Evropski proizvajalci avtomobilov še vedno resno računajo na dizelsko tehnologijo, saj verjamejo, da je dobičkonosna in varčnejša tehnologija, s katero bi lažje kot z bencinskimi motorji dosegli strožje okoljske predpise, vse dokler električna vozila ne postanejo bolj uspešna.
"Dizelska gonja in omejevanje izpustov CO2, ki si ga je zastavila Evropa, bo le še povečala škodljive izpuste v ozračje," pravijo nekateri evropski izdelovalci avtomobilov, ki so v dizelsko tehnologijo vložili velika finančna sredstva in razvili ter proizvedli ekološko sprejemljive dizelske motorje.
Vprašali smo Tavaresa
Na okrogli mizi smo se na zurnal24.si kot eni od izbranih novinarjev pogovarjali s šefom koncerna PSA Peugeot Citroën in Opel Carlosom Tavaresem in ga naravnost vprašali, kakšno je njegovo mnenje o dizelskih motorjih, še posebej po tem, ko so nekatere znamke jasno napovedale, da v večino osebnih vozil ne bodo več vgrajevale dizelske tehnologije.
"Emisije CO2 bodo zaradi kolapsa, ki se dogaja pri prodaji dizlov, šle v Evropi v prihodnjih letih le še navzgor, saj so dizli po tej plati čistejši od bencinarjev," je jasen Tavares, ki je dodal: "Kot generalnega direktorja PSA me napovedana elektrifikacija ne skrbi, saj smo pri nas nanjo pripravljeni. Precej pa me lahko skrbi kot državljana EU, ali so snovalci politik resnično pretehtali vse vidike in posledice, ki jih prinaša s seboj trenutno zasnovana politika do električnih vozil."
Pojasnjuje, da bodo ob razmahu prodaje potrebna nova električna omrežja, ki jih bodo morali prek davkov financirati državljani. "Potem je tu vprašanje, koliko so resnično čisti viri energije, ki bo poganjala električne avte, pa kaj bo z izkoriščanjem redkih kovin, ki so potrebna za izdelavo vozil in baterij ..." smo na zurnal24.si še izvrtali iz Tavaresa (daljši pogovor z njim bomo objavili v prihodnjih dneh).
Renesansa za dizle
Pod plazom novinarskih vprašanj o nedavni odločitvi nemškega sodišča o omejevanju prometa z dizelskimi avtomobili, ki ne zadostujejo emisijskim standardom euro 6, in o strogih omejitvah izpustov, ki jih do leta 2021 pričakuje Evropa, se je znašel šef Volkswagna Matthias Mueller, ki je novinarje presenetil z izjavo: "Dizel bo doživel renesanso v ne tako oddaljeni prihodnosti."
Mueller pravi, da bodo ljudje, ki vozijo dizelske avtomobile, spoznali, da je to zelo udoben pogon: "Ko bodo ljudje spoznali, da je tudi dizelska tehnologija ekološko sprejemljiva, potem nimam nobenega razloga, da ne bi posegel po njej."
Prav pri Volkswagnu, kjer so leta 2015 zakuhali afero s prirejanjem emisij dizelskih motorjev, so pospešili elektrifikacijo (tudi v Ženevi so predstavili nove električne adute za prihodnost) in znotraj koncerna sami najavili spremembo strategije in premik k elektriki. Zato še toliko bolj čudi današnja izjava Muellerja, tudi zato, ker so pripravili 30 milijard evrov rezerve za plačilo škode, ki je nastala z afero dieselgate. Posledica je tudi ta, da ne samo nemška mesta, ampak mesta po vsem svetu napovedujejo omejevanje vožnje s starejšimi dizelskimi vozili. Veliko držav do leta 2030 napoveduje popolno prepoved prodaje motorjev z notranjim zgorevanjem, nekatere, na primer Norveška, še prej.
Šef Volkswagna je prepričan, da mnogi proizvajalci potrebujejo dizelske motorje, da dosežejo cilje CO2 in s tem olajšajo prehod na električna vozila, ki pa zaradi nedodelane infrastrukture in nekaterih omejitev (doseg vozil) ne bodo mogla zadovoljiti potreb prav vseh voznikov.
Pri Fordu še vedno podpirajo dizelsko tehnologijo, a bo ta po njihovem mnenju postopoma izginjala. "Najprej iz manjših vozil," pravi Steven Armstrong, šef Forda za Evropo, ki dodaja: "Trdo bomo morali delati, da si pridobimo zaupanje potrošnikov in jih prepričamo, da so novi dizelski motorji čisti."
Toyota verjame v dosežen cilj, a s hibridi
Drugačen pogled kot največji konkurent Volkswagna, pa tudi PSA imajo pri Toyoti, kjer so v Ženevi najavili, da, razen za lahka gospodarska vozila in veliki športni terenec land cruiser, dizelske motorje umikajo iz vseh svojih modelov. Namesto dizlov je fokus na hibridih. Novi auris, ki so ga predstavili v Ženevi, ima tudi zmogljiv hibridni sistem, ki zmore s 180 konjskimi močmi tudi po dinamični plati (pospešek, hitrost, odzivnost), konkurirati dizelskim avtomobilom, so prepričani Japonci.
"Lani je Toyota v Evropi komaj še prodala 10 odstotkov vozil z dizelskimi motorji, fokus pa je na hibridih," je na predvečer avtomobilskega salona v Ženevi poudaril predsednik evropske Toyote Johan van Zyl. Toyota bo prav s hibridi zadostila strogim evropskim normam po izpustih CO2 v ozračje. To pomeni, da bo povprečje izpustov Toyotinih vozil do leta 2021 manjše od 95 gramov na prevoženi kilometer poti, zdaj je 118,1 g/km. Avtomobilsko podjetje, ki tega ne bo uresničilo, bodo doletele visoke denarne kazni.
Zakaj bi sploh še bil lastnik avtomobila?
Na zurnal24.si smo se v Ženevi pogovarjali tudi s Ponzom Pandikuthiro, vodjo produktnega načrtovanja pri Nissan Europe, ki je za naš medij napovedal velike spremembe na področju prometa v mestih. "Napovedujemo, da bodo v roku petih let večja mesta v EU, kot sta Pariz ali London, močno zaostrila dostop vozilom z večjim deležem emisij v centre mest, morda kar vsem z motorji z notranjim izgorevanjem. Ampak ko bodo to naredili, bo potrebno ponuditi alternativo ljudem za ustrezno mobilnost po mestih." Nissanov strokovnjak pravi, da z razvojem ustreznih tehnologij pričakujejo premik v smeri, ko bodo ljudje na avte vse bolj gledali kot na servisno storitev za nek mesečni strošek, znotraj katerega si bodo lahko poljubno izposojali avtomobile glede na potrebe.
Medtem ko VW in drugi zagovorniki dizla trdijo, da so njegove prednosti z regulativnega in tehnološkega vidika, je negotovo, kako se bodo stranke odzvale na grožnjo omejitev vožnje in padanje cen rabljenih vozil.
Zadnjo besedo bodo imeli ...
"Na koncu dneva imajo potrošniki končno besedo," pravi Carlos Tavares. A dejstvo ostaja - avtomobilski proizvajalci morajo po odredbi EU do leta 2021 spustiti povprečje emisij svoje flote vozil na 95 gramov CO2 na kilometer, kar je 23 gramov manj od povprečja leta 2016. Težavo imajo predvsem premijske znamke, pri katerih zmogljiva in velika vozila potrebujejo dizelske motorje z veliko navora, da bodo zadovoljile kupce, ki od njih zahtevajo dinamično vožnjo za sprejemljivo ceno.
Manjše povpraševanje po dizelskih avtomobilih - ki oddajajo približno petino manj ogljikovega dioksida v primerjavi z enakovrednimi bencinskimi vozili - pa bi lahko proizvajalce avtomobilov potisnila v agresivno nedobičkonosne električne avtomobile, da bi dosegli te cilje.
"Pravila igre v EU v zvezi z varovanjem podnebja in emisijskimi cilji CO2 so tako zaostrena, da vlade svojih ciljev brez dizelskih avtomobilov ne bodo uresničile. Poskušamo vse, da bi se temu kratkemu roku izognili. Z manj dizelskimi vozili na trgu bo povprečje 95 gramov CO2 le še težje doseči," zaključuje šef VW.
Zaradi cen novih vozil, ki so navadnemu smrtniku vse bolj nedostopna in posledično dokaj starega voznega parka v državah EU so bili morali najti način, da prisilijo ljudi v nakup vozil z motorjem EURO 6, torej novih vozil. Vedno isčejo… ...prikaži več načine, da se narodu izpuli zadnji kovanec.
Najprej naj države (tudi naša) izenačijo obdavčitev dizla in bencina, potem pa bomo videli, kako je dizel še privlačen. Zakaj je že bencin obdavčen z višjo trošarino kot dizel?
Končno neka pametna izjava. Ja, dizel je in bo zakon!