Če se vozimo z dizelskim avtomobilom s filtrom trdnih delcev, moramo biti v hladnih dneh v začetku vožnje pazljivi, saj se motor še hladen. Motor se mora ogreti na delovno temperaturo, se pravi na osemdeset do devetdeset stopinj. Do takrat motorni vrtljaji ne smejo biti previsoki. Ko motor doseže delovno temperaturo, pa velja ravno obratno. Tedaj motorni vrtljaji ne smejo biti prenizki. Je pa optimalna obremenitev odvisna od vsakega proizvajalca in avtomobila posebej.
Filter trdnih delcev se regenerira med vožnjo, ampak le pod določenimi pogoji. Hladilna tekočina mora biti ogreta na osemdeset stopinj Celzija, hitrost vožnje mora biti nad osemdeset kilometrov na uro, motor pa dalj časa pod konstantno obremenitvijo več kot 2.800 vrtljajev na minuto. V posodi mora biti tudi dovolj goriva, lahko pa so še kakšni drugi pogoji, spet odvisno od proizvajalca.
Motorja ne ugasnite prehitro
Ko je avtomobil v prostem teku in so vrtljaji motorja višji kot običajno v prostem teku, sistem izvaja regeneracijo filtra trdnih delcev. V tem primeru torej avtomobila nikoli ne ugasnemo, ampak počakamo, da se vrtljaji motorja spustijo na običajne. Če avtomobil v tem primeru ugasnemo, prekinemo izvedbo regeneracije in v filtru se še naprej kopičijo saje.
Seveda pa so DPF filtri zelo ''alergični''na kratke vožnje, kakršne so mestne, kjer se regeneracija nikoli ne izvede v celoti. ''Mestne'' avtomobile bi zato morali enkrat na teden ali vsaj na štirinajst dni odpeljati na daljšo vožnjo, da se filter trdnih delcev vsaj malo regenerira. Pozorni pa moramo biti tudi na ustrezno delovanje drugih elementov, ki pripomorejo k regeneraciji filtrov, kakršni so grelne svečke, ventil EGR in podobno.