Vse se draži. A rent-a-car se draži bolj. V primerjavi z letom 2019 so cene za najem avta poskočile tudi za več kot sto odstotkov.
Različne primerjave in analize o trgu rent-a-car trga v tem hipu ugotavljajo enako. Cene so začele pred tremi leti naraščati in bodo ostale visoko še kar nekaj časa. Najemni trg je namreč neposredno prizadet zaradi dogajanja na primarnem trgu prodaje vozil - tam vlada pomanjkanje novih avtomobilov, njihove cene pa so se precej zvišale.
Dodaten razlog za pomanjkanje avtomobilov v flotah rent-a-car služb je, da so se v času pandemije in mrtvila znebile velikega dela voznega parka, ki pa ga zdaj le s težavo izpopolnjujejo. Kot so za Guardian povedali pri Europcarju, eni največjih firm s področja rent-a-carja, cene odražajo napetosti med ponudbo in povpraševanjem.
Kje so cene najbolj švignile navzgor
Eno od raziskav trga so naredili pri podjetju VakantieDiscounter, kjer so primerjali sedem različnih destinacij in povprečno ceno za najem vozila v all-inclusive ponudbi. Povprečje zajema vse avtomobile, vendar pa 80 odstotkov flote obsegajo takšni iz kategorij economy in comfort, kar v praksi pomeni majhni do malo manj majhni avtomobili.
Spodnja tabela prikazuje cene za najem avta za 8 dni v visoki sezoni. V Italiji je v primerjavi z letom 2019 cena za rent-a-car letos v povprečju zrasla kar za 131 odstotkov. Močno so narasle tudi cene v Španiji in na Cipru. Najmanj se draginja pozna v Turčiji, najcenejša za najem avta pa ostaja Malta.
Kako si vendarle nekoliko omiliti račun?
Dopustniki, ki nameravajo prek poletja na dopustu najeti avtomobil, naj bodo čim bolj prilagodljivi glede datuma začetka in konca najema. Prav tako je mogoče znesek znižati z odpovedjo določenim ugodnostim, kot je opcija več voznikov, najem otroških sedežev na lokaciji ali možnost prehoda meje z avtom. Seveda so najdražje ponudbe v zadnji minuti, zato je bolje avto rezervirati čim bolj vnaprej.
Airbnb za avte
Zaradi visokih cen klasičnega rent-a-carja so se na trgu že pojavile alternative. Gre za nekakšen Airbnb za vozila, ko posamezniki omogočajo najem lastnega vozila za določen znesek. Gre za model, ko vozila dajejo v najem posamezniki (P2P) ali pa podjetje (B2P).
Tovrstne aplikacije se hitro širijo (Turo, Drivy, car2go, Zipcar ...) in omogočajo pri najemu vozil vse tisto, kar so lovci na nižje cene vajeni pri Airbnb glede najema apartmajev in stanovanj. Zasebni in poslovni ponudbi car-sharinga v prihodnjih letih napovedujejo skokovito rast.