Proizvajalci avtomobilov, ki svoje izdelke prodajajo na trgih EU, se utegnejo soočiti s še strožjimi emisijskimi cilji, potem, ko je Evropska komisija sporočila, da bo še enkrat preučila cilje, ki so bili zastavljeni do leta 2030. In že na te cilje so imeli avtomobilski proizvajalci številne pripombe, da bo težko doseči tako nizke vrednosti CO2 v tako kratkem času.
Komisija je po pisanju Automotive News Europe, ki je povzela dokument, imenovan Evropski zeleni sporazum, zdaj predlagala, da bo do junija 2021 še enkrat pregledala zakonodajo o emisijskih standardih CO2 za avtomobile in kombije, s ciljem, da se zagotovi jasna do cilja, ki je mobilnost brez emisij.
Aprila je Evropska unija sprejela zakonodajo, ki proizvajalcem avtomobilov, ki prodajajo avtomobile v Evropi, nalaga, da povprečne emisije CO2 v voznem parku zmanjšajo za 37,5 odstotka do leta 2030 na 60 gramov na prevožen kilometer poti, v primerjavi z letom 2021, ko bo moral biti povprečni izpust posameznega modela znamke 95 gramov CO2 na prevoženi kilometer. V letu 2018 so bile emisije CO2 novih avtomobilov že drugo leto zapored višje in so bile v povprečju 120,4 g/km.
Nova Evropska komisija je v sredo predstavila svoj dolgoročni načrt za podnebno nevtralno gospodarstvo EU. Predsednica Komisije Ursula von der Leyen je podnebne ukrepe postavila na vrh prioritet svojega zakonodajnega programa za naslednjih pet let.
"Komisija v okviru svojih pooblastil predlaga nov cilj, sprejetje zakonodaje pa bi moral odobriti parlament in Svet EU," je dejala tiskovna predstavnica Komisije, ki ni želela komentirati, ali bodo preučili še dodatno 15-odstotno vmesno ciljno zmanjšanje emisij CO2 do leta 2025.
Cilji za zmanjšanje emisij so del zaveze EU, da se spopade s podnebnimi spremembami s prehodom na brezogljični transport do leta 2050. Zato ne preseneča odločitev Bruslja, da ponovno oceni, ali so se cilji izkazali za učinkovite za doseganje ciljev politike, in jih prilagodijo, če bo to treba, je še dejala tiskovna predstavnica komisije.
Cestni promet predstavlja petino celotnih emisij toplogrednih plinov v EU in izpusti CO2 pa se že od leta 2014 povečujejo kažejo najnovejši podatki Evropske agencije za okolje.
Po pisanju Automotive News Europe so v Zvezi avtomobilske industrije (VDA) že jasno izrazili nasprotovanje novim ciljem EU. "Obstaja nevarnost, da bi se najstrožji cilji še dodatno zaostrili, čeprav so bili trenutni dogovorjeni šele lani," je v izjavi dejal predsednik VDA Bernhard Mattes.
Generalni direktor skupine PSA Carlos Tavares, predsednik evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA), je močno kritiziral zakonodajalce EU, ker nisi upoštevali "stranskih učinkov", predvsem stroškov, zaposlovanja in omejevanja osebne svobode pri čemer je ciljal na cenovno dostopno in trajno mobilnost.
Narod je treba yebat.....