Astra je nedvomno ena največjih novosti, predstavljenih na letošnjem salonu v Frankfurtu. Kakšna so Oplova pričakovanja za ta model?
Astra je za znamko vitalnega pomena, saj predstavlja okoli tretjino celotne prodaje te znamke. To še posebej velja za trge vzhodne Evrope, kjer smo v zadnjem času beležili tudi dvoštevilčno rast (v odstotkih), kar je velikega pomena za tržni uspeh celotne znamke.
Kateri so astrini prepoznavni znaki oziroma oblikovne posebnosti, ki jo bodo ločile od predhodnika in konkurence?
Z astro smo želeli nadaljevati nov hišni oblikovni jezik, ki smo ga začeli z insignio, in ga prenesti še razred nižje, v C-segment. Pri oblikovanju sta poglavitno vlogo igrala športnost in dinamičnost, ki pa morata biti močno prežeta z eleganco. S tem smo ji želeli vtisniti samosvoj karakter, s čimer bi dvignili njeno prepoznavnost kot model. Kot prva v razredu ima astra pri nekaterih različicah stranske šipe v celoti obdane s kromom, prepoznavna pa je tudi po dvojni bočni silhueti na spodnjem delu vozila. Specifična je tudi podoba prednjih žarometov, ki povzemajo obliko sokoljih oči, kot pravimo lučem pri insignii. V notranjosti smo astri želeli vdihniti nekaj več športnosti, obenem pa zadržati in še izboljšati raven kakovosti. Tudi zato si bosta insignia in astra delili nekaj ključnih delov, kot sta volan in prestavna ročica. Ena večjih prednosti je število odlagalnih površin in njihova raznolikost, saj smo upoštevali potrebe zelo raznolikih kupcev. Še posebej ponosni pa smo, da je po insignii tudi astra (kot tretji model sploh) dobila certifikat za ortopedske sedeže. Notranjost bo glede na raven opreme lahko tudi zelo barvita, športna, elegantna ali zmes vsega.
Kateri del oblikovanja nove astre vam je predstavljal največji izziv? Kateremu vidiku ste kot šef dizajna posvetili največ pozornosti? Ali je bila to varnost, ekonomičnost ali stroški izdelave? Mogoče dizajn?
Želeli smo obdržati občutek aktualne astre, a ji dodati nekaj novega, presenetljivega. Želeli smo, da ko jo bodo ljudje prvič zagledali, ne bodo v dvomu, da gre za Oplov model, obenem pa bodo nad njim osupnili. Vsekakor je varnost igrala pomembno vlogo, kar se pozna pri obliki odbijača in še kje, aerodinamičnost pa denimo pri obliki svetil in zadka. Pri oblikovanju smo bili prisiljeni sprejeti ogromno kompromisov, sem pa nad izkupičkom zelo zadovoljen. Še posebej ker smo z inženirji pri tem projektu odlično sodelovali in sprejeli nekaj zelo pomembnih odločitev, ki jih kupci ne bodo opazili, jih bodo pa čutili, ne nazadnje tudi na denarnici.
Ali bo po vašem mnenju astra zmožna ponoviti uspeh, ki ga je s prihodom na trg zabeležila insignia? Ali se nadejate, da bi Opel imel naslov evropski avto leta v svojih rokah kar dve leti zaporedoma?
Verjamem, da bo astra imela občuten vpliv na trg in C-segment. S tem, ali bo prejela naslov evropski avto leta, se ne ubadamo, bi bilo pa to nedvomno veliko priznanje.
Kaj bi izpostavili pri novi astri z vidika napredne tehnologije?
Z astro smo v C-segment kot prvi vpeljali sistem prilagodljivega podvozja, ki ga poznamo že iz insignie z imenom Flexride. Gre za napreden sistem vzmetenja, ki daje vozniku možnost izbire med športnim, komfortnim in navadnim načinom blaženja, s pritiskom na gumb pa narekujejo delovanje še nekaterim drugim sklopom avtomobila. Drugi sistem je AFL+, ki na podlagi devetih nastavitev v vseh vremenskih pogojih nudi optimalno osvetlitev cestišča in dogajanja ob njem. Oplovo oko je tudi na voljo, in sicer je to še izboljšano, saj pazi tudi na vozni pas in v primeru napake na to voznika tudi opozori. Nov bo tudi flex fix, sistem za prevoz koles, ki ga poznamo iz corse in antare.
Ali ste seznanjeni s tem, da so bila svetlobna telesa za model insignia razvita in se proizvajajo v Sloveniji pri Hella saturbus, zdaj pa bodo tudi astrina? Ali ste kot šef dizajna z razvojem nove astre sodelovali s Hellinimi strokovnjaki?
Pri razvoju modela smo s Hellinim razvojnim timom vseskozi tesno sodelovali. Predvsem pa smo ponosni na naše sodelovanje in končni izdelek, saj je to eden prepoznavnih znakov tako insignie kot tudi nove astre.
|
Oplov šef razvoja Hans Demant je rekel, da je Oplova vizija predstaviti čim več naprednih tehnologij in jih implementirati v nižje razrede. Katere tehnologije lahko torej pričakujemo v bližnji prihodnosti s strani Opla?
Pri Oplu poskušamo razvijati tehnologije, ki bodo dostopne širši množici ljudi in ne samo redkim kupcem v poslovnem razredu. Ena od novosti, o kateri že lahko govorim, je nov način obešenja vrat, imenovan flexdoors, ki bo pomembna novost pri novi Oplovi merivi.
V katero smer se bo v prihodnosti gibal dizajn? Glede na to, da so v zadnjem času v ospredju predvsem zmanjševanje emisij in varnost, kako bo to vplivalo na podobo novih modelov? Kako boste zadovoljili te potrebe in še vedno oblikovali zanimive ter privlačne avtomobile?
Kot najbrž veste, je pomemben del Oplove strategije razvoj električnega avtomobila. To bo sicer v veliki meri zaznamovalo oblikovanje v prihodnosti, kar pa nikakor ne pomeni, da ne bomo izdelovali avtomobilov, ki bodo zanimivi. To sicer predstavlja velik izziv, ki pa je premostljiv.
Katere različice modela astra lahko pričakujemo v bližnji prihodnosti in kako bodo ti prihajali na trge? Kdaj lahko pričakujemo hibridno astro?
Prva, ki bo prišla na vrsto, bo različica ecoflex, ki bo v ozračje v povprečju izpustila le 109 gramov CO2. Temu bodo sledile še vse druge različice, ki jih poznamo pri aktualnem modelu, prva bo na vrsti različica sports tourer, o prihajanju le-teh na trg pa za zdaj ne moremo govoriti, ker tega tudi sami še ne vemo.