi pripomočki. Sedeži so preoblečeni v usnje z izrazitim profilom, ki
je potnika in sopotnika obdržal na svojem mestu tudi v najbolj ostrih in hitrih ovinkih. V
avtomobilu se sedi nizko, voznik ima med sedenjem občutek, da njegova zadnja plat drsi po cesti, s
pomočjo natančnega trikrakega volana pa občuti vsak kamenček na cesti.
Japonci so na trg ponudili dve različici vrhunskih šestcilindričnih motorjev sofisticirane
japonske tehnologije “Made by Honda”. Cilindri so razporejeni v formacijo V, vsak diha s po štirimi
ventili in to s pomočjo VTEC tehnologije spremenljive faze odpiranja ventilov. Močnejši motor ima
prostornino 3,2-litra in razvije 206 kW/280 Km pri visokih 7.300 vrtljajih v minuti, največji navor
- 298 Nm – pa pri 5.300 vrt./min. Ob omenjenem motorju je kupcu na voljo izključno šeststopenjski
ročni menjalnik s pomočjo katerega voznik NSX-a požene do končne hitrosti 270 km/h, z mesta do 100
km/h pa avtomobil pospeši v 5,7 sekunde.
Šibkejši motor iz treh litrov delavne prostornine izvleče 188 kW/256 KM pri 6.800 vrt/min in
284 Nm pri 5.400 vrt./min. Ob nakupu je lahko kupec naročil tudi takrat novo razviti F-matic 3
sekvenčno avtomatsko prestavno škatlo, navdahnjeno s Formulo 1. Sposobnosti so znatno slabše v
primerjavi s 3,2-litrskim modelom. Končna hitrost je 260 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h pa 7,5
sekunde.
11
ogledov
Japonski Ferrari
Hondin superavtomobil NSX so v nespremenjeni obliki proizvajali 11 let. Šele po več kot desetletju so Japonci le za malenkost preoblikovali ta vrhunski avtomobil, katerega največja novost je bil sekvenčni menjalnik, ki je navdih našel v Formuli 1.