Nemško lobistično združenje Allianz pro Schiene, ki promovira vožnjo z vlaki, je na podlagi statističnih podatkov Evropske unije med letoma 2005 in 2011 nedavno pripravila seznam 27 članic (Hrvaška še ni vključena) in jih razvrstila glede na to, kako varna je vožnja po tamkajšnjih cestah.
Osnovno merilo je bilo, koliko smrtnih žrtev v prometu je na milijardo prevoženih kilometrov.
V Avstriji nevarneje kot v Sloveniji
Pričakovano so med najnevarnejšimi državami za potnike v cestnem prometu vzhodne članice. V Romuniji na milijardo prevoženih kilometrov umre v povprečju več kot 15 ljudi (količnik 15,1). V Latviji je količnik 10,9, na Madžarskem pa 9,9.
Zelo nevarno je tudi na Slovaškem, v Estoniji, na Češkem in v Grčiji, med najrazvitejšimi članicami pa preseneča slaba udeležba Avstrije, saj se je s količnikom 4,9 uvrstila šele na 15. mesto, medtem ko je povprečje EU-27 3,8.
Slovenija se je na tej lestvici varnosti uvrstila na 9. mesto s količnikom 3,5, od sosed je bila boljša Italija (3,2). Med najvarnejših pet držav spadajo Danska (3,0), Nemčija (2,7), Švedska (2,5), Velika Britanija (1,9) in Nizozemska (1,9).
Hrvaška bi imela na podlagi podatkov Evropskega statističnega urada zgolj za 2011 katastrofalni količnik 15,9 in je daleč najnevarnejša soseda Slovenije.
Pri železnici med top 5
Poleg podatkov o smrtnih nesrečah v cestnem prometu je seveda iz lastnih interesov združenje objavilo še podatke o varnosti potnikov, ki potujejo z železnico. Po tem parametru je Slovenija ena izmed petih najvarnejših držav, v kateri v zadnjih letih ni bilo nobene smrtne žrtve med potniki na vlaku.
Ceste so že varne, vozniki so nevarni. Sicer pa je v tej statistiki finta, kako izračunajo prevožene kilometre.Imamo super železnice. Ker vlaki stojijo bolj ali manj na mestu, ni umrl nihče.
Verjetno je to 1. aprilska šala. Pri nas pa varne ceste .... haloooo...