Kot so povedali na predstavitvi, bo za slovenskega uvoznika znamk Fiat in Jeep letošnje leto precej pestro. Po tokratni predstavitvi scuda, namreč letos sledijo še predstavitve novega fiata dobloja, prenovljenega fiata 500, električnega jeepa avengerja, priključno hibridnega alfa romea tonale in osveženih alfa romeov stelvia in giulie.
Novi fiat scudo, za katerega računajo, da jih bodo do konca leta prodali vsaj 100, je že peti član Stellantisove in Toyotine družine srednjih dostavnikov, od katerih se razlikuje predvsem po prednjem delu z novim Fiatovim logom, ki ga je uvedel ducato, in manjšimi spremembami v kabini.
Sodelovanje Fiata in skupine PSA, s katero zdaj tvorijo skupino Stellantis, sicer sega že v same začetke scuda leta 1996, za katerega so tedaj odprli tudi novo skupno tovarno. V prvi generacijo je doživel dve posodobitvi, prvo leta 1998 in drugo leta 2004, med letoma 2007 in 2016 pa je nastopal v drugi generaciji. Potem je njegovo izročilo prekinil talento, ki je bil plod Fiatovega sodelovanja z Renaultom, zdaj pa je scudo spet na voljo tudi pri nas. Prav tako, kot bo kmalu na voljo tudi naslednik enoprostorca fiata ulysseja, a v skladu s pristopom skupine Stellantis le v električni obliki.
Ker gre za lahko gospodarsko vozilo, bo fiat scudo na voljo tudi s turbodizelskimi motorji. Osnovni bo turbodizelski štirivaljnik 1,5 multijet 100 ali 120 v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, više pa bosta različici 2,0 multijet 145 in 180, prva z možnostjo šeststopenjskega ročnega ali osemstopenjskega samodejnega menjalnika, druga pa le z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Električni scudo bo sicer na voljo le z enim elektromotorjem z močjo 100 kilovatov, a z možnostjo dveh baterijskih sklopov s kapacitetama 50 ali 75 kilovatnih ur. Ta naj bi omogočala od 230 do 330 kilometrov dosega.
Scudo bo pri nas z dvema dolžinama na voljo kot furgon, crewcab in crewcab foldable in kot šasija za specialne nadgradnje. Krajši furgon bo omogočal prevoz dveh, daljši pa treh evropalet, katerih nalaganje bodo olajšala tudi drsna bočna vrata s širino odprtine 92 centimetrov. Tovorni prostor je, odvisno od ureditve dna, visok od 54 do 60 centimetrov.
Poleg furgona bo na voljo tudi scudo crewcab, ki bo poleg dveh sedežnih vrst zagotavljal še prostor za 3,2 oziroma 4 kubične metre tovora, bolj prilagodljiv pa bo crewcab foldable z možnostjo zlaganja zadnje klopi in povečanja tovornega prostora na 4,7 oziroma 5,5 kubičnega metra, odvisno seveda od dolžine avtomobila. Tu je še možnost delnega podaljšanja tovornega prostora z umikom desnega sedeža na 4 metre. Scudo lahko vleče tudi prikolico z maso od 1 do 2,5 tone.
Cene novega fiata scuda se bodo z vsemi vključenimi popusti začele pri 27.145 evrih, oziroma 22.250 evrih z odnitim DDV, če bo šlo za službeni nakup, električni scudo pa bo brez DDV na voljo za najmanj 31.778 evrov, oziroma z DDV-jem za 38.769 evrov pred odbitjem subvencije eko sklada.