Avto > Mehanik leta
36399 ogledov

Mehanik leta razkril, zakaj se kvarijo nova vozila

Mehanik leta 2018 Anže Soklič
1/17
Gregor Prebil
V Vintarjevcu nad Šmarnim pri Litiji smo v domači mehanični delavnici obiskali Mehanika leta 2018 Anžeta Sokliča. Natresel nam je kar nekaj koristnih nasvetov, ki bodo zanimivi vsakemu lastniku avtomobila.

Avtoservis Anton Soklič s. p., kjer je v očetovi delavnici zaposlen Mehanik leta 2018 Anže Soklič brez navigacije ni lahko najti. A Sokliče poznajo vsi. Ne zgolj v Litiji in njeni okolici, pač pa tudi številni lastniki vozil s štajerskega konca, ljubljanskega bazena, iz Primorske in celo iz tujine. „Ko pridejo na dopust iz Nemčije, Švice, tudi od drugod, pri nas še servisirajo svoj avtomobil, pravi Anže Soklič, ki je v finalu za Mehanika leta v začetku decembra ugnal vso konkurenco in v petih letih tekmovanja, ki ga na zurnal24.si prirejamo skupaj s specialistično revijo Mehanik in voznik, postal po Primožu Rožniku in Robertu Erženu tretji Mehanik leta. Soklič je spregovori tako o svojem delu, kot o težavah, ki se dandanes pojavljajo pri avtomobilih, predvsem novejših. Bil je brez dlake na jeziku.  

Mehanik leta 2018 Anže Soklič | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Anže Soklič o tekmovanju Mehanik leta 2018

Izziv je bil zahteven, predvsem teoretični del. Je bil zelo šolski. Všeč mi je bila menjava gum in odpravljanje napake na vozilu. Zelo všečna naloga. Tudi slepo prepoznavanje kosov je bilo zanimivo, saj moramo včasih tudi v praksi kakšen del prepoznati zgolj na otip.

Očitno vas ne poznajo dobro samo v Litiji in Šmartnem pri Litiji, da ste dobili toliko glasov za mehanika leta in tudi pohval po samem naslovu?
Res je. Po zmagi sem dobil okoli 400 čestitk. Sem bil kar presenečen. 

Je kakšna čestitka, ki bi jo izpostavili?
Kar nekaj takih je bilo. Čestital mi je direktor Citroënovega servisa z Grosuplja, pa iz Obrtne zbornice Slovenije, veliko pohval je prišlo od strank, poslovnih partnerjev, tudi od župana, čestitalo mi je nekaj svetnikov. Dobil bom tudi članek v krajevnem časniku.

Mehanik leta 2018 Anže Soklič | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Za vašim delom, kljub temu, da ste stari le 27 let, pa se skriva veliko znanja in izkušenj. Kakšni so bili vaši začetki?

Oče je delavnico odprl leta 2002. Takrat sem bil še v osnovni šoli. Prej je oče delal v garaži, bolj popoldansko. Ko je pustil službo na uradnem servisu v Ljubljani, je imel trgovino z avtodeli v Šmartnem, kjer danes delata mama in brat. Potem pa je bilo dela s popravili vse več in sem tudi sam začel pomagati. Kot mulca me to delo sicer ni toliko zanimalo. Bolj sem popravljal svoj motor. Potem sem z očetom veliko hodil po dirkah. Tam sem srečal veliko mehanikov. Vzeli so me pri Peugeotu, kjer sem pristal v mehanični delavnici, hkrati pa sem se „zastrupil“ z dirkanjem.

Mehanik leta 2018 Anže Soklič | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Dosedanje izkušnje je pridobil v domačem podjetju, na dveh uradnih servisih in na številnih izobraževanjih, kot priznava, pa je veliko znanja dobil tudi, ko je sam sestavil dirkalni avto in z njim dosegel izjemne rezultate. Bil je državni podprvak v gorsko hitrostnih dirkah (GHD). 

Je prva ljubezen dirkanje ali biti mehanik?
Pravi zagon mi je dal prvi mentor na Peugeotu. Dobro sva se razumela, tako, da še zdaj povezujem dirkanje in posel mehanika. Glavni vir za tekmovanje na gorsko hitrostnih dirkah je moj zaslužek v delavnici. Zdaj se se bolj podal v avto optiko, tudi na športnih avtomobilih. K meni jih vozijo iz vse Slovenije in tudi tujine.

Mehanik leta 2018 Anže Soklič | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Koliko strank imate na leto?
Vsako leto več. Morali smo povečati delavnico. Če sta bila še prejšnja leta december in januar bila slabša meseca, bi lahko zdaj delali tudi na božič.

Mehanik Avto Avtomobili, ki se jim večina mehanikov izogiba

Kako težko je biti nepooblaščenih serviser? Pooblaščeni imajo za seboj močno podporo proizvajalca, tudi kadrovsko so številčnejši. Kje vi vidite svoje prednosti?
Predvsem v pristnem stiku s strankami. Veliko strank, ki jih dobimo na novo in jim naredimo servis, menjavo zavor ali karkoli drugega, je presenečenih, ko jim vnaprej predstavimo stroške in po končanem delu pokažemo material, ki ga zamenjamo. To stranke zelo spoštujejo. Tudi strankam, ki so pri nas več kot 10 let, po koncu dela pokažemo material, ki smo ga zamenjali ali vgradili. Veliko jih pravi, da tega drugje ni. Pravijo tudi, da je urejenost delavnice na visokem nivoju, pa čeprav bi si sam želel še bolj urejeno delavnico.

Mehanik leta 2018 Anže Soklič | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

V tekmovanju za Mehanika leta vedno zmaga mehanik, ki pokaže vsestranskost. Od teorije do prakse, od menjave pnevmatik, do znanja na električnih povezavah. Vi, kot majhen servis, morate obvladati vse. Ni prostora za specialiste, kot ponekod v večjih delavnicah, kjer imaš posebej avtoelektričarja na primer.
Tega se zavedamo. Treba je spremljati napredek tehnologije. To ni delo za osem ur. Meni je ogromno pomagalo, da sem sam naredil avto. Spoznal sem delovanje prav vsakega dela, od senzorja do motorja. V znanje je vloženih veliko ur izobraževanja. Veliko imam tudi prijateljev v tem poslu. Se pokličemo, dobimo v delavnici in izmenjamo znanje. Pravi mehaniki dobro sodelujemo. Tudi sam dam veliko informacij drugim, a vem, komu jih dam. Zagotovo bom skušal izkoristiti tudi povezave, ki sem jih dobil na tekmovanju za Mehanika leta.

Vulkanizer Vulkanizerji Avto Slovenski mehaniki odkrivajo: To so največje napake pri menjavi gum

Na čem je danes poudarek v mehanični delavnici?
Brez diagnostike ne gre. Zato je treba imeti prave testerje, vsak ni dober. Tudi niso poceni. A testerji so nujni, da znamo ugotoviti vzrok okvare, da lahko potem sploh pravilno ukrepamo. Težava je, da nam neka napaka lahko vzame tudi 20 ur dela, ki jih je težko zaračunamo stranki. Ampak, tudi to je porabljen čas, ki bi ga lahko sicer namenili za servisiranje avtomobila. Imeli smo kar veliko težav z določenimi znamkami, ko je na primer odgnil kabel v inštalaciji. Ko stranki pokažeš, da je bil za zvariti samo en kabel, težko razumejo, da si za to porabil 20 ur dela. Da si samo odkril napako. Težava je računati 20 ur dela, zato, da si na koncu zvaril kabel. Zato moraš biti prilagodljiv.

Mehanik leta 2018 Anže Soklič | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Še kakšen podoben primer?
Primerov je veliko. Pridejo s prižgano signalno lučko na armaturni plošči. Tudi priklop na računalnik nekaj stane, saj te naprave niso poceni, plačevati je treba za posodabljanje. Nekako moraš odplačati napravo, enako kot pri zdravniku.

Izziv za nepooblaščene servise bo prihod telematike. Že vnaprej se bo vedelo, da bo prišlo do okvare vozila in ga boste vpoklicali v delavnico. Ampak podatke bo treba plačati. To bo za male delavnice kar velik strošek.
Ne vemo še, kaj se bo zgodilo. Verjetno bodo na začetku uradni servisi v manjši prednosti, a verjamem, da bomo zmožni slediti in pridobivati podatke. Kljub temu, da avtomobilska podjetja ščitijo svoje pooblaščene servise. Je pa veliko težav z novimi avtomobili.

V kakšnem smislu. Je razvoj avtomobilske industrije prehiter in prihaja do napak tudi na novih avtomobilih?
Zagotovo. Avtomobili se več kvarijo kot včasih. Pri nekaterih znamkah se kvarijo zasloni v avtomobilu, na primer. Največja težava pa je, da so avtomobilske znamke predpisovale predolge servisne intervale. Predvsem tisti, ki so imeli servisni interval na 30 tisoč kilometrov, zaradi pogostih okvar spet skrajšujejo servisne intervale.

Mehanik leta 2018 Anže Soklič | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Ste lahko bolj konkretni?
Težave se pokažejo že po 150 tisoč kilometrih, ko pride na primer do okvar glavnih ležajev. Motor zato po domače zariba. Ljudje so padli na trik, da bodo do 100 tisoč prevoženih kilometrov naredili le tri servise, pri tem pa material bolj trpi. Zapitek pa plača ali tisti, ki kupi rabljen avtomobil, ali pa sam lastnik, ko se vozilo okvari. Olje, ki ga izpustiš iz motorja pri 15 tisoč kilometrih, ali 30 tisoč kilometrih, je povsem drugačno. Če razložim laikom, če olje po 15 tisoč prevoženih kilometrih steče po roki, ga ne boš spravil dol, pri 30 tisoč kilometrih pa brez težav. Vidiš, da ni viskoznosti in, da je iztrošeno. Tisti, ki servis dela na 30 tisoč kilometrov, lahko računa, da bo turbina med 150 tisoč in 200 tisoč kilometih odpovedala.

mehanik leta Avto Finalisti za Mehanika leta dobili več glasov kot nekateri župani

Kaj še opažate?
To, da na uradnih servisih ne menjajo olja v diferencialih pri 4x4 vozilih in tudi v menjalnikih. Pri nekaterih znamkah je treba pogosto menjati olje v diferencialu. Če ga zamenjaš na 50 tisoč kilometrov je to katastrofa.

Mehanik leta 2018 Avto Mehanik, ki bi ga morali v Sloveniji množično klonirati

Kako bi sami prepoznali, da je nekdo mehanik dober? Ne le po strokovni plati?
Po čistoči mehanika. Povprečno na vsak avto porabiš določeno količino čistila. Vsak vložek se posebej očisti. V njem so lahko usedline. Čeprav velikokrat stranke tega sploh ne vidijo, mora biti vse čisto.

 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Še vedno ljudje s seboj na servis nosijo material?
Živimo od zaslužka materiala. Od dela mi ne moremo živeti. Tega stranke ne razumejo pogosto, čeprav jih navajamo. Če bi živeli od dela, bi morale biti cene dvojne. Treba je tudi vedeti, da mi za material, ki ga vgradimo, garantiramo in damo garancijo. Zgodilo se je že, da so stranke kupovale zobate jermene na internetu, nato pa je spustila vodna črpalka. Garancija je garancija, pa tudi verjetno v picerijo ne prineseš svoje šunke in sira. 

Praktično vsi proizvajalci avtomobilov so že, ali pa bodo v kratkem začeli močno pospeševati elektrifikacijo svojega voznega parka. Kako se pripravljate na prihod vozil z vgrajenim elektromotorjem?
Za zdaj z izobraževanji. Kupiti bo treba nova orodja. Glede preurejanja delavnice še ne razmišljam. Razmišljam pa o nakupu električnega avtomobila, na katerem bi pridobival izkušnje. Računam tudi, da bodo vsaj še deset let v naši delavnici prevladovali avtomobili z bencinskim in dizelskimi motorji. Neko povprečje avtomobilov, s katerim imamo opravka, je, da so letnik 2010.

Mehanik leta 2018 Avto Dobili smo novega najboljšega mehanika v državi

V zadnjih letih smo doživeli razmah v zmanjševanju motorjev. Govorim o t. i. downsizingu. Ti avtomobili počasi prihajajo v vaše delavnice. Kakšne so vaše izkušnje?
Ne preveč dobre. Ne glede na to, ali govorimo o dizelskih ali bencinskih motorjih, trivaljnih ali štirivaljnih. Ko je v vozilu, četudi ima dizelski motor manjše prostornine, pet oseb, po možnosti na strehi kolesa in se pelje v klanec po avtocesti pri vročem ozračju, je motor na polno obremenjen. Težave se ne opazijo takoj, se pa po določenih kilometrih.  

Mehanik leta 2018 Anže Soklič | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Kaj pa splošni pregovori o zanesljivosti Japoncev?
Z bencinarji zagotovo, pri dizlih pa smo imeli tudi že okvare. Jaz pravim, da Japonci delajo dobre bencinske motorje, Evropejci pa dizelske. To se najbolj vidi pri Hondi, kjer so se jim vsi smejali, ker so delali bencinske motorje, sami pa so dejali, mi bomo delali bencinske motorje, vi pa kar delajte dizelske. Zdaj se je pokazalo, da gre vse spet nazaj na bencinske motorje. Je pa povsod pogoj za dobro delovanje redno vzdrževanje in servisiranje.
 

Komentarjev 13
  • liliannikky 04:44 06.julij 2019.

    Dr.saguru resnično pravi urok. POTREBUJETE POMOČ KONTAKTU DOKTORJA SAGURU ZDAJ VIA EMAIL: drsagurusolutions@gmail.com ali WhatsApp +2349037545183 On je edini odgovor na vašo težavo in se počutite srečne v svojem odnosu. 1 LJUBEZEN 2 WIN EX BACK 3 sadje ženske 4 ...prikaži več PROMOCIJA SPELL 5 ZAŠČITNI ZNAK 6 POSLOVNO ZAPIRANJE 7 DOBRA ZAPOSLITEV 8 LOTTERY SPELL in COURT CASE SPELL.

  • Albatroz 09:46 20.januar 2019.

    bi se mi dopadlo da ne rabim svojega olja kupovat in kontrolirat da mi ga mehanik res zamenja in to z mojim ne pa z tistim ki ga ima v 200L sodu in je staro lahko tudi leto in več, ...prikaži več to je primer ki sem ga na lastne oči videl v večih delavnicah tudi oprema ki bi naj tako zelo dosti stala je potrebna za njihovo delo, saj so si v piceriji morali kupiti peč da lahko pečejo in niso zato pice 100€.

  • romzy 13:12 07.januar 2019.

    Gospodič Anže Soklič; na spletu kupujem olje ful sintetik za 9,20 eur(predpisano za moj avto) Isto tako olje mi na servisu prodajo/ob zamenjavi na servisu/po 24.6 za en lite. Torej 6x9.20=55.20 eur na servisu 24,6x6=147,6 , torej je razlika 92,40eur. ...prikaži več. Servisi ga kupujejo v 50 litrskih sodih ali celo 200 litrskih in tako je še ceneje +rabat za stalne odjemalce. Pa koga vi to zajebavate in kdo vam dovoljuje ,da preprodajate olja in maziva z 200% pribitkom.Potem pa še 2 uri za servis+pribitek itd.