Morda se nam zdi, da je ducato na cestah od nekdaj, a ni tako. Kljub temu ducato letos beleži že okroglo štiridesetletnico, odkar je leta 1981 kot plod sodelovanja s skupino PSA Peugeot Citroën prvič zapeljal na ceste.
Znano je, da si večino elementov deli s citroënom jumperjem in peugeotom boxerjem, v prihodnje pa si jih bo kot produkt združene skupine Stellantis delil še z vrsto modelov drugih znamk, med drugim tudi z novim oplom movanom. Tudi izvedbi s trenutno platformo je na ceste zapeljal že leta 2006, pa čeprav je vmes leta 2014 doživel tako korenito prenovo, da so ga pri Fiatu razdelili v tretjo in četrto generacijo. Ta je letos spet doživela zelo korenito prenovo in postala peta generacija.
Na pogled se obnova odraža v bolj drznem sprednjem delu z novo masko in velikim napisom FIAT, ki smo ga spoznali že na fiatu 500 in tipu, preoblikovanim odbijačem ter novimi tridelnimi led žarometi, ki so opremljeni tudi z led dnevnimi lučmi, ki prevzemajo tudi vlogo »drsečih« sekvenčnih smernikov. Pri Fiatu pravijo, da se ducatovi led žarometi pohvalijo s 30 odstotkov boljšo svetilnostjo od tistih, s katerimi je bil opremljen do sedaj. Led razsvetljava je sicer na voljo tudi zadaj.
Digitalni merilniki
Nekaj pomembnih sprememb je tudi v notranjosti. Izstopajo predvsem osvežena armaturna plošča, nove ročice menjalnikov in osvežene obloge vrat z več prostora za odlaganje predmetov. Vdolbine za odlaganje na vratih so po novem namreč štiri. izboljšano pa je tudi oblazinjenje sedežev. Številni uporabniki bodo cenili tudi vstop in zagon brez ključa, prav tako pa tudi možnost, da se naslonjalo sovoznikovega sedeža zloži in uporabi kot delovno mizico ali mizico za odlaganje malice, ki se jo lahko tudi zasuka k vozniku ali sovozniku.
Potnikom so na voljo tudi vtičnice USB-A in USB-C ter 230-voltna vtičnica, prav tako tudi možnost brezžičnega polnjenja telefona, za doplačilo pa denimo tudi gretje vetrobranskega stekla in digitalno vzvratno ogledalo, ki predvsem v furgonu močno izboljša razgled za zadek avtomobila.
Ena večjih novosti je tudi možnost digitalnih merilnikov. Osnovne različice ducata bodo sicer še naprej na voljo z klasičnimi analognimi merilniki, ki so jim nekoliko osvežili grafiko, pri bolje opremljenih ducatih pa bo na voljo prilagodljivi digitalni zaslon, na katerem si bo lahko voznik poljubno prilagodil prikaze hitrosti, števila vrtljajev, navigacije in drugih pomembnih podatkov.
Na armaturni plošči mu bo delal družbo tudi 10-palčni zaslon Fiatovega prenovljenega infozabavnega sistema UConnect, ki bo med drugim omogočal tudi brezžično zrcaljenje mobilnih telefonov z operacijskimi sistemi Android Auto in Apple CarPlay ter navigacijske naprave TomTom s tridimenzionalnim prikazom kart.
V manj opremljenih različicah bo na voljo tudi možnosti 7-palčnega zaslona s sistemom, ki bo tudi omogočal zrcaljenje pametnih telefonov, osnovni ducato pa bo na voljo s 5-palčnim zaslonom, ki bo tudi omogočal poslušanje digitalnega radia ter povezave preko vmesnikov bluetooth in USB.
S prenovo so se tudi sicer povečale ducatove možnosti povezljivosti, saj ga je mogoče upravljati in nadzorovati tudi preko Fiatove aplikacija na mobilnem telefonu, možno pa je tudi naročilo na mesečno poročilo o stanju avtomobila. Na voljo je tudi mobilna točka Wi-Fi, na katero se lahko hkrati priklopi do osem naprav in omogoča tudi povezavo z vmesnikom Amazon Alexa.
Povečan nabor asistenčnih sistemov
Podvozje je sicer ostalo bolj ali manj enako kot doslej, saj so ga inženirji le malo prilagodili, da bolje ustreže trenutnim pričakovanjem. A z veliko izjemo. Tradicionalni hidravlični servo ojačevalnik je namreč zamenjal elektromehanski servo, ki ni le precej izboljšal natančnosti vodenja in tudi pripomogel k manjšemu obračalnemu krogu, ampak je omogočil tudi širši nabor asistenčnih in varnostnih sistemov.
Med drugim so na voljo aktivni tempomat z možnostjo samodejnega ustavljanja in speljevanja (v kombinaciji s samodejnim menjalnikom), zadrževanje vozila na voznem pasu, pomočnik v primeru prometnih zastojev in avtonomno zaviranje v sili v nevarnosti naleta. Poleg tega so na voljo tudi pomočnik ob bočnem vetru, sistem za zagotavljanje stabilnosti prikolice in parkirni pomočnik. Pri Fiatu se pohvalijo, da je prenovljeni ducato prvo lahko gospodarsko vozilo, ki omogoča avtonomno vožnjo drugega nivoja, kar pomeni, da ob pravilni izbiri ukazov lahko v omejenem obsegu izvaja manevre pospeševanja, zaviranja in krmiljenja. Namesto ročne je na voljo tudi električna parkirna zavora, prav tako pa so pri Fiatu posklrbeli tudi za posebno stikalom za odklop akumulatorja, ki pride do izraza, ko ducato zelo dolgo stoji na parkirišču.
Še beseda o motorjih. Dosedanji 2,3-litrski turbodizelski štirivaljnik se je poslovil, njegovo mesto pa je prevzel 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki izhaja iz nove generacije turbodizlov multijet3 a tako imenovano arhitekturo H3, ki mu zagotavlja manjšo maso v kombinaciji z manjšo porabo goriva in nižjimi emisijami. Zgolj emisije ogljikovega dioskida naj bo se zmanjšale za sedem odstotkov. Novi motor naj bi bil tudi bolj trpežen, bolj fleksibilen in manj hrupen od 2,3-litrskega predhodnika.
Na voljo je z močmi 98, 104, 117 ali 130 kilovatov in navorom od 320 do 450 njutonmetrov, deluje pa lahko v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim ali (z izjemo najšibkejše različice) devetstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki so ga pri Fiatu v primerjavi s predhodnikom precej izboljšali.
Novi ducato bo na voljo s tremi medosnimi razdaljami, štirimi dolžinami in tremi višinami ter kot furgon, kombi z dvojno kabino, šasijo z enojno ali dvojno kabino s kesonom i za nadgradnje ter kot potniški različici combi ali panorama, pri Fiatu pa računajo tudi na ducatovo vlogo osnove za avtodome. Pri nas bo za furgonski ducato z osnovnim motorjem ter kratko medosno razdaljo in dolžino ter najnižjo višino treba z upoštevanjem popustov odšteti vsaj 17.170 evrov, k čemer je treba prišteti še DDV, torej na koncu znese 20.776 evrov.
odličen kombi,1x tedensko mu treba dolit malo olja in to je vse ,poraba je malo večja,razen 130kw ,ta pa gre kot strela z veliko manj porabe