V primerjavi z letom 2019 je do danes preživela le dobra petina vseh tedaj delujočih proizvajalcev električnih vozil. V praksi to pomeni, da je s trga v dobrih štirih letih izginilo kar 400 avtomobilskih znamk. Strokovnjaki napovedujejo, da se bo trend zmanjševanje v prihodnjih letih še nadaljeval.
Kitajska je še posebno prijazna do nakupa električnih vozil, saj je na njih razpisala velikodušne subvencije, zaradi katerih je trenutno kar tretjina novo registriranih vozil električnih. Vendar pa je po drugi strani leta 2019 na kitajskem trgu deloval kar 500 proizvajalcev električnih vozil, od katerih pa jih ni veliko ostalo. Panožni analitiki ocenjujejo, da je kar 80 odstotkov zagonskih podjetij v tem sektorju že izstopilo ali pa so v postopku izstopa s trga.
To je gotovo slaba napoved za podjetja, ki se še borijo za obstoj, kakršen je denimo Nio, dobra novica pa je za panogo nasploh, saj se bo trg na koncu skoncentriral na velike in močne igralce, pravijo analitiki. Zmagovalci so predvsem veliki proizvajalci BYD, Tesla Motors, SAIC-GM-Wuling in Geely, ki na kitajskem trgu trenutno obvladajo kar 60-odstotni delež pri prodaji električnih vozil.
Pretres trga je pozitivno vplival tudi na investitorje, saj ti zdaj lahko bolj jasno vidijo, katera podjetja so potencialni zmagovalci in je vanje smiselno vlagati, in katera ne. Številke so sicer obetavne, saj so na Kitajskem samo med marcem in majem prodali okrog 1,9 milijona električnih in priključno hibridnih vozil. Predvidevajo tudi, da bodo do leta 2030 električna vozila predstavljala že 50 odstotkov vseh prodanih vozil.
Ajga, ti prekleman pokvarjen > KAPITALIZEM < v deželi komunajzarjev !?!
Odlična strategija Kitajske vlade.. Vzpodbudili so s subvencijami svoj trg, sedaj se bodo izkristalizirali le najboljši, ki že uničujejo evropski trg...Kot muhe pa bo crknil evropski avtomobilski trg, ki je že sedaj nekonkurenčen..
https://m.youtube.com/watch?v=1SEfwoqKRU8