Nova kombilimuzinska astra, ki smo jo pri nas spoznali lani, je eden najboljših avtomobilov v razredu. To potrjujejo številne nagrade, med katerimi je tudi naziv Evropski avto leta 2016 - kjer je premagala številne ugledne tekmece, tudi iz premium razreda.
Oplu je z astro uspelo nekaj, kar so gradili generacije - končno so ujeli golfa, predvsem kar zadeva vozno dinamiko, ekonomičnost in tudi vrednost glede na ceno, ter ga v nekaterih segmentih tudi prehiteli. Predvsem na področju udobja, stroškov lastništva in delno tudi pri tehnologijah, kot so na primer odlični matrični led žarometi. Pri Oplu so mi povedali, da je v Evropi vsaka četrta astra opremljena z matričnimi led žarometi, pri nas naj bi bil odstotek še precej višji.
Intervju: Kako so pri Oplovi astri znižali stroške lastništva
Test nove generacije opel astre
Zakaj odšteti 1200 evrov za napredne matrične led žaromete?
Intervju z glavnim oblikovalcem nove opel astre
Karavanska astra pri nas prednjači
Zdaj smo imeli priložnost preizkusiti karavansko, sports tourer izvedenko, za katero lahko po prvih zbranih občutkih zatrdim, da je to eden najbolj vodljivih karavanov ta trenutek v C segmentu. Predvsem pa pomeni velik skok naprej, ne samo v vozni dinamiki, tudi v prostornosti in prilagodljivosti v primerjavi s prejšnjo generacijo karavana. Kako pomemben je karavan, povedo številke. 48 odstotkov vseh prodanih aster pri nas je bilo lani karavanskih, 45 odstotkov je bilo kombilimuzin in le sedem odstotkov štirivratnih limuzin.
Z evolucijo bi obdržali vrednost astre
Oblikovno se prednji del vozila sklada s kombilimuzino, zadek pa so v primerjavi s predhodnico izdatno povečali. Oblikovno astra ne prinaša revolucije, saj je dizajnersko evolucija predhodnice. To ni nujno slabo, kar se je izkazalo že pri VW golfu, pri katerem se iz generacije v generacijo sprašujemo, v čem je drugačen od predhodnika? A to kupci očitno cenijo, saj, ko na trg prispe nova generacija modela, nikoli nimajo občutka, da zares vozijo staro vozilo. Bomo videli, ali bo tako tudi v primeru astre.
V ospredju pri sports tourerju je karavanski zadek in družinska oziroma poslovna uporabnost. Kromiran okvir in spojler oblikovno premeteno prikrivata škatlasto obliko in jo naredita zelo atletsko. Prtljažna vrata so oblikovana pametno. Nakladalna odprtina je zelo široka, linije so pravilno oblikovane, zato je tudi natovarjanje večjih predmetov, oziroma kosov prtljage, precej enostavno. K temu dodatno pripomore zelo nizko nakladalno dno in tudi prtljažna vrata, ki so lahko opremljena z električnim pomikom. Možno jih je odpreti tudi z "brco" pod odbijač.
Podiranje sedežev na gumb
Hvalim, da je zadnja klop tridelna. Sedeži se zložijo v povsem ravno dno s pritiskom na stikalo v prtljažniku. Zadnja klop je opremljena z dvema isofix priključkoma, torej za dva otroška sedeža in ne tri, pa čeprav je razmeroma široka. Sedeže se podre v razmerju 40:20:40, pri čemer je lahko sredinski sedež tudi naslonjalo za roke, oziroma odlagališče za skodelice kave. Zadnja klop ni vdolžno pomična. Bernd Justen, šef inežnirjev za kompaktna vozila pri Oplu, mi je pojasnili, da je to sicer priročna rešitev za povečanje prtljažnega dela, a je sistem masiven in težak, kar vpliva tako na skupno maso, emisije, porabo goriva in navsezadnje na dinamiko vožnje.
Astra ima lahko v dnu prtljažnika majhno rezervno kolo, ali pa kit za popravilo pnevmatike, takrat v dnu ostane veliko odlagalnega prostora za prevoz drobnarij, umazanih in mokrih oblačil …
Z velikostjo prtljažnika v zlati sredini
V tehničnih karakteristikah piše, da je prostornina prtljažnika 540 litrov, oziroma 1630 litrov, ko so sedeži podtri. To je zajetnih 80 litrov več kot pri predhodnici, a tudi 110 litrov manj kot pri škodi octavii. V osnovni konfiguraciji je gledano litrsko, prtljažni del skoraj 40 litrov večji kot pri focusu in 70 litrov manjši kot pri octavii (610 litrov). Karavanska honda civic porazi vse s 624-litrskim prtljažnikom.
"Litri so pomembni, je pa pomembno tudi, kako je izkoriščen prostor in dostop do kabine. Naš avtomobil, če ga pogledate s strani, izgleda zelo dinamično, tudi spojler na zadku zadaj pripomore k temu. A je prtljažnik kljub temu velik in omogoča enostavno nakladanje, hkrati pa smo vanj vgradili številne uporabne dodatke, kot so predelne palice, kljukice za obešanje vrečk in oblačil, predali … “ mi je pojasnil Justen.
Dve turbini, 160 konjev, poraba pa komaj pet litrov
Tako kot kombilimuzina je tudi karavan na voljo s široko ponudbo prisilno polnjenih bencinskih in dizelskim motorjev, od trivaljnih do štirivaljnih.
Na prvi vožnji s sports tourerjem smo imeli možnost dodobra preizkusiti le povsem novi 1,6-litrski biturbo dizelski motor z 118 kilovatov moči (160) KM in 350 Nm navora, ki v motorni paleti zamenjuje dvolitrski turbodozelski motor in predstavlja vrh ponudbe pri motorizaciji karavanske in kombilimuzinske astre.
Posebnost motorja sta dva turbo polnilnika. Prvi, manjši, skrbi za hitrejšo odzivnost v nizkih vrtljajih - kar 320 Nm navora je na voljo že od 1250 vrtljajev dalje, ves navor pa od 1.500 vrtljajev dalje. Večji turbopolnilnik prevzame vlogo manjšemu takoj po startu in poskrbi, da je navora dovolj za pospeševanje vse do 4.500 vrtljajev. To se v praksi pozna pri boljšem pospeševanju z mesta, motor je bolj odziven, zelo elastičen, zaradi tega je tudi poseganja po prestavni ročici manj – v drugo prestavo sem moral prestavljati le, ko je cesta zelo strmo zavila v klanec.
Predvsem pa je napredek viden pri pri ekonomičnosti. Tovarna navaja, da je povprečna poraba v mešanem ciklu 4,1 litra na 100 kilometrov, kar je bilo na naši vožnji neulovljivo, a smo z umirjeno vožnjo vseeno izmerili povprečje petih litrov, kar je malo za tako zmogljiv avtomobil. Še pomembnejše se mi zdi, da je bila povprečna poraba ob dinamični vožnji, kar vključuje pospeševanja v klanec in prehitevanja 5,8 litra plinskega olja na 100 kilometrov, malo.
Prednost motorja je tudi ta, da je uglajen. Dizelskega trušča se v kabini ne sliši, tudi na avtocesti, kjer smo namerili porabo dobrih pet litrov plinskega olja na 100 kilometrov, je zatesnjenost zelo dobra. Ročni šeststopenjski menjalnik je na otip kompakten, ni med najbolj natačnimi na trgu, ima pa dobro razporejena prestavna razmerja, saj dovoljuje tako športno, kot ekonomično pretikanje.
750 evrov nad kombilimuzino
Karavanska astra je v primerjavi s petvratno kombilimuzino dražja za 750 evrov. Osnovna izvedenka z 1,4-litrskim atmosferskim motorjem z 73 kilovatov moči (100 KM) stane 15.740 evrov evrov, na dizelski strani je z 18.340 evri najcenejši 1,6-litrski CDTI ecotec motor z 70 kilovatov moči (95 KM), povsem novi 1,6-litrski biturbo CDTI ecotec dizelski motor predstavlja vrh ponudbe s ceno 22.450 evrov. Pri Oplu naročila za karavansko astro sprejemajo že od januarja letos, uradno bo na prodaj sredi aprila.
grega.prebil@zurnal24.si