Vzrok za to je, da številni prodajalci od uvoznikov sploh še niso prejeli novih cenikov in so zato potencialne stranke morali celo odslavljati.
Prodajajo le vozila iz zaloge
Ermin Kurbegovič, vodja prodaje pri Avtotehni Vis, je povedal: “Ta teden prodajamo praktično samo vozila iz zaloge, za tista po naročilu pa čakamo na nove cenike, ki bodo prišli v kratkem.” Klemen Gale iz istega podjetja pa je komentiral: “Ta teden ni bilo večjega povpraševanja kot prejšnje tedne, zato ljudje po našem mnenju sploh ne vedo, da so se marca pojavile spremembe. Vprašanj na temo, kako se bodo spremenile cene, pa je bilo zelo malo.”
Nekateri niso dražili
Kot je bilo pričakovati, so cene predvsem pri modelih z bencinskim motorjem najbolj dvignile prestižne znamke, pri dizelskih motorjih pa so se cene lahko tudi občutno spustile. Pri cenovno sprejemljivejših znamkah pa je bila politika izjemno različna: pri Fordu so cene dvignili glede na spremembe zakona, pri Nissanu in Hyundaiu so razlike pokrili z lastno maržo, pri Renaultu pa so uporabili sistem uravnilovke in podražili tako rekoč vse modele.
O tem smo povprašali tudi vladni urad za varstvo potrošnikov, kjer so nam odgovorili, da je tako početje uvoznikov dovoljeno in da je v njihovi moči le to, da prek javnih občil kupce opozorijo, naj bodo pri nakupih še pozornejši. O tem, ali bodo, če se bo za podoben korak odločilo še več uvoznikov, razmislili o spremembah določil zakona, smo povprašali tudi pri ministrstvu za finance, a odgovora nismo prejeli. Če bi se uvozniki za uravnoteženi dvig cen odločali še množičneje, bi bila ekološka nota tega zakona, ki naj bi potratna vozila obdavčil bolj, varčna pa manj, povsem izničena.