Avto
29331 ogledov

Rusi obupujejo nad kitajskimi avti, ti predčasno romajo na odpade

Kitajski avto
1/6
Profimedia
Življenjska doba kitajskih avtov v Rusiji je veliko krajša od tiste, ki so jo bili Rusi vajeni od zahodnih znamk.

Potem ko se je zaradi sankcij zaradi ruske agresije na Ukrajino ustavila proizvodnja in uradna prodaja evropskih, japonskih, korejskih in ameriških znamk avtomobilov v Rusiji, je v praznino velikodušno stopila Kitajska s svojo široko ponudbo cenovno dostopnih avtov z motorji na notranje zgorevanje. Registracije novih avtov so lani poskočile na več kot milijon enot oziroma za kar 56 odstotkov.

Domače znamke seveda niso mogle zapolniti povpraševanja, polovica vseh prodanih avtov je kitajske izdelave, številne kitajske znamke tudi proizvajajo avte v ruskih tovarnah. Med desetimi najbolj prodajanimi modeli jih je kar šest kitajskih, povzema dogajanje Pravda.sk. 

Kitajski avto v Rusiji | Avtor: Profimedia Profimedia

Vendar so po pisanju ruskih medijev kitajski avti postajajo tudi veliko razočaranje za lastnike glede kakovosti. Predvsem je zelo slaba dobava rezervnih delov kitajskih znamk, zaradi česar popravila trajajo tudi po več mesecev. Druga očitna težava je neprilagojenost kitajskih avtov na ruske razmere, saj jih ostre zime in slabe ceste uničijo veliko prej, kot so bili Rusi navajeni od drugih proizvajalcev. 

Lokalni strokovnjak za avtomobilski trg Sergej Burov je v odkritem pogovoru za časnik Gazeta zatrdil, da kitajski avti v Rusiji ne morejo imeti dolgega roka trajanja. Po njegovih besedah je pomanjkljivosti več. Ena od njih so kitajski turbo motorji, ki imajo zelo kratko življenjsko dobo, le okoli 150 tisoč kilometrov. Vzrok je, da imajo mali motorji premalo moči za razmeroma težka vozila in so veliko slabši glede vzdržljivosti v primerjavi z atmosferskimi motorji.

Druga pomanjkljivost, ki jo Kitajci veliko slabše obvladajo od Evrope, so avtomatski menjalniki. Že tako trpijo zaradi podhranjenih motorjev, hkrati so še zelo nenatančni v prestavljanju. 

Kitajski avto | Avtor: Profimedia Profimedia

Kitajski avto v Rusiji | Avtor: Profimedia Profimedia

Burov nadalje izpostavlja slabo vzmetenje, ki ni prilagojeno ruskim razmeram. Zato se podvozje obrabi po vsega 30 ali 40 tisoč kilometrov.

Za glavobol lahko poskrbijo tudi zasloni na dotik, prek katerih se v sodobnih kitajskih modelih upravlja vse, od radia in kamere do klime. A zasloni predvsem v zimskih razmerah pogosto odpovedo in jih ni mogoče uporabljati. Veliko je tudi pritožb nad prevodom kitajskih menijev, marsikdaj so zaradi prehitrega prilagajanja na prevod iz kitajskih pismenk kar pozabili. 

Kitajski avto | Avtor: Profimedia Profimedia

Tudi agencija Reuters je navedla pogovore z nezadovoljnimi ruskimi lastniki in prodajalci kitajskih avtov. Prodajalci so priznali, da kitajska kakovost ne dohaja zahodnih avtov. Pred časom je bil na ruskih družbenih omrežjih viralen posnetek, kako je v enem od kitajskih modelov pozimi preprosto odpadla stopalka za plin, potem ko se je najverjetneje zlomil plastični nosilec. 

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 25
  • Kmodri_ 17:11 23.september 2024.

    Zanimivo je le v primeru, da je novica resnična. Kitajci delajo zelo dobre električne avtomobile, kjer je manj sestavnih delov!

  • jan631 16:24 23.september 2024.

    Kdor hoče kupovat te kitajske smeti naj kar kupuje. Sam vem, da kitajskega avtomobila ne bom kupil nikoli.

  • atamama 15:48 23.september 2024.

    Pa mimogrede, na programsko opremo v EV je kdo pomislil? Kaj se bo zgodilo, če Tesla s hroščem prekine delovanje avta ali ga upočasni. Ali se spomnite IPhonov kako so jih upočasnili z nadgradnjo, pa ''nikome ništa''. Ali je kdo ...prikaži več dobil odškodnino? Ali je že kdo obupal ?