Avto
177 ogledov

Raj za električne avte pripira vrata

Električni avto Profimedias
Tudi Norveška pravljica za električne avtomobile ima omejen rok trajanja.

Kdo pa ne bi kupil avta, če bi ga država oprostila plačila DDV-ja, DMV-ja, cestnin, predornin in stroškov za trajekte, dobil pa bi zastonj parkiranje, vožnjo po rezerviranih pasovih in polnjenje z energijo na javnih polnilnicah? Norveška je svojim državljanom za nakup električnih vozil ponujala natančno to in ni čudno, da je bila zaradi tega ta sicer z naftnimi viri izredno bogata skandinavska država pravi raj za alternativni pogon, saj so bili električni avtomobili lahko celo za polovico in več cenejši kot v drugih državah. Celo takšen raj, da so tri leta pred načrti že izpolnili prvi cilj prehoda transporta na naravi prijaznejši pogon in sicer 50.000 prodanih električnih vozil. Še pred štirimi leti se je na ta način prevažalo le nekaj sto Norvežanov.

Na rezerviranih pasovih nastala gneča

A vsega lepega je enkrat konec in tudi bogata Norveška se je sedaj odločila nekoliko znižati bogate spodbude, ki pa bodo v primerjavi v slovenskimi tudi po letu 2018, ko stopijo v veljavo spremembe, še vedno zelo mamljive. Tako naj bi lastniki od takrat plačevali polovico stroškov za uporabo cest, po letu 2020 pa že celotni znesek. Lokalne oblasti pa se lahko odslej same odločajo, ali bodo dovolile elektrificirancem zastonj parkiranje, olajšavo pri cestninah in uporabo pasov, sicer rezerviranih za avtobuse oziroma taksiste.

V Oslu so namreč že danes tri od štirih vozil na temu pasu električni avtomobili, kar pogost povzroča zastoje. Nepredstavljive razmere za kakšno Ljubljano ali Slovenijo, skratka, kjer je edina spodbuda za nakup električnega vozila okoli desetodstotni popust pri sicer visoki nabavni ceni, ki gre na račun državne subvencije.

Na Nizozemskem bodo "ohladili" plug-ine 

Na Nizozemskem pa bodo očitno malce ohladili navdušenje zadnjih let nad plug-in hibridnimi vozili. Največji evropski trg za tovrstne avtomobile bo namreč po poročanju Automotive News prihodnje leto znižal subvencije oziroma davčne stimulacije. Na Nizozemskem namreč trenutno velja model, po katerem so vozila z normnimi izpusti pod 50 grami CO2/km obdavčeni le s 7 odstotki davka, medtem ko je povprečje 25 odstotkov. Na ta način si podjetja precej znižujejo davčne obveznosti do države, saj na leto lahko na službeno vozilo privarčujejo tudi do sedem tisoč evrov. Vozniki najčistejših plug-in službenih vozil pa bodo v bodoče lahko računali le še na 14-odstotno obdavčitev. 

Za spremembo se je Nizozemska vlada odločila tudi zaradi spoznanja, da vozniki plug-in vozil v resnici veliko večino časa prevozi v klasičnem bencinskem oziroma dizelskem režimu in ne na elektriko. Se pa bodo na račun plug-in vozil odslej bolj prodajala povsem električna vozila, ki ohranjajo zelo ugodne pogoje.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.