Hrvaški Jutarnji list piše, da bo leta 2024 Zagreb eno prvih mest na svetu, kjer bo na voljo storitev robotike - uporaba samovozečih električnih taksijev, ki se bodo naročili prek aplikacije. Sliši se noro? Če zaupamo podjetniku Mateju Rimcu, bo to kmalu postalo resničnost, navaja hrvaški časnik.
Pri Rimac Automobili začenjajo na travniku ob Savi graditi kompleks, ki se imenuje Center mobilnosti, v katerem bo park, trg, skladišče in polnilnice za električne, samovozeče taksije, oziroma robotske taksije, kot jim pravijo.
Objavili so razpis, v katerem iščejo arhitekte, celoten objekt pa naj bi bil končan do konca leta 2022. Rimac bo na Jarunu zgradil bazo za robote, od koder se bodo razpršili proti mestu in se vrnili v bazo, kjer bodo napolnili baterije.
"Zamisel je ustvariti center avtonomne mobilnosti na Savi, ki bi imel na eni strani družbeno vlogo, kraj, kjer bi se ljudje v prijetnem okolju srečevali z novimi tehnologijami in se pogovarjali s strokovnjaki ter drugo, funkcionalno, za polnjenje, vzdrževanje in čiščenje robotaksijev na okoljsko trajnosten način," navedbe hrvaškega podjetja navaja Jutarnji list.
Robo-taksiji bodo pocenli prevoz
Lani so pri svetovalnem podjetjeu Deloitte napovedali razcvet samovozečih taksijev, imenujemo jih tudi robo-taksiji in minibusov oziroma shuttlov. Pri Deloittu so napovedali, koliko nas bo stal kilometer poti v robo-taksiju. Nekateri bodo za uporabnike zelo poceni.
Pri svetovalnem podjetju so prepričani, da avtonomna vožnja prihaja. Posvetili so se vprašanju, kako bo ta nova oblika mobilnosti vplivala na našo družbo, kar za zdaj še vedno ostaja veliko vprašanje. Odgovor na to vprašanje je za avtomobilsko industrijo enako pomembno kot za urbaniste, ki morajo vedeti, ali razpoložljiv prostor zadostuje za to vrsto mobilnosti in, ali je zdajšnja infrastruktura sploh primerna za avtonomna vozila.
Bi zaupali vožnjo robotu?
Bistven pa je tudi odgovor na vprašanje, ali so ljudje sploh pripravljeni uporabljati avtonomna prevozna sredstva? Rezultati anketiranih prebivalcev nemških metropolitanskih območij so jasni. Ob predpostavki, da jim ni treba čakati na prevoz dlje od desetih minut, jih je 32 odstotkov pripravljenih vstopiti v robo-taxi ali robo-shuttle. Slednji se, tako kot avtobus, odpelje na več postaj od vrat do vrat.
Veliko ceneje kot s klasičnim taksijem
Strokovnjaki Deloitta so v končni izračun všteli vse navedene predpostavke, s čimer domnevajo, da bo en kilometer z robo-taksijem stal 34 centov. To pomeni, da je avtonomni taksi osemkrat cenejši od običajnega nemškega taksija danes in še vedno 25 odstotkov cenejši od cene na kilometer, če si lastimo VW golfa. V primeru izbire avtonomnega avtobusa, ki prevaža več ljudi in se ustavlja na različnih postajah, je cena še bolj ugodna. Po izračunih Deloitta bi bila cena 15 centov na kilometer. "To bo vse ostale ponudnike mobilnosti izpostavilo hudim cenovnim pritiskom in seveda prispevalo k privlačnosti storitev avtonomne vožnje," pravi dr. Harald Proff, ki je pri podjetju Deloitteju zadolžen za avtomobilsko industrijo.
Odkar sem začel delati naa spletu od doma, zaslužim 95 USD na uro. Neverjetno, edino kar potrebuje je enostavno tipkanje in dostop do interneta. Začel sem tukaj .......... >>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝑬𝒓𝒐𝑷𝒓𝒐𝒇𝒊𝒕.𝐜𝐨𝐦
Dajte nehajte navajat Hrvaško,siromaki še za kruh nimajo.
ceneje, ceneje, še bolj ceneje... čudno da nam še ne plačujejo za vsako njihovo storitev ali nakup. nehite basat, niso zaston j angleži izumili reklo da nisem tako bogat, da bi poceni kupoval.