Slovenski avtomobilski trg se izboljšuje, a to še ne pomeni, da prodajalcem novih vozil ni treba trdo delati. Kupci so vse bolj informirani in pridejo v prodajni salon z dobro pripravljenimi vprašanji.
Ta so zelo drugačna kot pred desetletjem, ko so imeli možnost izbora največ treh do štirih barv karoserije in dveh do treh nivojev opreme. Dodatne opreme je bilo vsaj pri ljudskih znamkah le za vzorec. "To, kar je bilo v ponudbi, si lahko vzel," nam razloži Blaž Križaj, prodajalec vozil Kia pri podjetju KMAG, kjer je zaposlen že sedem let. Pravi, da se je v zadnjih desetih letih način nakupa zelo spremenil. "Ljudje so danes pripravljeni na določeno vozilo tudi čakati. Je pa res, da imamo predvsem v komercialnem segmentu, torej najbolj prodajanih modelih, veliko avtomobilov na zalogi. Ljudem je všeč, če ključe avtomobila prejmejo, kar se da hitro." Drugače je s posebnimi modeli, kot so priključni hibridi, električni avtomobili ali eksotika, kot je za Kio športni GT stinger. Na njih so po besedah prodajalca pripravljeni počakati tudi pol leta in še kakšen mesec več.
Takoj povedo, koliko bo avto vreden čez šest ali sedem let
Pri Kii so se morali dolga leta boriti s celostno podobo znamke. Pravi, da je k izboljšanju imidža veliko pripomogla sedemletna garancija, saj je eno prvih vprašanj, ki so jo prodajalci deležni, ko stranke pridejo v salon, koliko bo avto vreden, ko ga bodo prodajali. Nakup avtomobila namreč postaja vse manj emocionalen in vedno bolj racionalen. "Ljudem je treba predstaviti ceno nakupa v celoti. To zajema tako garancijo vozila kot financiranje. Ljudje želijo vedeti kakšna bo cena vozila čez pet ali šest let. Mi imamo konfigurator, s pomočjo katerega naredimo realno kalkulacijo," pravi.
Drugo veliko novost v prodajnem procesu je prinesla digitalizacija. Asistenčni sistemi, ki so vozniku v pomoč pri vožnji, so postali danes del vozil vseh velikostnih in cenovnih razredov. Avtomobili postajajo računalniki na kolesih. Temu se morajo prilagoditi tudi prodajalci, ki morajo znati predstaviti prednosti teh sistemov in jih tudi prodati. Potencialni kupci vseeno želijo na testno vožnjo sami, brez prodajalca. "Na cestah želijo testirati radarski tempomat, sistem za prepoznavanje črt itd. Po testni vožnji pa želijo pridobiti znanje o vozilu, ki jim ga mora prodajni svetovalec znati ponuditi. Naša politika je, da v treh do petih dneh stranko kontaktiramo. Čedalje večji odstotek strank pride nazaj, potem pa gremo skupaj čez ključne sisteme vozila in jim predstavimo vse glavne funkcije."
Križaj pravi, da ljudje, ki vozijo šest let in več stara vozila, novih asistenčnih sistemov sploh ne poznajo. Kupci se za tovrstne sisteme manj odločajo tudi zato, ker je funkcionalnost nekaterih sistemov, kot je na primer samodejno zaviranje v sili praktično nemogoče prikazati. Lahko pa pokažejo delovanje kamere za vzvratno vožnjo, tudi sistem za samodejno parkiranje.
Čeprav so nekateri še danes raje kot za varnost pripravljeni doplačati za večja platišča, boljši avtoradio ali ekskluzivno barvo, pa želijo imeti slovenski vozniki po drugi strani v avtomobilih pripomočke, zaradi katerih se izognejo plačevanju položnic za prometne prekrške. Prodajalec izpostavlja sistem za prostoročno telefonijo, zaradi visokih kazni, ki so predpisane zaradi uporabe telefona med vožnjo, vse več pa je povpraševanja tudi po tempomatih in omejevalnikih hitrosti, s pomočjo katerega lahko nastaviš največjo dovoljeno hitrost. Na primer 30 km/h v območju, kjer je takšna najvišja dovoljena hitrost.
Naprednejših in novejših sistemov kot je radarski tempomat vsaj v nižjih razredih vozil kupci še niso osvojili, zato pa po sistemih, kot je samodejno zaviranje v sili, sistem za prepoznavanje vozil v mrtvem kotu, sistem prepoznavanje prometnih znakov ali pa sistem, ki prepoznava, da želi avto nenamerno zapeljati na nasprotni vozni pas, čeprav nimamo vklopljenega smernega kazalca, pri čemer samodejno popravi volan, postaja zahteva kupcev vozil v cenovnem razredu 25 tisoč evrov in navzgor. "Neki kupec, ki je trgovski potnik in na leto naredi veliko avtocestnih kilometrov, mi je rekel, da ima sistem, ki prepoznava cestne oznake in avto vzdržuje na voznem pasu rajši kot samodejno klimo," nam je zaupal prodajalec, ki pravi, da so kupci danes za paket varnostnih pripomočkov v srednjem velikem športnem terencu pripravljeni odšteti do 2.000 evrov.
Avtomobil se z gotovino že dolgo ne kupujejo več. Prodajalci novih vozil so prilagodili financiranja, veliko jih ponuja že brezobrestne kredite, kar pomeni, da ljudem ni treba privarčevati za celotno kupnino, pač pa mesečno poravnajo brezobrestni kredit, hkrati pa se to, da avto ni lastniški, pozna tudi pri otroških dodatkih.
Prodajalec priznava, da je po eni strani trenutno avtomobile težko prodajati, ker je avtomobilov na trgu veliko, po drugi strani pa lahko, ker se pozna konec krize in imajo ljudje denar. Le redko se tudi še zgodi, da ljudem zmanjka denarja za obrok financiranja in ostanejo brez vozila. "Stranke velikokrat do nas pridejo s plačilno listo, saj želijo dobiti potrditev od prodajnega svetovalca, ali bodo sposobni dolgoročno odplačevati obroke za avtomobil. Lahko rečem, da imamo zadnja leta zelo 'zdrave' kupce vozil. Razmišljanje se je zelo spremenilo."
Google mi plača 7283 evrov na 8257 evrov na teden za spletno delo od home.i so v tem mesecu opravili 29624 evrov spletnega dela od doma. Večina posebnih stvari je zelo zanimivo, da je delo samo preveriti nekaj spletnih strani… ...prikaži več in nič drugega. Uživajte ves čas in denar svoboden, tudi neverjetna karieraa v življenju .... Oglejte sii veeč tukaj ..... ........ ❥ ❥❥ ❥❥❥ www.Money46.Com
Naši policisti spodbudili kupce vozil k nakupu dodatne opreme..........??????????