Si predstavljate to:
- pustite prižgan in odklenjen avto, pa vam ga ne more nihče odpeljati
- lahko vam onesposobijo osnovni alarm, pa vam ga ne morejo odpeljati
- lahko vam skodirajo ključ, pa ne bodo mogli premakniti vozila
- lahko poskusijo z raznimi motilci signala, pa bodo neuspešni
- lahko prekopljejo pol avta, pa še vedno ne bodo vedeli, kakšno varovalno napravo sploh iščejo ...
Izgine skoraj eden na dan
Slovenija velja za državo, kjer je kraj motornih vozil relativno malo. Policijska statistika navaja, da je število kraj v letu 2017 upadlo za dodatno tretjino v primerjavi z letom prej, tudi na podlagi uspešnih preiskav in aretacij članov združb, ki so se ukvarjale s krajami in razstavljanjem vozil. A na leto v naši državi še vedno izgine okoli 300 vozil in za veliko večino se izgubi vsaka sled. Še precej nevarnejše je, če se z avtom pogosto odpravite na tuje.
Tatovom je v zadnjih letih delo olajšala napredna tehnologija, saj je več raziskav (ADAC ...) dokazalo, da so varovalni mehanizmi pri brezstičnih ključih v vozilih prešibki. Moderni trend, ki gre v smeri, da bomo avtomobile odklepali in prižigali kar s pametnimi telefoni, bo stvari kvečjemu še poslabšal.
Tudi v Sloveniji so se že pojavile tatvine z brezkontaktnimi ključi, torej ko tatovi s posebno napravico na daljavo celo več metrov "preslikajo" ključ, pa čeprav ga ima lastnik v hiši. Ta tip kraj je drugod po Evropi zelo pereč problem predvsem pri premijskih znamkah.
Policija med preventivnimi nasveti svetuje kombinacije mehanskih (volanski drog ...) in elektronskih (alarm, GPS ...) varoval.
Rešitev: tatu prisiliti, da išče ostro iglo v velikem kupu sena
Iz Rusije je tudi v Sloveniji že prišel nov princip elektronskega varovanja, ki naj bi tatove spravljalo v obup. Za idejo pametnega imobilizatorja stoji podjetje Author, kjer se hvalijo, da je v Rusiji niso ukradli še nobenega izmed 60 tisoč vozil, ki imajo vgrajen njihov sistem Igla. Sedaj svojo storitev širijo proti zahodu, med drugim se bodo predstavljali na največjem svetovnem salonu poprodajne opreme Automechanica, ki bo sredi septembra v Frankfurtu. Sistem smo nekoliko podrobneje spoznali tudi pri Žurnalu24.
Princip delovanja je za uporabnika preprost - voznik po zagonu motorja "vpiše" še PIN kombinacijo, ki jo vnaprej sam izbere. To lahko izvede kar prek obvolanskih tipk, recimo tistih za glasnost radia. Če je PIN kombinacija pravilna, bo avto normalno deloval naprej, sicer pa se bo motor čez nekaj sekund ustavil. PIN-a sploh ni potrebno vnašati pri naprednejši različici sistema Igla, ki omogoča nadzor nad avtom prek pametne aplikacije - ko je telefon v avtu, varovalni sistem razume, da je poleg tudi lastnik.
Zakaj je sistem za tatove tako trd oreh?
Najprej je tu dejstvo, da je mali modul z nekaj žičkami mogoče zelo dobro skriti praktično kamorkoli v avtu, pri čemer ne oddaja nobenega signala in ga je zato nemogoče na hitro onesposobiti.
Ob aktiviranju je varovalni sistem sposoben povsem skriti sled, zakaj je avto ugasnil oziroma celo zavajati z javljanjem neke druge napake, ki zmede tatu. Sistem se razlikuje od klasičnih elektronskih blokad tudi po tem, da ne poteka analogno prek relejev, ki tatovom dopuščajo vzpostavitev obvoda, temveč digitalno prek CAN komunikacije. Pomembna lastnost je, da Igla imobilizira več bistvenih delov avtomobila hkrati - tudi če bi tatu uspelo nekako premagati blokado motorja, je tu še blokada črpalke goriva ...
Pri proizvajalcu zagotavljajo, da je sistem prilagojen za večino modernih avtomobilov, ob tem pa ne posega v delovanje avta, zato ni okrnjena garancija. Tudi v Sloveniji je že več montažerjev za Iglo, cene se prično pri okoli 300 evrih in so odvisne tudi od tipa vozila.
Zadeva je veliko bolj pametna, da bi vzdržala pavšalne komentarje. Za avto, ki ga naložijo obstajajo še drugi prijemi, le pozanimat se je treba.
Čakaj....a se norca delajo? Sistem samodejno zazna, da je telefon v bližini.. PA SAJ TO ŽE DELA PAMETNI KLJUČ, pa ga je zelo preprosto preslikati, ravno tako je povsem preprosto preslikati tudi telefon, ane? Sploh pa - zdaj, ko so… ...prikaži več celemu ljubemu svetu na široko razložili, kaj imajo bo tatovom res težko ugotoviti, KAJ blokira avto - ja, IGLA, ane? Drugače je za keyless sistem najcenejši in najbolj preprost način RF žepek za 3 evre, ki blokira signal.
na žalost statistika ukradenih ne drži...v letu 2018 je stanje alarmantno...policija pa vprašanje če ni povezana z mrežo preprodaje...saj praktično nobenega avtomobila ki je bil ukraden ne najdejo!! Kšn krof sred mesta pa hitr odkrijejo