ML je bil leta 1997 med začetniki suvov, sploh v prvi generaciji je pobral tudi velikanski del prodajne smetane, v zadnjih letih pa je bil le eden izmed njih, saj se je trg v tem času enormno razvil.
Od leta 2011 se s trgom spopada tretja generacija, ki je sedaj doživela konkretno prenovo, hkrati pa je dobila še svojega kupejevskega brata, o katerem smo pred tedni že pisali. S tem ima znamka eno najbolj izpopolnjenih in modernih suvovskih palet na trgu (še GLC, GLA in seveda G, manjka le še GLS oziroma dosedanji GL).
Zaradi novega imena se oddolži na drugih področjih
Verjetno pri nobenem modelu Mercedes-Benza ob menjavi nomenklature ni bilo toliko slabe volje zaradi izgube starega imena, saj je bil ML že na poti med legende. Vseeno pa ima odslej novo oznako, ki se je poenotila z novim načinom poimenovanja, pri kateri ga črka G umešča med terence, E pa v Mercedes-Benzov velikostni razred.
Nov moderni volan in nova generacija multimedijskega vmesnika z novim zaslonom (do osem palcev) sta poglavitni novosti v notranjosti, tu so še nove barvne kombinacije in spremembe pri materialih.
Tekaški čevlji se v nekaj hipih spremenijo v gojzarje
Pri tehničnih rešitvah je glavna novost uporaba devetstopenjskega menjalnika, štirikolesni pogon pa odslej pozna različne stopnje delovanja. V navezi s posebnim tehničnim paketom sta dva programa namenjena izrazito terenski vožnji, saj poleg sprememb pri odzivih motorja, menjalnika in nadzora zdrsa omogočata tudi dvig podvozja za dodatnih devet centimetrov na skupno 26,2 centimetra nad tlemi. V paketu za terensko vožnjo pride zraven še zaklep diferenciala in dodatna zaščita podvozja.
GLE je bogatejši tudi za številna pomagala, ki so jih uvajali zadnji modeli znamke, med njimi gre izpostaviti active curve sistem, ki pomaga držati smer na cesti. Za vedno izvrsten pogled skozi vetrobransko steklo pa si je mogoče izbrati brisalce, ki že vgrajene šobe za tekočino.
Priključni hibrid utegne biti prava stvar
Oba dizelska motorja sta bolj učinkovita, trdijo Nemci, GLE 250 d ima na voljo 150 kW (204 KM) moči, cena zanj se prične pri 58.990 evrih. Za dobrih deset tisoč evrov je dražji šestvaljni GLE 350 d s 190 KW (258 KM). Pri bencinarjih je bolj pestro, šestvaljnemu GLE 400 (245 kW/333 KM) dela družbo osemvaljni GLE 500 (320 kW/435 KM).
GLE 500 e pa je priključni hibrid, ki kombinira šestvaljnika z elektromotojem za skupno 330 kW (449 KM), a reci in piši 3,3 litra kombinirane porabe. 116-kilovatni elektromotor je sposoben velikega terenca gnati okoli 30 kilometrov daleč le na elektriko, tudi po avtocesti. Zanimivo je priključni hibrid na ceniku s 77.900 evri le dobre tri tisočake dražji od modela GLE 400, a za skoraj 30 tisoč evrov cenejši od šibkejšega GLE 500.
Vrh ponudbe pripada osemvaljniku GLE 63 AMG (410 kW/557 KM) in še za 20 kilovatov močnejši izpeljanki AMG S. Staneta od slabih 152 oziroma 167 tisočakov naprej, odvisno od dolžine bogatega seznama dodatne opreme.
Še letos naj bi bilo na slovenskih cestah 50 GLE-jev, vsako prihodnje leto pa po deset več. Ciljajo predvsem na obstoječe stranke, čeprav pri slovenskem uvozniku še sami ne vedo prav dobro, kako si bosta delež razdelila s kupejevskim bratom, ki je s prodajo že dodobra zagrel deželo pod Alpami.
andrej.leban@zurnal24.si